Nya zoner till Södertälje

Moderator: Zonemakers

D-mann

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by D-mann »

Rekryterat en ny turfare från jobbet och samtidigt har en gammal turfare återuppstått, båda med Södertälje som spelplan. Alltså ytterligare tryck på Södertäljes zoner. Flertalet nya nicknames har dessutom setts svepa genom staden under de gångna veckorna.

Puffar tråden och hoppas att Södertäljes zonmakare vaknar.
Klycka
Posts: 5
Joined: 27 Jul 2014 14:13
Country: Sweden

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Klycka »

Vi vill ha mer zoner i Järna också! (Se konkreta förslag jag postat via appen)
Vi är 5-6 aktiva turfare (topp 100 på sthlmslistan) som slåss om 5 zoner...
I hölö finnas inte en enda zon, inte heller ute på mörkö.
Det är verkligen fina både cykel- och vandringsstråk här ute, massor av grusvägar, vackra utflyktsmål och leder som binder ihop de olika stadsdelarna - glöm inte oss! ;-)
HoltAnn

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by HoltAnn »

Hejsan igen kära zonmakare
Jag var i Nyköping i helgen och skaffade mig den snygga kronan! Den fick jag behålla i två dagar! Wow! På söndagen drog jag ett varv i Södertälje på dryga 20 zoner. Jag fick inte behålla en enda till midnatt. Tog ett nytt varv på måndagen (idag) efter jobbet idag på 22 zoner. Nu är jag av med alla igen. Men jag har kvar elva från Nyköping, som jag tog för tre dagar sedan.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen - det är hårt tryck på Södertäljes zoner nuförtiden. Vi har blivit fler aktiva turfare i Södertälje och vi får även finbesök av andra turfare (vi vill bjuda på bra turfning, de är varmt välkomna). 8-)
Vi behöver fler zoner. För förslag se de jag och andra lämnat via appen.

Tackar på förhand!
HoltAnn

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by HoltAnn »

Ojoj!
ikväll var det huggsexa om zonerna i Södertälje! ! Vi var fyra användare ute samtidigt. Med blocktider på 30 min räcker det för att effektivt skära av varandras rutter och skapa frustration.
Ändring på det? :| :( :?:
HoltAnn

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by HoltAnn »

Tack förde nya zonerna, en slinga på en cykelbana och i en fin park! Jag är så glad!!!! :lol:
Guest

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Guest »

Jag ser att det har tillkommit fler zoner till Södertälje, KUL! :D Jag slutade med turf pga det inte fanns så många zoner i stan, nu har det ju verkligen hänt saker! Men jag ser att det fortfarande behövs fler, brunsäng behöver fler zoner, samt pershagen.
User avatar
Snigel33
Posts: 16
Joined: 07 Sep 2014 12:13
Country: Sweden

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Snigel33 »

!JAG som skrev posten ovan, något blev fel :)
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Kingslayer »

Hej, vi har precis haft zonutläggarrotation. Jag är er zonmakare de nästa fyra månaderna (Stockholms län utom Stockholm kommun). Behöver lite tid att sätta mig in i länet - geografin och turfaktiviteten innan jag börjar peta i saker och ting. En hastig titt på Södertälje ger vid handen att det förmodligen finns utrymme för fler. Turfa på medans jag pluggar på länet :-)
User avatar
Snigel33
Posts: 16
Joined: 07 Sep 2014 12:13
Country: Sweden

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Snigel33 »

Kingslayer wrote:Hej, vi har precis haft zonutläggarrotation. Jag är er zonmakare de nästa fyra månaderna (Stockholms län utom Stockholm kommun). Behöver lite tid att sätta mig in i länet - geografin och turfaktiviteten innan jag börjar peta i saker och ting. En hastig titt på Södertälje ger vid handen att det förmodligen finns utrymme för fler. Turfa på medans jag pluggar på länet :-)
Trevligt! Och hej på dig ;)

Jag ska lägga ut några förslag och vänta tills du har pluggat klart och se om du accepterar dom hehe.
User avatar
Snigel33
Posts: 16
Joined: 07 Sep 2014 12:13
Country: Sweden

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Snigel33 »

Nu har jag kommit på en del förslag.

https://www.google.se/maps/ms?msid=2133 ... dg=feature


EDIT: Sen kanske man kan göra så att det blir ett spår med zoner från Södertälje upp mot Stockholm, tänk alla cyklistgalningar som kommer att älska det! Gamla Stockholmsvägen till exempel!
Post Reply

Return to “Stockholm”