Nya zoner till Södertälje

Moderator: Zonemakers

HoltAnn

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by HoltAnn »

Slererik wrote:Man borde ha tätt med zonerna i centrum men sedan sprida ut många zoner ut på landet typ så kan man ta långa fina rundor utan så mycket trafik. Det gör också att man inte blir blockad hela tiden eftersom någon då är utanför centrum. ;)
Det är väldigt sant. Läggs zoner vid Ronna och utåt, bort mot Almnäs kan vägen ut mot Nykvarn knytas in. Kan locka fler "riktiga" cyklister. Det är samma som Entertainer är inne på, länka ihop Södertälje med kringliggande städer. Gamla vägen till Nykvarn, gamla vägen till Järna och grusvägar från Glasberga och bort till Rönninge (där exkluderar vi lite slöa bilåkare också ;) ) Vägen ut mot Lina naturreservat går ut mot Enhörna som idag är helt zonfritt men cykelvänligt.
D-Mann

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by D-Mann »

Vill också önska lite nya zoner. När varje ny rond startar använder jag alltid upp alla mina önskningar om nya zoner, men det är tråkigt nog sällan som önskningarna går i uppfyllelse. Vi är många som turfar och krigar om få zoner. Städer som Västerås och Nyköping ser ut att ha drabbats av röda hund i jämförelse.

Kan ni göra en översyn och strössla ut lite nya zoner i Södertälje med omnejd ? Förutom inkomna förslag via appen finns flera bra förslag nämnda i denna tråd.

Tack!
HoltAnn

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by HoltAnn »

Hejsan
Denna sommar har jag varit runt i Sverige och turfat. Städer som Enköping och Kumla har trevliga turfegenskaper som jag vill att Södertälje ska ta efter: fler turfslingor längs med cykelstråk. Tätare mellan zonerna. Bättre utnyttjande av HELA staden. Ronna och Lina behöver zoner. :D
Hälsningar en trogen turfare
HoltAnn

Nya zoner till Södertälje, knyt ihop bättre

Post by HoltAnn »

Halloj
Idag var det dags för en ny omgång. Det blev stökigt då vi var tre ute samtidigt i Södertälje och tog zoner. Det tog inte många minuter förrän vi blockerade och irriterade varandra. Med bara femtio zoner i en stad på 80 000 innevånare så är det givet att fler zoner måste till. De befintliga måste knytas ihop bättre med nya zoner. Och Ronna och Lina har inga zoner. Håll vårt intresse levande. Placera fler zoner i Södertälje. Tack.
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by bocklingen »

Rekommenderar starkt att ni lägger konkreta förslag. Zonmakare är man aldrig i egen region, så det kan lätt bli konstigt om er zm börjar lägga ut på känsla bara... :)
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
HoltAnn

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by HoltAnn »

Hejsan
Konkreta förslag: Ronna centrum. Lina kyrka. Zon vid båtklubben nedanför Karlberga. Lina centrum. Karlberga park. Stadsparken i centrum. Dessa och fler har jag gett som förslag via appen. Bara att välja och vraka :-)
HoltAnn

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by HoltAnn »

Hej igen
Södertälje har drygt 60 000 innevånare. Det ger en zon per 1000 innevånare. Enköping har drygt 20 000 innevånare på lika många zoner. Det är en zon per 333 innevånare. Södertälje borde ha i krokarna tre ggr så många zoner. Men vi kan nöja oss med ett gäng nya. Botanisera gärna bland föreslagna i appen tack! Hälsningar, HoltAnn
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Nya zoner till Södertälje

Post by Maqqan »

HoltAnn wrote:Hej igen
Södertälje har drygt 60 000 innevånare. Det ger en zon per 1000 innevånare. Enköping har drygt 20 000 innevånare på lika många zoner. Det är en zon per 333 innevånare. Södertälje borde ha i krokarna tre ggr så många zoner. Men vi kan nöja oss med ett gäng nya. Botanisera gärna bland föreslagna i appen tack! Hälsningar, HoltAnn
Tyvärr får ni inte zoner efter antal invånare, det är antalet aktiva turfare som räknas.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
HoltAnn

Re: Sv: Nya zoner till Södertälje

Post by HoltAnn »

Maqqan wrote:
HoltAnn wrote:Hej igen
Södertälje har drygt 60 000 innevånare. Det ger en zon per 1000 innevånare. Enköping har drygt 20 000 innevånare på lika många zoner. Det är en zon per 333 innevånare. Södertälje borde ha i krokarna tre ggr så många zoner. Men vi kan nöja oss med ett gäng nya. Botanisera gärna bland föreslagna i appen tack! Hälsningar, HoltAnn
Tyvärr får ni inte zoner efter antal invånare, det är antalet aktiva turfare som räknas.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Hönan och ägget?
TV-apparater vs programutbud?
HoltAnn

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by HoltAnn »

Hejsan
Håll intresset levande in i hösten, ge oss lite nytt att leka med. Ge oss lite nya zoner i zon-ödsliga stadsdelar :-)
Hälsningar, HoltAnn
Post Reply

Return to “Stockholm”