Zonförslag Norrbotten

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
NSG_turf
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2013 09:39
Country: Sweden

Zonförslag Norrbotten

Post by NSG_turf »

Zonförslag. Norrbotten, Luleå, Karlsvik
https://www.facebook.com/groups/9791630 ... 693703589/

Turf Norrbotten är en öppen grupp så jag tog den enkla vägen och länkade dit. Placeringen hittar jag inte i skrivandets stund, men någon annan kan kanske hjälpa till. Annars tror jag förlaget finns i appen också.
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Zonförslag Norrbotten

Post by Shitty »

Lovar inget, men ska titta på´t :)
Knäppo
Posts: 7
Joined: 02 May 2016 08:55
Country: Sweden

Re: Zonförslag Norrbotten

Post by Knäppo »

Rekat lite och löpvägen ligger minnesstenen ganska exakt 200 m från NJVGMuseum (fågelvägen 180 m). Jag har dock ett förslag på lösning om ryss-stenen blir av som zon och det är att flytta NJVG en liten bit enligt bild. Ritat in ryss-zonen med orange stjärna :) och det röda strecket pekar på vart jag tycker NJVGMuseum borde flyttas. Man skymtar en gång och cykelväg på bilden och håller man zonen liten så finns det ingen större risk att skapa en drive in-zon.
Image
Med detta bibehålls kravet på minst 200 m mellan zoner och Karlsvik blir lite mer attraktivt för turfare :)

Bakgrunden till minnesstenen går att läsa på den
Image

12,5 km löpning för att reka ut detta :D
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Zonförslag Norrbotten

Post by Shitty »

Hehe.. Jobb nerlagt, mkt snyggt!. :)
En het kandidat i zondjungeln iaf, men det är många som hugger på liten budget. :/
Vi får väl helt enkelt hoppas på att tomten är snäll i år då... ;)
Clipperton
Posts: 50
Joined: 08 Aug 2016 13:25
Country: Sweden

Re: Zonförslag Norrbotten

Post by Clipperton »

Vad gäller NVJGmuseum och liten flytt anser jag det bra förslag.
Om rysksvenska stenen blir ny zon är positivt, namnförslag kan vara Sputnik men vår zonläggare är ju oxo påhittig har jag sett.
/ Clipperton

" Clipperton är en ö i stilla havet som namngivits av sjörövare John Clipperton för väldigt länge sedan. "
User avatar
Entertainer
Posts: 66
Joined: 12 Apr 2014 06:57
Country: Sweden

Akka - Lapplands drottning

Post by Entertainer »

Áhkká (lulesamiska) reser sig i ensamt majestät 1563 meter över omgivningen och är därmed det högsta fjället i landet, från bas till topp. Akkas mäktiga stortopp är en av Sveriges tolv 2.000-meterstoppar (2.015 möh.) och torde, enligt Telias täckningskartor, ha täckning från masten vid Ritsem. Ingenstans i fjällvärlden erbjuds en så kontrastrik och omfattande överblick, då massivet ligger som en isolerad ö för sig själv.
Latitud: 67.578537 Longitud: 17.487396
Post Reply

Return to “Norrbotten”