Älta (Nacka kommun)

Moderator: Zonemakers

captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Älta (Nacka kommun)

Post by captHaddock »

~sisyfos~ wrote: 24 Feb 2017 15:55 Två bra förslag :D har petat in dem på Googlekartan :roll:

:arrow: https://drive.google.com/open?id=1Hvde5 ... sp=sharing
Mycket fint att du lade in dom på Googlekartan. Hoppas dom 2 blir beviljade, ny omgång snart också!
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Re: Älta (Nacka kommun)

Post by ~sisyfos~ »

Ser ju inte jätte lovande ut :x om zonerna ska spridas ut under zonläggare perioden och nu har dryga hälften av tiden gått och det har kommit 2st nya i Nacka, 2st i Tyresö, 1st i Haninge och 1st i Nynäshamn. :roll:
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Älta (Nacka kommun)

Post by captHaddock »

~sisyfos~ wrote: 03 Mar 2017 19:18 Ser ju inte jätte lovande ut :x om zonerna ska spridas ut under zonläggare perioden och nu har dryga hälften av tiden gått och det har kommit 2st nya i Nacka, 2st i Tyresö, 1st i Haninge och 1st i Nynäshamn. :roll:
Jag hoppas och tror på dessa två i Älta i alla fall. Jag såg att ErstaMulle har tillkommit i Nacka men den verkar väldigt svårtillgänglig. Detsamma kanske kan sägas om Nyfors i Tyresö.
Jag har ingenting emot svåra zoner men det är trevligt om dom ligger i närheten av en runda. Att just få till olika rundor tycker jag är kul och Nyfors-zonen känns lite som en återvändsgränd.

Det finns redan en hel del svårtillgängliga zoner i Älta som exempelvis strålsjön (vattenzon) och surhålet (borde egentligen vara en vattenzon och går endast att ta om is)

Hoppas därför som sagt på dessa två förslag i tråden för att göra rundor som går via Älta mer attraktiva och öka aktiviteten ytterligare!
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Älta (Nacka kommun)

Post by Moskeroll »

Misströsta inte, har större del av zonpotten kvar att lägga.
Uppdateringar i vårat verktyg har krockat med dom stunder jag har hatt tid att lägga zoner, jag lägger ju zonerna på min fritid.

Moskeroll :)
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Älta (Nacka kommun)

Post by captHaddock »

Har full förståelse för att det är din fritid och bara att du är inne och skriver ett inlägg här 06:26 en lördag säger ju en del om ditt engagemang, uppskattar verkligen att du som zonläggare gick in och presenterade dig i dessa trådar!

Någon gång i framtiden kanske jag själv kan vara med och bidra till turf som zonläggare.
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Älta (Nacka kommun)

Post by captHaddock »

Premiär tog den nya zonen StillinSthlm idag och kan bekräfta att den ligger bra! Gillar även namnet men frågan är hur korrekt det 8-) . Zonen ligger ju nästintill på kommungränsen mellan Nacka och Stockholm, kanske 50m in i Nacka. Men den ligger ju i Nacka så kanske hade StillinNacka varit bättre, men det låter ju å andra sidan inte lika bra på tungan ;)
Hur som helst, bra placerad zon som utökar möjligheten till, och binder samman olika rundor!


Zonen Kasbyviken ser spännande ut. Trevlig lång trä-brygge-passage ute i vattnet som lär bli mycket trevlig under vår/sommar. Ska bli intressant att se om man kan cykla där. Skulle misstänka att det är en dålig idé, någon som redan har varit där kanske vet?
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Re: Älta (Nacka kommun)

Post by ~sisyfos~ »

captHaddock wrote: 06 Mar 2017 20:08 Premiär tog den nya zonen StillinSthlm idag och kan bekräfta att den ligger bra! Gillar även namnet men frågan är hur korrekt det 8-) . Zonen ligger ju nästintill på kommungränsen mellan Nacka och Stockholm, kanske 50m in i Nacka. Men den ligger ju i Nacka så kanske hade StillinNacka varit bättre, men det låter ju å andra sidan inte lika bra på tungan ;)
Hur som helst, bra placerad zon som utökar möjligheten till, och binder samman olika rundor!


Zonen Kasbyviken ser spännande ut. Trevlig lång trä-brygge-passage ute i vattnet som lär bli mycket trevlig under vår/sommar. Ska bli intressant att se om man kan cykla där. Skulle misstänka att det är en dålig idé, någon som redan har varit där kanske vet?

Största delen av zonen ligger i Stockholm (se fb-trådar på Turf Stockholm) och hamnade då på Stockholms zon budget :P
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Älta (Nacka kommun)

Post by Maqqan »

Ja den zonen ligger i Stockholms kommun enligt alla källor jag har kollat. Kunde inte motstå att skapa en zon där när jag såg en viss facebooktråd. Hanterar normalt inte zonförslag via facebook men detta fick bli ett undantag.
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Älta (Nacka kommun)

Post by captHaddock »

Haha, okej väldigt roligt :P

I turf.lundkvist som använder Google maps hamnar den i Nacka. Google får ta och steppa up ;)
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Älta (Nacka kommun)

Post by captHaddock »

Fint tillägg av zonen HedvigPark! Zonen har en mycket fin översikt över parken och ligger delvis där 2 cykelbanor korsar varandra vilket gör att man kan ta den från olika håll. Rekommenderar alla ett besök :P
Post Reply

Return to “Stockholm”