Jämförelse

Moderator: Zonemakers

affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Jämförelse

Post by affanicaffan »

Om du nu rekommenderar den så varmt får du gärna berätta vad den heter :D ;)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Jämförelse

Post by farbrorP »

Du ser väl bron som sticker iväg i högerkanten? Kalmar!
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Jämförelse

Post by affanicaffan »

Ja nu när du säger det så.... Men som Norrlänning så är all lokalkännedom utanför kommunens gränser väldigt irrelevant! Speciellt eftersom det inte finns någon stad inom 10 mils radie :lol: (jaa, det är en känga åt vindeln, robertsfors och nordmalingsborna också ;) )

*Obs: Norrlänning är ALLTID med stort N, vi borde egentligen få ett eget typsnitt för att vi är så bäst ;) *
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Jämförelse

Post by affanicaffan »

farbrorP wrote:Du ser väl bron som sticker iväg i högerkanten? Kalmar!
Men hur kan det då komma sig att kingenin reser runt så mycket om nu kalmar är en sådan förträfflig turfstad?
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Jämförelse

Post by Blabert »

Det är alltid kul att vidga sina turfvyer :-) Om du flyttar din ruta över västerort lite österut, hur många zoner får det plats då? ;-)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jämförelse

Post by Dacop »

affanicaffan wrote:
farbrorP wrote:Du ser väl bron som sticker iväg i högerkanten? Kalmar!
Men hur kan det då komma sig att kingenin reser runt så mycket om nu kalmar är en sådan förträfflig turfstad?
Kingenin är större än Kalmar! Kingenin är större än Sverige! Kingenin är större än Turf!

Nä... så stor är inte Kingenin. Men några 1913 unika zoner finner du inte i Kalmar.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Jämförelse

Post by affanicaffan »

Dacop wrote: Kingenin är större än Kalmar! Kingenin är större än Sverige! Kingenin är större än Turf!

Nä... så stor är inte Kingenin.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Haha, jag ska nog ta och lägga mig nu när jag har skrattat färdigt såhär några minuter senare ;)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Jämförelse

Post by Isengrim »

Var glad att du inte bor i Tullinge, tokkuperat och 1 zon.

http://turfgame.com/map/Nibblezone

Dessutom en skitzon att ta som strular mellan husen med gpsmottagningen.
kingenin
Posts: 30
Joined: 02 Sep 2012 19:18
Country: Sweden

Re: Jämförelse

Post by kingenin »

Hahahaha...
luv u Dacop!
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Jämförelse

Post by Zontjuven »

Jag ser min egen vinnarzon där , men den hamnade utanför din stadsdel :-)

Jag håller med om är att Stockholm är den enda staden där de flesta zonerna ligger ca 3-400 meter från varandra där det är tätt. (med vissa undantag) I jämföresle med mindre städer som tex Kalmar, Linköping, Västerås och Uppsala där zonerna ligger betydligt närmare nästan kloss 200m.

Om detta kan man ju ha åsikter såklart, det som därefter skiljer är att när man tagit alla, eller nästan alla zoner i den lilla staden så finns det 4-dubbelt kvar i den stora staden. Med 4 dubbelt avstånd skall sägas...

Tittar man tillbaka så är det 10 omgångar sedan Stockholm tog guld, och det var precis innan zontätheten ökade betydligt. De flesta av de 10 senaste gulden har gått till Västerås, Linköping, Kalmar och Växjö.

En egen högst ovetenskaplig undersökning, eller snarare slutsats gör att den ultimata turfstaden är en mindre stad kanske 50-100k inv. med många turfare och där geografin är gynnsam för att cykla.
Det gör att zonerna går lätt (snabbt) att ta, samt det viktigaste.... det är det är bra omsättning på zonerna, dvs nån annan tar dem så att man kan ta dem igen.

Hässelby/Vällingby har troligen inte lika många turfare i action som Kalmar har tex.
Det skulle tex. bli konstigt om 10 turfare delar på lika många zoner som 30 turfare...

Som det är skrivet många många gånger så går det inte att få allt helt rättvist.
Fd världsmästare i TURF
Post Reply

Return to “Stockholm”