Stockholm - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

Gammelturf wrote:Tog mig en 7-timmarsrunda igår och hamnade i lite nya trakter. Det var kul att se lite nya zoner. :) Enda lilla besvikelsen var Häggstation, http://turfgame.com/map/H%C3%A4ggStation.

Humöret blev förstås bättre efter ett besök på en närliggande kiosk följt av fortsatt turfande med tagbara zoner. Men kanske ändå zonen kunde kunde breddas lite åt öster, så den går att ta utan att köpa biljett? I så fall kan tågturfarna, som vet i vilken vagn de ska sitta för att ta den, fortsätta utan att bli störda. Annars så skulle en förflyttning lite norrut till gångtunneln (också med lite breddning) vara ett annat alternativ. Men då måste man sitta i en annan vagn för att ta den, eller kanske (hemska tanke) till och med lämna tåget. ;)
Vi får väl se om det passar både tågresenärer och vanliga flanörer nu när den fått en ny palacering rakt norrut.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
eccelstone
Posts: 26
Joined: 21 May 2011 18:24

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by eccelstone »

Tjena!

Zonen sommarkrans tror jag skulle må bra av en liten flytt. Som den ligger just nu så hamnar man väldigt tätt in på folks vardagsrum, alternativt på en mörk parkeringsplats. Mitt förslag är att den flyttas till andra sidan huset där det finns en trevlig grön plätt med några träd.
ImageImageImageImageImageImageStockholmImage
gosehob
Posts: 9
Joined: 16 Jul 2012 23:09
Country: Sweden

Stockholm - Felanmälan

Post by gosehob »

Hej!

TitsZone skulle behöva fluttas eftersom den ligger på ett område där du behöver betala inträde för att kunna ta zonen. Till råga på allt så är dessutom den delen avstängd under vinterhalvåret...
Den skulle kunna flyttas Nord-väst till en ganska stor grönyta eller Syd-öst till straxt utanför ingången.
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by farbrorP »

gosehob wrote:Hej!

TitsZone skulle behöva fluttas eftersom den ligger på ett område där du behöver betala inträde för att kunna ta zonen. Till råga på allt så är dessutom den delen avstängd under vinterhalvåret...
Den skulle kunna flyttas Nord-väst till en ganska stor grönyta eller Syd-öst till straxt utanför ingången.
Låter som zonen på Liseberg och helt säkert blir svaret att den ligger bra där den ligger. ;)
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Ememel »

gosehob wrote:Hej!

TitsZone skulle behöva fluttas eftersom den ligger på ett område där du behöver betala inträde för att kunna ta zonen. Till råga på allt så är dessutom den delen avstängd under vinterhalvåret...
Den skulle kunna flyttas Nord-väst till en ganska stor grönyta eller Syd-öst till straxt utanför ingången.
Jag tog allt i Södertälje i lördags... utom TitsZone. Nu ger vi fan i att göra den enkel att ta... =)
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by farbrorP »

...medans någon lyckades ta zonen på Liseberg idag trots att det inte är öppet för allmänheten.
Insiderjobb... Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

Sommarkrans låg ju riktigt illa enligt street view i alla fall. Nu flyttad till parken på andra sidan huskroppen...

Tanken med TitsZone är faktiskt att den ska ligga just där den ligger....
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Zontjuven »

Gammelturf wrote:Jag har vid flera tillfällen haft problem att få grepp om två zoner:

Dels http://turfgame.com/map/Vellingplan som jag tror skulle må bra av en förstoring.
Dels http://turfgame.com/map/TackWater som bara har en smal remsa fast mark i zonen. Den zonen skulle t.ex. kunna utökas in mellan husen där övre högra hörnet ligger just nu.

Annars så går det bara bra med zontjuvandet... :)
Hörru! :-)

Angående Vellingeplan så felanmälde jag den för längesedan och den är förstorad redan sedan nåt halvår tillbaka... tycker själv att den funkar bra nu.
Fd världsmästare i TURF
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by affanicaffan »

Gammelturf wrote:
Zontjuven wrote:
Hörru! :-)
Sorry! Det var inte meningen att göra ett upphovsrättsligt övertramp.
Tips från coachen: göm dig under en sten ;)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
eccelstone
Posts: 26
Joined: 21 May 2011 18:24

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by eccelstone »

SunYour wrote:Sommarkrans låg ju riktigt illa enligt street view i alla fall. Nu flyttad till parken på andra sidan huskroppen...

Tanken med TitsZone är faktiskt att den ska ligga just där den ligger....
Tack för snabb respons! Det nya läget fungerar kanon och är bra mycket trevligare.
ImageImageImageImageImageImageStockholmImage
Locked

Return to “Stockholm”