Zonförslag Rissne/Hallonbergen/Ursvik

Moderator: Zonemakers

Post Reply
ewq
Posts: 19
Joined: 12 Jul 2014 19:22
Country: Sweden

Zonförslag Rissne/Hallonbergen/Ursvik

Post by ewq »

Det finns ett stort zonhål mellan Rissne/Hallonbergen och Ursvik i Sundbyberg, så det vore toppen med fler zoner där för att koppla ihop områdena. Stora Ursvik är ett nytt område och delar av det är fortfarande under byggnation.

Jag har märkt ut flera potentiella zoner på m.h.a. Google Maps. Till förslagen finns information och till några även bilder om man klickar på taggarna. De är namngivna som förslag på (ganska fantasilösa) zonnamn. Jag kan ladda upp bilder till fler av zonerna om så önskas.

Länk till kartan: https://drive.google.com/open?id=1WrNhX ... sp=sharing
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Zonförslag Rissne/Hallonbergen/Ursvik

Post by Dacop »

Har du bilder på några särskilt fina förslag så får du gärna lägga upp dem. ☺
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
christoffe9
Posts: 46
Joined: 14 Jan 2013 12:48
Country: Sweden

Re: Zonförslag Rissne/Hallonbergen/Ursvik

Post by christoffe9 »

Vill tillägga att den på nya "ön" mellan alla nya vägar finns det bara en g/c väg
En perfekt placering för att bättre binda ihop Spånga med Sundbyberg och då speciellt den nya stadsdelen som håller på att växa fram.


https://drive.google.com/open?id=0B47UW ... TNIYmVUV0k
ewq
Posts: 19
Joined: 12 Jul 2014 19:22
Country: Sweden

Re: Zonförslag Rissne/Hallonbergen/Ursvik

Post by ewq »

Dacop wrote:Har du bilder på några särskilt fina förslag så får du gärna lägga upp dem. ☺
Den enda som är lite speciell (som det inte fanns bild på i kartan redan) är Sundbybergs Stadshus och ser att det kom en zon där i morse. Tack för den! Resten av zonerna fotade jag dumt nog inte. Ska se om jag inte kan ordna fram några bilder på de zonerna också inom de närmaste dagarna.
christoffe9 wrote:Vill tillägga att den på nya "ön" mellan alla nya vägar finns det bara en g/c väg
En perfekt placering för att bättre binda ihop Spånga med Sundbyberg och då speciellt den nya stadsdelen som håller på att växa fram.
Håller med om det! Det ser inte så långt ut på kartan mellan stadsdelarna, men p.g.a. att den enda cykelvägen mellan Rinkeby-Rissne/Ursvik kringelikrokar sig på broar över större vägar är det ett projekt att ta sig emellan. Skulle dock hellre se en zon vid kvarnen Stora Stampan än på cykelvägen om man bara får en zon där... :geek:
ewq
Posts: 19
Joined: 12 Jul 2014 19:22
Country: Sweden

Re: Zonförslag Rissne/Hallonbergen/Ursvik

Post by ewq »

Jag kan inte ladda upp bilder. :( ("Board quota has been reached" eller nåt sånt.)
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Zonförslag Rissne/Hallonbergen/Ursvik

Post by Dacop »

ewq wrote:Jag kan inte ladda upp bilder. :( ("Board quota has been reached" eller nåt sånt.)
Lägg upp bilderna någon annanstans (typ Dropbox) och länka istället. :idea:
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
ewq
Posts: 19
Joined: 12 Jul 2014 19:22
Country: Sweden

Re: Zonförslag Rissne/Hallonbergen/Ursvik

Post by ewq »

Jag har lagt upp ett par foton här till zonen HallonVy. Och UrsviksHolme. (Men den ser jag att du redan placerat. YAY! Tack.)

https://www.dropbox.com/sh/b8f7yyim4f4o ... Fmxaa?dl=0
Post Reply

Return to “Stockholm”