Zoner i Lund

Moderator: Zonemakers

User avatar
Yosarian
Posts: 7
Joined: 31 Jul 2012 10:50
Country: Sweden

Zoner i Lund

Post by Yosarian »

Det fanns ingen tråd om zoner i Lund så jag tänkte starta en.

Just nu finns det bara lite drygt 30 zoner i Lund. Östra sidan är nästan helt tom och det är väldigt glest utanför centrum överhuvudtaget.

Vem är zonläggare för Lund?
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Zoner i Lund

Post by Blabert »

Yosarian wrote:Det fanns ingen tråd om zoner i Lund så jag tänkte starta en.

Just nu finns det bara lite drygt 30 zoner i Lund. Östra sidan är nästan helt tom och det är väldigt glest utanför centrum överhuvudtaget.

Vem är zonläggare för Lund?
Lite nytt i Lund att pilla med :-)
Image
overallaunder
Posts: 3
Joined: 20 Mar 2012 12:33
Country: Sweden

Re: Zoner i Lund

Post by overallaunder »

http://turfgame.com/map/Colonyzone
Denna ligger lite dumt, då den är innanför inhängat område som bara är öppet vissa tider på året, å inte ens då hela dygnet. Jag är väl iofs inte helt påläst på placerings-policyn men jag kan nog se det som olämpligt om vi "uppmanar" till olaga intrång. Man skulle kunna flytta den några meter västerut så hamnar man på en gräsplätt vid parkeringen istället.

Eller ska man rapportera sådant här någon annanstans?

Sen var det lite surt när jag såg att det kommit massa nya zoner i Lund precis efter att jag tagit min första (och på lång tid framöver, enda) turftur i Lund. :(

Mvh
/Overallaunder
davidpe
Posts: 1
Joined: 23 Sep 2012 11:57
Country: Sweden

Re: Zoner i Lund

Post by davidpe »

Alltså jag är rätt ny på det här, men det känns som att aktiviteten i Lund är på upptågande eller har jag fel? Det finns ju helt klart zoner att jobba med och är det till och med kanske så att antalet nyligen utökades? Jag tycker i varje fall det är roligt att det händer grejer och hoppas det fortsätter i den riktningen!

Har man större chans att få igenom sina zonförslag om man lägger in bild från området och tanke med sitt förslag här?

MVH
/Sirturfalot
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner i Lund

Post by StarDust »

För tillfället kan du nog tänka så, men sluta inte med zonförslagen i appen för de hjälper zonbyggarna också!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
sirtacitus
Posts: 2
Joined: 11 Nov 2012 18:16
Country: Sweden

Re: Zoner i Lund

Post by sirtacitus »

Zonen Svanen i Lund skulle må bra av att flyttas ett par meter. Skolan har byggt en hus över i princip hela zonen. Vilket gör den svårtagen och man ser lite konstig ut när man pressar sej mot huset inne på en skolgård :-)

Förslag att den flyttas till runt "trädet" som finns på kartbilden.
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Zoner i Lund

Post by Zontjuven »

sirtacitus wrote:Zonen Svanen i Lund skulle må bra av att flyttas ett par meter. Skolan har byggt en hus över i princip hela zonen. Vilket gör den svårtagen och man ser lite konstig ut när man pressar sej mot huset inne på en skolgård :-)

Förslag att den flyttas till runt "trädet" som finns på kartbilden.
Tack för din anmälan, jag ska titta på det snarast.
För framtida felanmälan finns det en separat tråd för det.

//ZT
Fd världsmästare i TURF
Eliotta
Posts: 25
Joined: 06 Oct 2012 15:35
Country: Sweden

Re: Zoner i Lund

Post by Eliotta »

Hej
Jag ville bara betona att Lund har fått ett helt nytt bostadsområde som tyvärr är totalt zonfritt. Detta måste åtgärdas då det är a. ett fint område att besöka b. ett område där många unga människor bor (dvs potentiella turfare) Området ligger i östra lund precis söder om Dalbyvägen som syns i övre delen på bifogad karta.
Image
En i en ny, fin park med en amfiteaterliknande stensättning (markeringen i norr), samt en i söder vid en nyanlagd damm som får vatten från dagvattnet.
På kartan ser man inte så många hus i området, men idag är nästan hela den etappen färdigbyggd med två förskolor och en skola utöver alla fina nybyggda bostadshus och lägenheter.
Båda zonerna är sedan tidigare föreslagna i appen.
Eliotta
Posts: 25
Joined: 06 Oct 2012 15:35
Country: Sweden

Re: Zoner i Lund

Post by Eliotta »

Ingen respons på ovan nämnda förslag än :(. Hade varit bra med ett par zoner i området eftersom det bor många där, det finns fina parker och dammar att titta på, men få vet om detta.
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Zoner i Lund

Post by Spix »

Eliotta wrote:Ingen respons på ovan nämnda förslag än :(. Hade varit bra med ett par zoner i området eftersom det bor många där, det finns fina parker och dammar att titta på, men få vet om detta.
Hej,
Tack för påminnelsen. Jag var på semester när jag läste ditt tidigare inlägg och glömde sedan helt bort att följa upp det :oops:

Jag ska kika lite närmare på detta inom kort. Det är alltid lite klurigt med nybyggda områden och gamla satellit/streetview bilder. Du har möjligen inte möjlighet att komplettera med foton från de föreslagna zon-platserna?

Edit: Det norra förslaget hade helt OK streetview-bilder såg jag nu. Bara det södra som behöver komplettering :)
Post Reply

Return to “Skåne”