Stockholm-Hässelby 3

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Pampas3
Posts: 9
Joined: 03 Jun 2018 23:29
Country: Sweden

Stockholm-Hässelby 3

Post by Pampas3 »

Hej!
Jag föreslog någon gång under hösten 18 en zon i Konstnärsbacken i Hässelby som jag kallade för KONSTNÄREN. Upptäckte senare att det namnet redan är upptaget på annan plats i Hässelby, så jag föreslår ett annat namn: ARTISTS SLOPE. Läget är markerat med F på bifogade karta. Intill backen finns ett vackert äldre (konstnärs-?)hus som ger drömmar om att flytta in.

Nu föreslår jag en annan zon i närheten av min föreslagna gångrunda med markeringen E. Som namn föreslår jag: GARAGETIDALEN. Det är en vacker dalgång som gränsar till ett tvåvåningsgarage för de intilliggande husen med infart från södra sidan i två nivåer.

De båda förslagen ligger OSO om befintliga zonen FEMKNOP.
/Pampas3
Attachments
Konstnärens hus.jpg
Konstnärens hus.jpg (222.6 KiB) Viewed 4156 times
Dalen_vä_Sjöhällsstigen (garaget t.vänster).jpg
Dalen_vä_Sjöhällsstigen (garaget t.vänster).jpg (255.42 KiB) Viewed 4156 times
Gångrunda Hässelby Villastad 4 rev.jpg
Gångrunda Hässelby Villastad 4 rev.jpg (271.04 KiB) Viewed 4156 times
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Stockholm-Hässelby 3

Post by Maqqan »

Vilken av dem skulle du helst vilja ha? Kikade på båda och jag är väl mer för Garagedalen som var ett mer lummigt område. De blir för nära varandra för att kunna skapa båda annars gillar jag din framställning av tänkbara rundor.
Pampas3
Posts: 9
Joined: 03 Jun 2018 23:29
Country: Sweden

Re: Stockholm-Hässelby 3

Post by Pampas3 »

Hej!

Jag har varit och är i karantän på annan plats i över ett år så jag har missat att kontrollera att det kommit svar från dig. Verkligen trevligt att få kontakt, vet inte om det var du som fixade Broddstrappan tidigare. Den zonen ingår i mina föreslagna rundor och det vore fint om den nya zonen kunde ingå i den närmaste. Jag har inte möjlighet att cykla så det blir gående. Det är ganska backigt i denna del av Hässelby så man måste orka också...

Jag föreslår därför att ARTISTS SLOPE ska väljas då man kan ta den på nervägen från V. Brodds Väg men du avgör. Det vore härligt med ytterligare zoner i Hässelby!

Pampas3
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Stockholm-Hässelby 3

Post by MasterOfTurf »

Det tog sin tid men nu är ArtSlopeZone på plats :)
Post Reply

Return to “Stockholm”