Zoner Täby

Moderator: Zonemakers

Pope
Posts: 14
Joined: 03 Dec 2016 16:54
Country: Sweden

Zoner Täby

Post by Pope »

Tjena!

Täby är ju rätt stort till ytan😃 Lika bra att säga att jag själv bor i Skarpäng så är det sagt (nej, jag kommer inte enbart att lägga förslag där😃) Hoppas att fler Täby-turfare kan hoppa in i den här tråden och lägga förslag.

Allmänt sett så är det glest i hela Gribbylund (men tack för att det nyligen tillkom en zon där). Fortfarande glest dock. Även Näsbypark är glest och likaså Erikslund, Ella park och Visinge. Täby C är tätt. Ella gård (fick nyligen en zon👍) och Kyrkbyn ok. Skarpäng skulle kunna få någon till.

Antar att det ligger en hel del förslag från appen genom alla omgångar.

Konkreta förslag för den här gången:
1) en zon mellan Ellaellela och Mörtsjön. Har själv lagt förslag i 90-graderskurvan. Vid Milstensskolan skulle det också kunna funka.
2) en zon mellan Vidrösjön och Mörtsjötoppen. Har lagt förslag på skogsstigen vid nya kraftledningsgatan.
3) en eller t o m två zoner mellan Vallapool och Ellaellela så att det blir en sammanhängande slinga.
4) en zon mellan Myrbacken och Ungdomsvägen. Kanske längs Bergtorpsvägen en liten bit in i skogen för att utesluta bilturfare.
5) en zon mellan Galoppfältet och Viggbystation. Lämpligt ställe: på någon av gårdarna bland bostadshusen söder om södervägen.
6) Näsby park: det är bara att välja och vraka bland alla luckor på kartan😃

Kan lägga till flera konkreta förslag senare och som sagt... hoppas att fler Täbyturfare vill bidra med förslag.

/Pope
Pope
Posts: 14
Joined: 03 Dec 2016 16:54
Country: Sweden

Re: Zoner Täby

Post by Pope »

1)Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Pope
Posts: 14
Joined: 03 Dec 2016 16:54
Country: Sweden

Re: Zoner Täby

Post by Pope »

2)Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Pope
Posts: 14
Joined: 03 Dec 2016 16:54
Country: Sweden

Re: Zoner Täby

Post by Pope »

3)Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Pope
Posts: 14
Joined: 03 Dec 2016 16:54
Country: Sweden

Re: Zoner Täby

Post by Pope »

4)Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Pope
Posts: 14
Joined: 03 Dec 2016 16:54
Country: Sweden

Re: Zoner Täby

Post by Pope »

5)Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Pope
Posts: 14
Joined: 03 Dec 2016 16:54
Country: Sweden

Re: Zoner Täby

Post by Pope »

Här kommer några nya förslag:Image
Image
Image
Image
Image
Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk
pink_unicorn
Posts: 1
Joined: 19 May 2017 22:31
Country: Sweden

Re: Zoner Täby

Post by pink_unicorn »

Hejar på alla ovan Täby zoner!
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Zoner Täby

Post by Munin »

Tittat på dina förslag, Pope. Några kommer att bli verklighet inom min zm-period. Kom gärna med fler förslag! Gäller alla som turfare i Täby och har idéer om var det behövs zoner.
TankaGubben
Posts: 2
Joined: 23 May 2017 20:51
Country: Sweden

Re: Zoner Täby

Post by TankaGubben »

Hej!
Löttingekullen, Täbys högsta naturliga punkt (58 möh) borde ha en zon vid stenröset på toppen. Roslagsleden drar förbi precis där. Ligger lagom avsides. Jag la ett förslag i appen och kullen är markerad på turfkartan och borde va lätt att hitta.
Post Reply

Return to “Stockholm”