Svedala kommun - Klågerup

Moderator: Zonemakers

Post Reply
helenlh
Posts: 7
Joined: 03 Jul 2017 10:20
Country: Sweden

Svedala kommun - Klågerup

Post by helenlh »

HEj
Det har på sista tiden kommit ett flertal nya zoner i Svedala tätort, en ort utan regelbundna turfare där zonerna under det senaste halvårets har tagits av 2-6 turfare varje månad
Jag hoppas nu att lilla Klågerup kan få ngr nya zoner så det kan bli en naturlig motionsslinga som främjar vardagsmotionen! I Klågerup finns 3 turfare som regelbundet tar en zonerna med fler zoner vet jag att jag skulle göra fler runder även om det bara är revisits :)
I nedan bild har jag försökt lägga en blå linje för hur slingan kan gå och turkosa punkter på lämpliga zonplaceringar
"Klåggeschool" skulle kunna flyttas till den turkosa punkten under skolan för att underlätta för andra nya förslag
Attachments
Zonförslag Klågerup 180601.PNG
Zonförslag Klågerup 180601.PNG (1015.79 KiB) Viewed 2338 times
Ita
Posts: 22
Joined: 14 Aug 2016 18:22
Country: Sweden

Re: Svedala kommun - Klågerup

Post by Ita »

Håller med helenlh. Fler zoner i Klågerup så det blir en trevlig cykelrunda för att ta alla zonerna vore jättebra.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Svedala kommun - Klågerup

Post by Kingslayer »

Kommer ett par under juni, dock inte så tätt som de flesta förslag ovan som är för nära varandra. Efter detta känns Klågerup rimligt färdigbyggt så jag rekommenderar att ni framöver ger förslag på hur Klågerup, Bara och Staffanstorp kan byggas ihop till en större cykelslinga. Svedala-kvoten är också slut i och med detta och det blir inte fler förrän tidigast i juli.
helenlh
Posts: 7
Joined: 03 Jul 2017 10:20
Country: Sweden

Re: Svedala kommun - Klågerup

Post by helenlh »

Det låter ju spännande, ser jag fram emot nya zoner!
Förstår att de inte kan bli så många men det var förslag för att ha flera valmöjligheter för zon läggaren :)
Hoppas jag kan få dit "Brandmannen" som jag föreslagit i appen flera gånger!
helenlh
Posts: 7
Joined: 03 Jul 2017 10:20
Country: Sweden

Re: Svedala kommun - Klågerup

Post by helenlh »

Och här är ett förslag på zoner på cykelvägen mellan Klågerup o Bara
Attachments
Zonförslag cykelväg Klågerup_Bara 180604.PNG
Zonförslag cykelväg Klågerup_Bara 180604.PNG (553.29 KiB) Viewed 2321 times
Womba-Womba
Posts: 82
Joined: 13 Dec 2015 21:18
Country: Sweden

Re: Svedala kommun - Klågerup

Post by Womba-Womba »

Flyttar ett tidigare förslag till rätt kommun, förvisso närmre Svedala än Klågerup:

Lindholmens borgruin, inte mycket syns idag, men här lär Albrekt av Mecklenburg ha hållits fången av drottning Margareta. https://sv.wikipedia.org/wiki/Lindholmens_borgruin
Koordinater: 55.49696°N 13.29822°Ö
Post Reply

Return to “Skåne”