Öppna kort

Moderator: Zonemakers

User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Öppna kort

Post by Maqqan »

Hejsan

Har valt att ta en halvanonym roll hittills med mitt zonläggande i Stockholm men nu tänkte jag gå en annan väg. För att få er att använda forumet lite mer tänkte jag meddela helt öppet hur många zoner jag har att skapa hos er och att jag enbart kommer att gå på de förslag ni skapar här när jag placerar ut dem. Har varit ganska dåligt med förslag här så jag har mest använt de förslag ni lagt i appen men nu testar vi något annat :ugeek:

Mina kommuner - Kvarvarande zoner att skapa
Solna kommun - 1
Sundbybergs kommun - 1

Skapa helst nya trådar istället för att kommentera här med era förslag, då blir det enklare för nästa zonmakare att hitta dem. Kommer det inga förslag går jag enbart på tidigare med risk för att de brinner inne :shock:

Jag uppdaterar listan kontinuerligt varefter zoner realiseras.
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Re: Öppna kort

Post by ~sisyfos~ »

Föredömligt tycker om när körs med öppna kort.
N@a
Posts: 15
Joined: 16 Mar 2017 17:54
Country: Sweden

Re: Öppna kort

Post by N@a »

Håller med Siyfos, bra med öppna kort. Samarbete är alltid en nyckel till framgång, så med detta kan det nog bli ganska bra zoner kan jag tro...
Känslan jag direkt fick när jag läste listan, hur är det möjligt att det ska 11 zoner till till Solna, men bara två till Sollentuna?
Jag turfar lika mycket i båda kommunerna. Sollentuna tillhör de mer för-fördelade kommunerna i Stockholm när det gäller zontäthet, det är galet långt mellan zonerna i den kommunen. Solna är för att ligga i en så kuperad region som Stockholm förhållandevis lätturfat med få backar och bra vägar. Därtill är Solna till ytan Sveriges näst minsta kommun.
erx007
Posts: 19
Joined: 02 Mar 2015 21:17
Country: Sweden

Öppna kort

Post by erx007 »

N@a wrote:Håller med Siyfos, bra med öppna kort. Samarbete är alltid en nyckel till framgång, så med detta kan det nog bli ganska bra zoner kan jag tro...
Känslan jag direkt fick när jag läste listan, hur är det möjligt att det ska 11 zoner till till Solna, men bara två till Sollentuna?
Jag turfar lika mycket i båda kommunerna. Sollentuna tillhör de mer för-fördelade kommunerna i Stockholm när det gäller zontäthet, det är galet långt mellan zonerna i den kommunen. Solna är för att ligga i en så kuperad region som Stockholm förhållandevis lätturfat med få backar och bra vägar. Därtill är Solna till ytan Sveriges näst minsta kommun.

erx007
Posts: 19
Joined: 02 Mar 2015 21:17
Country: Sweden

Re: Öppna kort

Post by erx007 »

Behövs nya zoner i upplands väsby !

Mellan grytagränd och fresta
Mellan fresta och sagazone
Runt i det nybyggda området i Ekeby


Image
// erx007





Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Öppna kort

Post by Maqqan »

erx007 wrote: 16 Mar 2017 21:28 Behövs nya zoner i upplands väsby !

Mellan grytagränd och fresta
Mellan fresta och sagazone
Runt i det nybyggda området i Ekeby


Image
// erx007





Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skapa gärna en egen tråd för dina förslag så blir det enklare att hålla isär de olika. Är det de rosa prickarna som är förslagen? Bifoga gärna beskrivningar på varför du vill ha dem på just dessa platser. Sen ökar dina chanser betydligt om jag även får se ett foto ;)
erx007
Posts: 19
Joined: 02 Mar 2015 21:17
Country: Sweden

Re: Öppna kort

Post by erx007 »

Maqqan wrote:
erx007 wrote: 16 Mar 2017 21:28 Behövs nya zoner i upplands väsby !

Mellan grytagränd och fresta
Mellan fresta och sagazone
Runt i det nybyggda området i Ekeby


Image
// erx007





Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skapa gärna en egen tråd för dina förslag så blir det enklare att hålla isär de olika. Är det de rosa prickarna som är förslagen? Bifoga gärna beskrivningar på varför du vill ha dem på just dessa platser. Sen ökar dina chanser betydligt om jag även får se ett foto ;)
Ska försöka åka förbi i helgen och fota !
[emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Öppna kort

Post by Changrila »

Tokbra. Jag har fotograferat lite idag och skapar ny tråd senare ikväll :)
erx007
Posts: 19
Joined: 02 Mar 2015 21:17
Country: Sweden

Re: Öppna kort

Post by erx007 »

Changrila wrote:Tokbra. Jag har fotograferat lite idag och skapar ny tråd senare ikväll :)
Bra där changrila !
/ erx007


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Öppna kort

Post by Maqqan »

Uppdaterad med kvarvarande pott.
Post Reply

Return to “Stockholm”