Torzonefråga

Moderator: Zonemakers

Post Reply
mattiasp74
Posts: 29
Joined: 01 Jun 2014 10:43
Country: Sweden

Torzonefråga

Post by mattiasp74 »

Jag var och cyklade runt i Stockholm idag och var vid Torzone och den verkade vara inhägnad. Är den endast tillgänglig under vissa timmar? Zonen ligger i Vasaparken.

En annan fråga, får man cykla i Stockholms parker? När jag närmade mig Dalazone och passerade ett gäng herrar på en bänk ropade de "Nej, inte cykla i parken".
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Torzonefråga

Post by Blabert »

Har inte varit vid Torzone på ett tag, men den har aldrig varit inhägnad så vitt jag vet.

Cykelförbud råder i alla Stockholms parker ja, förutom där det finns anvisad cykelbana. De flesta parker har dock ingen skylt som påvisar detta förbud, men just vasaparken har det om jag inte minns fel.

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Torzonefråga

Post by LeiLar »

Jag tog Torzone utan problem för några timmar sedan. Och nu tog tyvärr Bombina den av mig, förmodligen utan problem.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
onlyj.se
Posts: 9
Joined: 02 May 2014 15:56
Country: Sweden

Re: Torzonefråga

Post by onlyj.se »

Blabert wrote:Har inte varit vid Torzone på ett tag, men den har aldrig varit inhägnad så vitt jag vet.
Torzone ligger inhängnad pga att det är hundrastgård. Men den går att ta utanför om man tar den upptill.
Blabert wrote:Cykelförbud råder i alla Stockholms parker ja, förutom där det finns anvisad cykelbana. De flesta parker har dock ingen skylt som påvisar detta förbud, men just vasaparken har det om jag inte minns fel.
Detta hade jag ingen aning om. Men att det är så i alla Stockholms parker skulle jag vilja veta mer om, då denna information inte går att tillgå någonstans. När det gäller Vasaparken så är den inte på något sätt skyltad att det är cykelförbud. På nätet hittar jag bara en artikel från MittI från oktober 2012: http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=se

/Johan
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Torzonefråga

Post by Blabert »

Hmm, kanske jag yrar lite.. Kommer vagt ihåg en konversation från en turfrunda med en äldre dam i humlegården, som bestämt hävdade att Stockholms parker minsann varit cykelfria sen innan kriget... Undrar om det är den konversationen jag refererade till :O

Skylten i vasaparken är den från mitti-artikeln, extremt dålig, men dock skylt.. I rålis är det däremot bättre skyltat, finns en precis när man kommer ner från cykelbron från fridhemsplanhållet. Har för mig att det sitter en skylt i den norra infarten till humlegården också. Så åtminstone i några av de större parkerna råder det definitivt cykelförbud.

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
Post Reply

Return to “Stockholm”