Stockholm - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by embeoo »

OdenZone: Vet inte om jag hade nybörjartur, tyckte aldrig att denna strulade när jag tog den förra sommaren. Men nu är det mer regel än undantag.

Iofs inte åt det hållet det brukar fela, men varför inte förlänga triangeln över en större del av torget? Zonen är väldigt liten idag, och det är ingen skillnad på den torgyta man valt bort (mer än att vanliga människor har en anledning att gå där, få går ju bortanför övergångsstället).
User avatar
Rickshaw
Posts: 51
Joined: 07 Oct 2012 23:43
Country: Sweden
Location: Solberga, Stockholm, Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Rickshaw »

Ingen "big issue" men KYRKOKYRKAN har en placering som gör att man ibland tvingas upp i minneslunden, vilket känns onödigt. Skulle föreslå att zonen görs något större samt flyttas några meter ut mot parkeringen.
Rickshaw the guard of Prästaparken
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

embeoo wrote:OdenZone: Vet inte om jag hade nybörjartur, tyckte aldrig att denna strulade när jag tog den förra sommaren. Men nu är det mer regel än undantag.

Iofs inte åt det hållet det brukar fela, men varför inte förlänga triangeln över en större del av torget? Zonen är väldigt liten idag, och det är ingen skillnad på den torgyta man valt bort (mer än att vanliga människor har en anledning att gå där, få går ju bortanför övergångsstället).
det är ju stenkulan som är grejen... men visst, lite större nu då...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

Ulrik_H wrote:Ingen "big issue" men KYRKOKYRKAN har en placering som gör att man ibland tvingas upp i minneslunden, vilket känns onödigt. Skulle föreslå att zonen görs något större samt flyttas några meter ut mot parkeringen.
Lite större nu i alla fall
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Rickshaw
Posts: 51
Joined: 07 Oct 2012 23:43
Country: Sweden
Location: Solberga, Stockholm, Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Rickshaw »

OK, jag ser att den är större, men jag tycker bara att den tagit mer i anspråk av minneslunden. Min tanke var att den skull flyttas något mot parkeringen, alltså snett upp till höger från kyrkan sett.
Rickshaw the guard of Prästaparken
Boppen
Posts: 9
Joined: 27 Apr 2012 23:04
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Boppen »

Var och tog NorrbackZone idag och såg att zonen består av en skolpaviljong och dess gård. En lämpligare placering vore nog gräsytan som ligger ca 50-100m NNÖ om nuvarande placering.
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

Boppen wrote:Var och tog NorrbackZone idag och såg att zonen består av en skolpaviljong och dess gård. En lämpligare placering vore nog gräsytan som ligger ca 50-100m NNÖ om nuvarande placering.
NorrbackZone flyttat en liten bit
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
freezemanfrost
Posts: 31
Joined: 23 May 2012 10:04
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by freezemanfrost »

Har funderat på om jag skulle felanmäla LoveHagen utanför Nynäshamn. Om man har operatören 3 är täckningen därute väldigt labil. Man kanske har täckning i 2-3 sekunder och sen får man kämpa i kanske 2 timmar innan man lyckas ta zonen.

Den ligger avlägset och jag tycker inte området var något speciellt!
Därav röstade jag en 1a på den zonen. Blev sur där!
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Jag tror inte ens jag behöver klicka eller kolla vilken zon du menar. Jag hade problem de 2 gångerna jag tagit den zonen. Väldigt dålig motagning där. Jag har telia. Nu tog det inte 2 tim för mig men lite problem med uppkoppling har man där.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by embeoo »

Hade inte uppkopplingsproblem där vad jag märkte (Telenor) Tog lite virrande bland cafeborden innan gpsen var infångad dock. Kul med fem tagningar på en månad på den, tror att det var tre på hela säsongen ifjol.
Locked

Return to “Stockholm”