Stockholm - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Stockholm - Felanmälan

Post by Arias »

Kära Stockholmare. Nu är det dags att uppgradera zonrapporteringssystemet! Vi flyttar härmed från forumet till: http://issues.turfgame.com. Detta gör vi för att vi vill samla alla felrapporter på ett ställe och för att göra själva rapporteringen smidigare och tydligare för alla inblandade. Det nya systemet är inte färdigt än men det är redo att hårdtestas. Man kommer att kunna prenumerera på regioner för att hålla koll på de ställen man vill.

Stockholm är en av de utvalda för det nya systemet och det kommer säkert att bli lite fartgupp på vägen men vi ska nog båda kunna ta oss igenom detta hinder och göra felrapporteringssystemet en naturlig del av Turf! Som vanligt tar vi tacksamt emot den input ni har angående det nya systemet!

Länken till felrapportering av zoner är http://issues.turfgame.com/zones där man börjar med att välja zon. Om man vill så kan man lägga på namnet på zonen i adressen själv, t.ex. http://issues.turfgame.com/zones/BunkerZone

Nu avslutar vi detta långa kapitel och låser tråden. Frågor om issue trackern kan besvaras i http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=42&t=3382
Image
User avatar
ChiliBBQ
Posts: 58
Joined: 27 May 2011 21:59

Re: Stockholm

Post by ChiliBBQ »

Inviger med felrapport på 'Nytorg' som enligt definitionen ovan nu platsar här.

Zon: Nytorg
Problem: GPS
Svår att ta på grund av höga hus samt träd som omger zonen. Lägg till att zonen är väldigt liten och ibland ligger "inne" i huset bredvid.
Förslag:
Placeringen är inget fel på men om zonen gjordes något större skulle det underlätta tagning dåliga GPS-dagar.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Stockholm

Post by StarDust »

Ja, det var nog den minsta zonen jag sett. Den är nu större.
Eloge till det fina upplägget! :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
hiwk

Re: Stockholm

Post by hiwk »

Vid dåligt väder är Osquarzone vid KTH inte helt lätt att ta, troligen på grund av att den är inringad av höga byggnader. Flera gånger har jag stått i norra kanten (inre kanten i hästskobyggnaden), men min app tycker att jag står straxt till söder om zonen.

Lite störande, inget jätteproblem, men den skulle gärna kunna få bli lite större, framför allt söderut. Till exempel täcka hela innergården där.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Stockholm

Post by Drassen »

åtgärdat
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
hiwk

Re: Stockholm

Post by hiwk »

Drassen wrote:åtgärdat
Tack!
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Stockholm

Post by Blabert »

Efter att förmodligen ödslat 10 timmar av mitt liv med att försöka ta Safehouse tänkte jag att det kanske är dags att felanmäla den. Den ligger ytterst inklämd bland höga hus och stora delar av zonen är en damm, vilket iofs är ok när den fryser.

Föreslår att zonen breddas en bit österut, då blir det nog en trevligare upplevelse att ta den.
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Stockholm

Post by Drassen »

åtgärdad
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Stockholm

Post by Blabert »

Drassen wrote:åtgärdad
Snyggt :-)
Image
Forrest
Posts: 12
Joined: 08 Aug 2011 18:53

Re: Stockholm

Post by Forrest »

Zon: ArnMiddle
Problem: 95% av zonen är nu inhägnat område där det byggs ett hotell. Resterande 5% är mitt i en bussgata där man inte så gärna vill stå.
Åtgärdsförslag: Flytta zonen ca 100 meter söderut (dvs närmare entren till terminal 4)
Locked

Return to “Stockholm”