Fler zoner till Nacka

Moderator: Zonemakers

keeponwalking
Posts: 39
Joined: 17 Apr 2013 21:53
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by keeponwalking »

Bubblan: jag har lagt förslag på Saltsjö Duvnäs station så slösa inte på de få z man kan föreslå per månad ;). Även förslag i viken mellan stationen och Duvnäs udde, ringparksstugan, skuruparken, björknäs centrum, storängen och några till. Dina förslag ovan jättebra.
keeponwalking
Posts: 39
Joined: 17 Apr 2013 21:53
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by keeponwalking »

Tack för de nya zonerna som dök upp idag :)
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Fler zoner till Nacka

Post by bubblan »

Fint med nya zoner!

Angående zoner lite längre ut så har jag nu lagt tre förslag i Saltsjöbaden, så inte det blir en total återvändsgränd där.

Som komplement till GoosePark så har jag lagt en zon vid GrandHotel, en vid Solsidan och en vid Tattby. Det ger en trevlig runda med jämnt avstånd mellan de 4 zonerna.

Sedan kunde man också ha en vid Igelboda, som ansluter till Fisksätra (Fishzone), och sedan kanske en lite väster om Östervik station, vid infarten till Nackareservatet. Den skulle ansluta till en ny zon vid Saltsjö-Duvnäs (som keeponwalking lagt förslag på) och också ge anslutning in i reservatet där det ju finns några zoner t ex vid Hellasgården (CellarIsland).

Vem föreslår dessa senare? :)
Image
keeponwalking
Posts: 39
Joined: 17 Apr 2013 21:53
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by keeponwalking »

bubblan wrote:Fint med nya zoner!

Angående zoner lite längre ut så har jag nu lagt tre förslag i Saltsjöbaden, så inte det blir en total återvändsgränd där.

Som komplement till GoosePark så har jag lagt en zon vid GrandHotel, en vid Solsidan och en vid Tattby. Det ger en trevlig runda med jämnt avstånd mellan de 4 zonerna.

Sedan kunde man också ha en vid Igelboda, som ansluter till Fisksätra (Fishzone), och sedan kanske en lite väster om Östervik station, vid infarten till Nackareservatet. Den skulle ansluta till en ny zon vid Saltsjö-Duvnäs (som keeponwalking lagt förslag på) och också ge anslutning in i reservatet där det ju finns några zoner t ex vid Hellasgården (CellarIsland).

Vem föreslår dessa senare? :)
Jag har redan förbrukat denna månads kvot. Dina förslag i Saltis är jättebra. En annan borde vara vid kyrkan det är otroligt fin utsikt därifrån. En fortsättning från Kranglan (zonen heter Fannydal) bort mot hästhagen och källtorpssjön med en zon skulle ligga fint också. I lillängen mellan järla sjö och den nya zonen i lillängen ligger en bergsknalle där man skulle kunna ha en zon också, men det mer på sikt då det finns flera zoner hyfsat nära. Annars en liten utmaning att komma upp på. Saknar fortfarande lite fler zoner mot Duvnäs och Utskogen. :) .
Får väl ta några med på nästa månads kvot ;)
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Fler zoner till Nacka

Post by Isengrim »

Stor glädje idag! MissMarples första förslag som hon fått igenom så hon är extra glad.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Fler zoner till Nacka

Post by embeoo »

Tack tack! Nya fina fläckar på ounika-kartan :)
keeponwalking
Posts: 39
Joined: 17 Apr 2013 21:53
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by keeponwalking »

Sun Your::) :) :) en glad gubbe för varje ny z. Thanks :)
keeponwalking
Posts: 39
Joined: 17 Apr 2013 21:53
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by keeponwalking »

Sun your: :) :) tackar nya z har dykt upp.
keeponwalking
Posts: 39
Joined: 17 Apr 2013 21:53
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by keeponwalking »

Nu har vi fått ytterligare nya turfare i Saltis. En familj med två barn som bor i östervik. Det vore bra om det kom lite fler zoner. Finns ingen direkt i närheten. Har tidigare lagt förslag på zon vid östervik och på vägen mellan Duvnäs och östervik. Tre nya turfare i Igelboda. Och det rör sig nya turfare i Orminge också. Snälla titta lite i lådan på förslag som finns inlämnade sen tidigare och lägg ut lite till, tack snälla ;)
keeponwalking
Posts: 39
Joined: 17 Apr 2013 21:53
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by keeponwalking »

Flera zoner har kommit till Nacka kommun på sistone. Tack snälla zonläggare :). ( Det finns ännu fler förslag lagda ;). )
Post Reply

Return to “Stockholm”