Skåne - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Skåne - Felanmälan

Post by TBIT »

Jag skulle vilja felanmäla namnetScanzone. Vi har ingen anledning att göra reklam för Scans anläggning i Kristianstad. Förslag på alternativa namn som ändå anknyter till fabriken: PorkZone, HamZone, MeatZone, ButcherZone...
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Spix »

TBIT wrote:Jag skulle vilja felanmäla namnetScanzone. Vi har ingen anledning att göra reklam för Scans anläggning i Kristianstad. Förslag på alternativa namn som ändå anknyter till fabriken: PorkZone, HamZone, MeatZone, ButcherZone...
Håller med. PorkZone får det bli.
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Spix »

Zonen DösZone i Lund hade hamnat på en fotbollsplan och är nu flyttad till en cykelvägskorsning strax österut.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

En av de nya zonerrna som zon-fen lämnade inatt blev inte helt bra: PantieZone ligger i en tät skogsdunge mittemot en populär bollplan. Det ser väldigt suspekt ut med en vuxen man som står och lurkar därinne med en mobil (och zonnamnet gör det inte bättre!). Föreslår att den flyttas ut till cykelbanan och en bit bort, se förslag nedan.

Krematoriet blev kanon, mycket vacker plats. Zonen ligger dock delvis över parkeringsplatsen. Föreslår att den halveras så att bilturfare åtminstone måste gå ut ur bilen. Se nedan.

Övriga tillskott mycket bra, norra rundan blev nu väldigt pastoral att ge sig ut på med kossor och får som åskådare. Jag noterar dock att zonutläggaren tagit sig vissa friheter med namngivningen. Men jag får erkänna att GoggleZone blev väldigt fyndigt och bättre än originalnamnet :D

PantieZone.jpg
PantieZone.jpg (31.24 KiB) Viewed 5457 times
Krematoriet.jpg
Krematoriet.jpg (38.08 KiB) Viewed 5457 times
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Spix »

Kingslayer wrote:En av de nya zonerrna som zon-fen lämnade inatt blev inte helt bra: PantieZone ligger i en tät skogsdunge mittemot en populär bollplan. Det ser väldigt suspekt ut med en vuxen man som står och lurkar därinne med en mobil (och zonnamnet gör det inte bättre!). Föreslår att den flyttas ut till cykelbanan och en bit bort, se förslag nedan.

Krematoriet blev kanon, mycket vacker plats. Zonen ligger dock delvis över parkeringsplatsen. Föreslår att den halveras så att bilturfare åtminstone måste gå ut ur bilen. Se nedan.

Övriga tillskott mycket bra, norra rundan blev nu väldigt pastoral att ge sig ut på med kossor och får som åskådare. Jag noterar dock att zonutläggaren tagit sig vissa friheter med namngivningen. Men jag får erkänna att GoggleZone blev väldigt fyndigt och bättre än originalnamnet :D

PantieZone.jpg
Krematoriet.jpg
Tanken med zonen var att den skulle vara lite av en "citymullezon". Är det verkligen ett problem med lekparken och bollplanen? Man går ju bort från bollplanen när man kliver in i dungen, och om den nu är ganska tät borde man väl knappt synas från därifrån. Angående namnet så tror och hoppas jag att alla förstår att det skämtsamt anspelar på den närliggande Trosagatan, och att ingen tar anstöt av det.

Att krematoriezonen hamnade på en parkering var ju inte så lyckat. Jag flyttade ned den över gångvägen vid södra delen av ön istället.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

Ja, den är ett problem. Bollplanen tillhör skolan. Periferi tog den på morgonen samma dag, se hans kommentar nedan. Namnet är inget problem (men blev ironiskt med läget), och vi har absolut inget emot mullezoner så länge folk inte tror man smyger på barn.
chat.png
chat.png (164.28 KiB) Viewed 5434 times
(den "granna" zonen är RamlösaBrunn)
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Spix »

Jag viker mig för grupptrycket från skånechatten. :-)
Zonen flyttad.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

Är det så lätt att påverka zon-fen? :)

Fast nu fick den fel namn. Husensjövägen byter namn till Skövdegatan innan zonen. För min skull kan den gärna fortsätta som Pantiezone. :D

/Gnällslayer
Physalis

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Physalis »

AppleHouse vid Kiviks musteri verkar vara placerad inne på fabriksområdet. Åtminstone hittade jag inget sätt att ta mig dit "lagligt" och Äpplets hus ligger inte där utan intill fabriksförsäljningen. Fick ett par andra zoner med mig hem så jag är nöjd ändå :)
meekael
Posts: 9
Joined: 11 Jun 2013 00:06
Country: Sweden

Re: Skåne - Felanmälan

Post by meekael »

http://turfgame.com/map/FateFieldShop

Parkeringen är utökad, så gräsplätten där zonen låg förut är numer asfalt och parkering... Bör flyttas, dock vågar jag inte ge några bra förslag.. har bara varit där och tagit den en gång... :)
Locked

Return to “Skåne”