Zonläggarens tråd

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Zonläggarens tråd

Post by Moskeroll »

Hej

Jag kommer under sommaren 2016 att vara eran zonläggare. Fast jag inte har tagit en enda zon i Norrboten så har jag rest genom regionen flertalet gånger.

Även om jag brukar kolla förslag lagda i appen, kollar jag gärna forumet när nya zoner skall läggas. I forumet kan man ju motivera varför förslaget förtjänar att bli en riktig zon.
Så kom igen fyll forumet med motiveringar till era förslag, det är ju kvalité som gäller på dom få nya zoner som skall komma :D

Mvh Moskeroll :)
ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Zonläggarens tråd

Post by ParkMan »

Välkommen till Norrbotten som zonläggare! Prästholmen i Boden behöver en zon mitt på gräsplanen. Zonerna går längs efter kanten men utsikten från kullen mitt på gräsplanen är vidunderlig och förtjänar helt klart en zon.
Knäppo
Posts: 7
Joined: 02 May 2016 08:55
Country: Sweden

Re: Zonläggarens tråd

Post by Knäppo »

Föreslår en zon i Selets bruk. Den ligger lite utanför men är absolut en sevärdhet och ett givet utflyktsmål i Norrbotten och i synnerhet Luleå kommun. För de turfare som inte är oerhört tävligsinriktade så blir det en fin runtur med Ale kvarn, Selets bruk och Avan alternativt Bälingeberget.

Hitta till Selets bruk:
Image

Förslag på zonplacering nere vid dammen och det gamla bruket.
Image

En rolig form på zonen skadar inte heller. :D

Selets bruk hur det ser ut nedanför dammen (och den kommande zonen :D )
Image
örnastötta
Posts: 20
Joined: 03 Nov 2015 00:04
Country: Sweden

Re: Zonläggarens tråd

Post by örnastötta »

Välkommen. Har lagt förslag på tre zoner i tråden "Piteå 2016" samt markerat dom i appen...
örnastötta
Posts: 20
Joined: 03 Nov 2015 00:04
Country: Sweden

Re: Zonläggarens tråd

Post by örnastötta »

Det händer inte mycket på zonfronten i Norrbotten känns det som. inaktiv zonläggare eller annat strul? Lade in förslag på zoner för några veckor sedan och har inte hört ett ljud. Det förslag jag tidigare lagt i Västerbotten har kommit in efter max ett par dagar.
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Zonläggarens tråd

Post by Moskeroll »

Att man har lagt förslag är inte samma sak som att förslagen blir zoner. Jag kommer att titta på förslagen lagda i app och Forum dom närmaste veckorna

/ Moskeroll :)
örnastötta
Posts: 20
Joined: 03 Nov 2015 00:04
Country: Sweden

Re: Zonläggarens tråd

Post by örnastötta »

Nej, att alla förslag inte blir zoner är jag fullt medveten om. Jag reflekterar bara över skillnaden i "handläggningstid" mellan länen.
Post Reply

Return to “Norrbotten”