Stockholm - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by embeoo »

Tack för de nya zonerna på Nationaldagen!

Finns det någon historia till formen för Mulldjuret? Mulldjuret kanske är en fjäril :)

När det gäller namngivningen i Nacka är jag lite tveksam. Jag tror Kranglan är ett bättre namn på ön/zonen Fannydal. Roligare iaf!

Och blev Asfaltskroken och Storangenzon ihopblandade? Zonen vid Storängens station borde ju verkligen heta det och för väggyttret nära krokvägen som jag iallafall inte har ett platsnamn för är väl asfaltskroken ett perfekt namn?

Men jag är inte infödd så viker mig om någon vet bättre.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

LoveHagen gjorde jag lite större i alla fall...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

embeoo wrote:Tack för de nya zonerna på Nationaldagen!

Finns det någon historia till formen för Mulldjuret? Mulldjuret kanske är en fjäril :)

När det gäller namngivningen i Nacka är jag lite tveksam. Jag tror Kranglan är ett bättre namn på ön/zonen Fannydal. Roligare iaf!

Och blev Asfaltskroken och Storangenzon ihopblandade? Zonen vid Storängens station borde ju verkligen heta det och för väggyttret nära krokvägen som jag iallafall inte har ett platsnamn för är väl asfaltskroken ett perfekt namn?

Men jag är inte infödd så viker mig om någon vet bättre.
Bytte till Kranglan.
Asfaltskroken syftar till formen på cykelbanan, krokig...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Rickshaw
Posts: 51
Joined: 07 Oct 2012 23:43
Country: Sweden
Location: Solberga, Stockholm, Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Rickshaw »

En relativt ny zon är puckbron, som går över E4:an mellan Fruängen och Västertorp. När jag tog den nyligen så belönades jag något överraskande :o med medaljen Pentacity Star. Då man kollar närmare på den zonen så visar det sig att den tillhör region Västra Götaland :?: .
Rickshaw the guard of Prästaparken
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Thunell »

Ulrik_H wrote:En relativt ny zon är puckbron, som går över E4:an mellan Fruängen och Västertorp. När jag tog den nyligen så belönades jag något överraskande :o med medaljen Pentacity Star. Då man kollar närmare på den zonen så visar det sig att den tillhör region Västra Götaland :?: .
Fixat! Zonen ska självklart tillhöra Stockholm:)
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Bombina »

Thunell wrote:
Ulrik_H wrote:En relativt ny zon är puckbron, som går över E4:an mellan Fruängen och Västertorp. När jag tog den nyligen så belönades jag något överraskande :o med medaljen Pentacity Star. Då man kollar närmare på den zonen så visar det sig att den tillhör region Västra Götaland :?: .
Fixat! Zonen ska självklart tillhöra Stockholm:)
:evil:
Locked

Return to “Stockholm”