Centrala stan och svårt lägga zonförslag

Moderator: Zonemakers

User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Centrala stan och svårt lägga zonförslag

Post by Maqqan »

majsanförfan wrote: 03 Mar 2016 10:04 Fler zoner i gamla stan önskas ödmjukast.
Bollhustäppan: Inne hos den lille Järnpojken. Sevärdhet!!!
Tyska kyrkan: Inne på gården (Holy zone?)
Tyska brunnsplan: Trevlig liten trekant
Gåstorget: Trevlig liten fyrkant.
majsanförfan wrote: 09 Mar 2016 08:55 Och sen vill jag ha en på Brända Tomten i gamla stan och den ska heta Burnt Santa.

:lol:

Kikade lite på dessa men min åsikt är fortfarande att det är för nära intilliggande zoner.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Centrala stan och svårt lägga zonförslag

Post by Maqqan »

NisseNasse wrote: 10 Feb 2016 00:28 Bra förslag! Tycker alla kan är lämpliga nya zoner. Har försökt lägga in något som förslag, men appens avståndskontroll stoppar det.

En annan saknad zon är Fyrverkarbacken uppe vid Riksarkivet, alltså kullen ovanför Smedsuddsbadet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Detta såg klart spännande ut! Hittade en gatubild från en utsiktsplats som såg riktigt trevlig ut.
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Centrala stan och svårt lägga zonförslag

Post by LBz »

Så här menar jag med de två z som tidigare diskuterats
Attachments
Bron utmed Årsta.jpg
Bron utmed Årsta.jpg (37.85 KiB) Viewed 4853 times
Riddarholmen.jpg
Riddarholmen.jpg (71.63 KiB) Viewed 4853 times
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Centrala stan och svårt lägga zonförslag

Post by LBz »

Gång/cykelbron utmed Årstaviken vore perfekt dels för en vacker passage (bro!) samt att det bör tillkomma någon zon mellan Kollipiren och Vickerzon. Winterzon ligger på en helt annan höjdplatå
Attachments
årstabron.JPG
årstabron.JPG (39.31 KiB) Viewed 4853 times
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Centrala stan och svårt lägga zonförslag

Post by Maqqan »

LBz wrote: 01 May 2017 23:03 Gång/cykelbron utmed Årstaviken vore perfekt dels för en vacker passage (bro!) samt att det bör tillkomma någon zon mellan Kollipiren och Vickerzon. Winterzon ligger på en helt annan höjdplatå

Stiligt! Klart mer lockande att skapa en zon där efter att ha sett den bilden, tyvärr kommer den försent för min del då Stockholms zonpott är slut. Men det kommer ju en ny omgång med nästa zonmakare på söndag.
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Centrala stan och svårt lägga zonförslag

Post by LBz »

Bäste Zonmakare! Jag bumpar denna tråd och speciellt de senaste om en zon på träbron utmed Årstavikens norra sida. Sedan kommer här under ett förslag om utökning på Monteliusvägen och flytt/justering av IvarZon.
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Centrala stan och svårt lägga zonförslag

Post by LBz »

Mariaberget.jpg
Mariaberget.jpg (79.41 KiB) Viewed 4779 times
Här kommer en kartbild över Mariaberget med Monteliusvägen i streckat. Den befintliga Ivarson i rött och mina förslag i blått. Jag menar följande
- nuvarande IvarZon är antingen en lekpark med ungar och föräldrar, en partyslänt kvällstid eller vintertid en isbana/pulkabacke. Tyvärr inte helt nåbar från intilliggande Monteliusvägen.
- flytta zonen aningen österut enligt mitt förslag och behåll namnet då IvarLo faktiskt bodde och verkade i de hoodsen.
- komplettera sedan med en ytterligare zon enligt mitt förslag som då heter Montelius eller liknande och då promotar en av Stockholms finaste promenader/utsikter.
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Centrala stan och svårt lägga zonförslag

Post by LBz »

Monteliusvägen ligger som bekant uppe på ett berg så en zon till bör öka motivationen att knata upp dit och då kunna gå runt och få två takes. Från mitt förslag till TorkelsTerass är det en ganska brant trappa och gång så även där kan man gott motivera <200m
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Centrala stan och svårt lägga zonförslag

Post by Shitty »

Done.
D är verkligen en av Stockholms finaste platser!
Ivar fick maka på sig tho, nu heter han Mariaberget istället.. (man kan inte få allt ;))
Å en ny kommer, men exakt när å var berättar ja inte ;)
NisseNasse
Posts: 12
Joined: 19 Dec 2014 00:06
Country: Sweden

Re: Centrala stan och svårt lägga zonförslag

Post by NisseNasse »

Vi saknar fortfarande ”RiddarNord”, på Riddarholmen utanför Norstedts förlag, där gångbron börjar (som leder till Zonen CentralbroN). Kan inte läggas i appen. Bild från LBz ovan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Post Reply

Return to “Stockholm”