Stockholm - Bagarmossen

Moderator: Zonemakers

Post Reply
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Stockholm - Bagarmossen

Post by captHaddock »

Jag skulle önska en lite bättre förbindelse mellan Skarpnäck och Bagarmossen.

Jag tycker mig ha hittat ett bra förslag för detta. Zonförslaget ligger på en höjd på en trevlig yta med en fotbollsplan och grill. Var som helst runt fotbollsplanen skulle fungera men jag tror det bästa skulle vara i hörnet för möjliggöra olika rundor på ett fin sätt.

Namnförslag är exempelvis SoccerBagarn (riktigt nöjd med denna 8-) ) eller kort och gott Bagarn efter fotbollspelaren Bagarn i Åshöjdens BK.
Bagarn.PNG
Bagarn.PNG (323.77 KiB) Viewed 9858 times
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Stockholm - Bagarmossen

Post by embeoo »

Ser att ingen av alla cykel/gångvägar i skogen mellan bagis och skarpnäck har zoner. Var ett tag sen jag flyttade därifrån, men som jag minns det var det finare i skogen än just vid grusplanen.
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Stockholm - Bagarmossen

Post by Shitty »

Knyt e alltid bra... :)
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Stockholm - Bagarmossen

Post by captHaddock »

Tycker zonen är bra för att den ligger förhållandevis långt bort från andra zoner i alla väderstreck och öppnar upp för turfande i flera riktningar.

Embeoo: Har du bättre förslag så vore det kanon om du kunde rita ut det på en karta.
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Stockholm - Bagarmossen

Post by captHaddock »

Kom igen nu bagis-turfare, tycker den här är given ;)

Ligger dessutom precis vid en boulebana vilket skulle kunna ge den namnet BagarnsBoulle (BagarnsBulle)

Gillar dock fortfarande SoccerBagarn bäst
LeffeM
Posts: 8
Joined: 13 May 2017 18:47
Country: Sweden

Re: Stockholm - Bagarmossen

Post by LeffeM »

Jag kapar den här tråden om det är ok så slipper jag spamma. Jag har några förslag i Bagis som jag lagt i appen, men jag tänkte prova med dem här också.

På första bilden är tanken att länka ihop ensamma Bakerbog uppe på höjden med några zoner till. På nummer 1 finns det nåt som heter Japanska Trädgården i Bagis. Jag såg den först häromveckan, tyvärr i mörker och offseason, men på hemsidan (http://japanskatradgardenibagis.se/) finns fina bilder, så den känns helt klart värd en zon. Ganska nära Epicentrum, men appen godkände avståndet iaf.

Sen så finns det utrymme för en eller två zoner mellan Bakerbog och Breakaneck på nr 2 och/eller 3. Har tyvärr inga bra namnförslag.
Turfbagis.png
Turfbagis.png (558.71 KiB) Viewed 9649 times


Ett förslag till när jag ändå håller på. Riktigt trist att cykla från Epicentrum till Rusthållarn men en zon i svängen Rusthållarvägen/Ljusnevägen skulle pigga upp samt binda ihop de båda med Brotorp lite bättre. Ignorera den lilla gula pricken. :D Namnförslag RustInPeace. ;)
turfbagis2.png
turfbagis2.png (434.68 KiB) Viewed 9649 times
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Stockholm - Bagarmossen

Post by Shitty »

Good ones, ska se om vi kan få till nåt
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Stockholm - Bagarmossen

Post by captHaddock »

LeffeM wrote: 22 Nov 2017 17:20
Ett förslag till när jag ändå håller på. Riktigt trist att cykla från Epicentrum till Rusthållarn men en zon i svängen Rusthållarvägen/Ljusnevägen skulle pigga upp samt binda ihop de båda med Brotorp lite bättre. Ignorera den lilla gula pricken. :D Namnförslag RustInPeace. ;)
Jag önskar också en zonen "RustInPeace" som Leffe har postat i den sista bilden. Läget passar väldigt bra för en zon och man kan köra olika rundor som inkluderar zonen.
enhjuling
Posts: 8
Joined: 06 Oct 2016 13:23
Country: Sweden

Re: Stockholm - Bagarmossen

Post by enhjuling »

Tänkte göra ett nytt inlägg men det kanske funkar att skriva i den här tråden.

Jag har föreslagit zonen »TrekantiBagis«. Det är en fin skogig trekantig plats där tre cykelvägar möts. Intill ett övergångsställe över Rusthållarvägen dessutom, så om man kommer söderifrån behöver man inte riskera livet för att ta zonen.

Zonens mittpunkt har koordinaterna 59.272917, 18.138778.
TrekantiBagis-karta.png
TrekantiBagis-karta.png (497.83 KiB) Viewed 6801 times
TrekantiBagis-foto2.jpg
TrekantiBagis-foto2.jpg (85.73 KiB) Viewed 6801 times
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Stockholm - Bagarmossen

Post by captHaddock »

LeffeM wrote: 22 Nov 2017 17:20 Jag kapar den här tråden om det är ok så slipper jag spamma. Jag har några förslag i Bagis som jag lagt i appen, men jag tänkte prova med dem här också.

På första bilden är tanken att länka ihop ensamma Bakerbog uppe på höjden med några zoner till. På nummer 1 finns det nåt som heter Japanska Trädgården i Bagis. Jag såg den först häromveckan, tyvärr i mörker och offseason, men på hemsidan (http://japanskatradgardenibagis.se/) finns fina bilder, så den känns helt klart värd en zon. Ganska nära Epicentrum, men appen godkände avståndet iaf.

Sen så finns det utrymme för en eller två zoner mellan Bakerbog och Breakaneck på nr 2 och/eller 3. Har tyvärr inga bra namnförslag.

Turfbagis.png



Ett förslag till när jag ändå håller på. Riktigt trist att cykla från Epicentrum till Rusthållarn men en zon i svängen Rusthållarvägen/Ljusnevägen skulle pigga upp samt binda ihop de båda med Brotorp lite bättre. Ignorera den lilla gula pricken. :D Namnförslag RustInPeace. ;)

turfbagis2.png
Skulle verkligen vilja se zomförslag 1 ovan. Håller med om att det skulle binda ihop med Brotorp bättre och få fler att upptäcka det fina stället. Vi vill ha "RustInPeace" :)
Post Reply

Return to “Stockholm”