Skåne - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
jag

Re: Skåne - Felanmälan

Post by jag »

Hej!

Jag anser att zonen "Rosegarden" i Malmö borde byta namn till "Herbgarden"
Zonen ligger trots allt i Örtagården och inte Rosengård, som är 1 km därifrån.
Visom
Posts: 8
Joined: 05 Oct 2012 11:39
Country: Sweden

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Visom »

Fortfarande lite ny på detta, men har lite kommentarer om zonerna i Sjöbo...

SeaDenSquare - Ligger inne på skolområde (Emanuelskolan, grundskola)
SeaDenPlay - Lekplats (100m VSV hade varit en trevligare plats på kulle med utsikt över sjön)

Både skolor och lekplatser är något som jag helst undviker, men jag vet inte vad policyn säger
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Blabert »

Visom wrote:Fortfarande lite ny på detta, men har lite kommentarer om zonerna i Sjöbo...

SeaDenSquare - Ligger inne på skolområde (Emanuelskolan, grundskola)
SeaDenPlay - Lekplats (100m VSV hade varit en trevligare plats på kulle med utsikt över sjön)

Både skolor och lekplatser är något som jag helst undviker, men jag vet inte vad policyn säger
Fixat. Skolor och lekplatser är off limits, bra att du felanmäler dessa!
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Blabert »

jag wrote:Hej!

Jag anser att zonen "Rosegarden" i Malmö borde byta namn till "Herbgarden"
Zonen ligger trots allt i Örtagården och inte Rosengård, som är 1 km därifrån.
Tack, fixat!
Image
Eliotta
Posts: 25
Joined: 06 Oct 2012 15:35
Country: Sweden

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Eliotta »

Jag tog idag zonen Clubbzone i nordöstra Malmö. Den ligger PÅ en golfbana och mycket tveksamt gick jag ut och ställde mig i närheten av folk som stod och slog bollar. Marken där jag gick var full av hål efter bortslagna grästuvor så det är tydligt att folk slår just där. Farligt, störande för dem som spelar och mycket pinsamt :)

Jag föreslår att zonen flyttas lite åt nordväst så den ligger bredvid parkeringen istället, alternativt lite närmre Scandic hotell, men då är ju inte namnet Clubbzone lika självklart eftersom det uppenbarligen har med golf att göra.
Tack på förhand
ahotik
Posts: 36
Joined: 18 Jun 2012 10:14
Country: Sweden

Re: Skåne - Felanmälan

Post by ahotik »

Hej!

Först vill jag tacka för de nya zonerna i Bromölla som har lagts till förra omgången.
En av de nya zonerna Idrottsparken ligger tyvärr på en "fotballsplan" i nära anslutning till en lekpark.
Jag förslår att zonen flyttas en aning norrut. Så att man kan ta den genom att stå utanför lekparken(ex: 1) Eller så kan man placera zonen en bit österut i skogen, på bron då det bara är en cykelväg över bron. (ex: 2).

Update: Jag glömde bilden:
Idrottsparken.JPG
Idrottsparken.JPG (82.27 KiB) Viewed 2843 times
Last edited by ahotik on 01 Nov 2012 08:26, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

ConfZone i Östra Göinge (vid sjön Immeln) ligger helt puckat på en ful och intetsägande ogräsåker. 50 meter norrut på gräsplanen utanför konferenscentret finns stort antal intressanta stenskulpturer med lokal förankring (svart diabas) utställda. Det är publik access till denna gräsplan. Zonen bör omgående flyttas till glädje för alla turfare som tar den. Det ger ingen som helst mening att ha den där den är idag när detta kulturella alternativ finns runt hörnet.
ConfZone
ConfZone
confzon.jpg (62.72 KiB) Viewed 2860 times
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Blabert »

Eliotta wrote:Jag tog idag zonen Clubbzone i nordöstra Malmö. Den ligger PÅ en golfbana och mycket tveksamt gick jag ut och ställde mig i närheten av folk som stod och slog bollar. Marken där jag gick var full av hål efter bortslagna grästuvor så det är tydligt att folk slår just där. Farligt, störande för dem som spelar och mycket pinsamt :)

Jag föreslår att zonen flyttas lite åt nordväst så den ligger bredvid parkeringen istället, alternativt lite närmre Scandic hotell, men då är ju inte namnet Clubbzone lika självklart eftersom det uppenbarligen har med golf att göra.
Tack på förhand
Tack, nu är bara bunkerslagen i närheten ;-)
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Blabert »

ahotik wrote:Hej!

Först vill jag tacka för de nya zonerna i Bromölla som har lagts till förra omgången.
En av de nya zonerna Idrottsparken ligger tyvärr på en "fotballsplan" i nära anslutning till en lekpark.
Jag förslår att zonen flyttas en aning norrut. Så att man kan ta den genom att stå utanför lekparken(ex: 1) Eller så kan man placera zonen en bit österut i skogen, på bron då det bara är en cykelväg över bron. (ex: 2).

Update: Jag glömde bilden:
Idrottsparken.JPG
Tack, slarvigt placerad av mig.. Nu bättre och med plåster på såren :-)
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Blabert »

Kingslayer wrote:ConfZone i Östra Göinge (vid sjön Immeln) ligger helt puckat på en ful och intetsägande ogräsåker. 50 meter norrut på gräsplanen utanför konferenscentret finns stort antal intressanta stenskulpturer med lokal förankring (svart diabas) utställda. Det är publik access till denna gräsplan. Zonen bör omgående flyttas till glädje för alla turfare som tar den. Det ger ingen som helst mening att ha den där den är idag när detta kulturella alternativ finns runt hörnet.
confzon.jpg
Taget, tack.
Image
Locked

Return to “Skåne”