Kungsängen / Brunna

Moderator: Zonemakers

Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

Kul att det är viktigt att hålla turfnivån hög i sitt område. Hur får det inverkan på nya zoner? Kollar zonutläggaren var det är aktivitet och där kommer nya zoner?

Känns ändå som att aktiviteten i Kungsängen är extremt hög nu. Tycker det går blixsnabbt för en zon att bli tagen, när man väl tagit en zon. Kanske alltid har varit så. Men vi kommer göra allt för att hålla aktiviteten hög!

Känns som att hela MälardalTurfSverige borde komma till Kungsängen nu! Finns ju 6-7 helt nya zoner för er att hänga in!
VoidHog
Posts: 12
Joined: 02 Mar 2014 19:59
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by VoidHog »

Jag kör med iPhone så det får bli en sån där Google-karta.
Jag ska se om jag inte kan fixa en sådan och posta här i forumet som förslag som vi kan diskutera här i tråden.
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marrrs »

Marcuzo wrote:Kul att det är viktigt att hålla turfnivån hög i sitt område. Hur får det inverkan på nya zoner? Kollar zonutläggaren var det är aktivitet och där kommer nya zoner?
Känns ändå som att aktiviteten i Kungsängen är extremt hög nu...
Japp, ZM har någon form av statistik att pröva behovet av zoner mot. I forumet kan man hitta exempel på andra orter där ivriga nytillkomna turfare fått bra gensvar och zonantalet har ökat relativt snabbt. Det känns som att ni bor i en sån ort!
8-)
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

Bra VoidHog! Låt oss slå våra påsar ihop. Jag tycker som sagt att träbron mellan Örnässjön och Lillsjön är klockren, Vattentornet som du säger är också kanon. BrunnaZonerna bra. Men antar att vi också då måste ta med exakt koordinater eller räcker det med att markera på Google-kartan så fixar ZM resten?

Brunna + Lillsjöområdet + eventuellt någon mellan Kungsängen och Bro för att förbinda dessa för Curfister (cyklande turfare?) vore perfekt!
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Dacop »

Marcuzo wrote:Bra VoidHog! Låt oss slå våra påsar ihop. Jag tycker som sagt att träbron mellan Örnässjön och Lillsjön är klockren, Vattentornet som du säger är också kanon. BrunnaZonerna bra. Men antar att vi också då måste ta med exakt koordinater eller räcker det med att markera på Google-kartan så fixar ZM resten?

Brunna + Lillsjöområdet + eventuellt någon mellan Kungsängen och Bro för att förbinda dessa för Curfister (cyklande turfare?) vore perfekt!
Om ni ritar in lite förslag på en googlekarta så blir det bra, koordinater är bara bökigt. :)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
VoidHog
Posts: 12
Joined: 02 Mar 2014 19:59
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by VoidHog »

Marcuzo wrote:Bra VoidHog! Låt oss slå våra påsar ihop.
Jag lägger upp förslaget här i tråden först så diskuterar vi saken Marcuzo. Ser att du är ute och turfar just nu. Du passerar 10000 poäng snart. Go get them! :)
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

Härligt! Tack för pushen VoidHog! Blev både lite turf med cykel samt hundpromenadturf idag.

Angående Kungsängen så måste vi ju också få till en zon uppe vid utsiktsplatsen vid Lillsjön. Vid lillsjöparkeringen och sedan går man höger i en liten slinga upp till toppen. Att det inte redan finns en zon där är lite märkligt.
VoidHog
Posts: 12
Joined: 02 Mar 2014 19:59
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by VoidHog »

Och du klarade 10000-gränsen galant. Jag har en bit kvar. Lillsjötoppen har jag redan ritat in i mitt förslag. Se länken/början till ett förslag nedan:

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... bneV5PJrbw
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

Otroligt snyggt VoidHog!

Orkar du vara "admin" på denna? Hur jobbigt är det för dig att addera zoner här? Förstår du vad jag menar med bron mellan Örnässjön och Lillsjön? Vore inte en bra zon för att sträcka ut zonerna lite? Orkar du addera den?

Tror du att det är viktigt att lägga till bilder i denna tråd så att zonmakaren ser hur bra zoner det är? Säg till om du vill att jag ska ta lite mobilbilder isåfall.

Egentligen borde vi också lägga till några zoner runt Örnässjön. Kanske i anslutning till stallet på nordöstra sidan Örnässjön. Går ju en rätt fin cykelbar stig / väg runt hela Örnässjön. Kommer bli bra om det skulle gå att få till några zoner där.
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by BLUES40T5 »

Kul att ni e taggade och att ni lägger förslag..som säkert sagts innan....ta gärna bilder oxå...det gillar zm...och sen gäller det att få aktivitet oxå... kungsängen har legat lite i sin linda till/från tidigare..

kommer nog på en runda ngn fin dag.... 8-)
Post Reply

Return to “Stockholm”