Stockholms kommun, sep-dec-17

Moderator: Zonemakers

User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Shitty »

Håller helt med, bäckagubben!
D kommer... :)
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by captHaddock »

~sisyfos~ wrote: 02 Sep 2017 21:47 1. Jerntorgith
Tycker det saknas en zon på Järntorget i Gamla Stan, en plats med mycket historik. Ligger relativt nära andra zoner, men många naturliga hinder :mrgreen:
Här finns info om Järntorget: https://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rn ... _Stockholm
En 360 bild från Google i zonen: https://www.google.se/maps/@59.3226973, ... 2688?hl=sv

3.Flatenvägen (dryga 400m öster om FlatenZone)
Denna relativt nya GC-bana skulle passa perfekt för en zon och binda ihop Flatenområdet med Älta och Skrubba
Image
Jag tycker också att Jerntorgith är en bra föreslagen zon med tanke på all historik. Har haft den själv i tankarna men går ju inte lägga förslaget i appen av förståeliga skäl.
Tyvärr verkar ju 200m regeln ge problem men jag tycker Gamla stan om något är värt att tänja på gränsen. Det är inte så att man kan dra in massor med poäng effektivt i gamla stan eftersom blockrisken är hög och det i stort sätt är omöjligt att cykla i stora delar av gamla stan pga trånga gränder och framförallt all kullersten. Däremot finns väldigt många intressanta historiska platser som förtjänar uppmärksamhet. Den här sista zonen skulle vara den sista pusselbiten som behövs i gamla stan ;)


Håller också med dig om ditt förslag nummer 3. Dock tycker jag nästan att en zon i skrubba-koloni skulle göra balansen ännu bättre i området!
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by captHaddock »

Bäckagubben wrote: 13 Sep 2017 10:43 Det har ju nyligen dykt upp nya zoner runt Flaten - å det är trevligt MEN...
Jag saknar en zon mellan Smalängen och FlatenPath och har därför lagt ett förslag via Appen med namnet FlatenHill (inget jag är särskilt nöjd med men där å då kom jag inte på något bättre)
Zonen ligger högst upp på den iordninggjorda naturstigen och just här har man utsikt över hela sjön och man ser CliffZone och FlatenZone (å vet man var man ska kika kan man nog ana sig till den nya CampFlaten)
Varför? Denna zon skulle locka en att ta den besvärliga och backiga "raka" vägen mellan Smalängen och FlatenPath i stället för att ta den lata asfaltsvägen mellan CroftOrHome och BathOrHome. På kartan kanske det inte är 200 meter Smalängen och mitt förslag men då får man nog allt vara en fågel - via stigarna är det nog snarare 7-800 meter om inte längre.
Jag kan meddela att backarna kräver något mer än min 20'' el-cykel men att det går alldeles utmärkt att barnvagnsturfa denna vackra och lärorika stig.
Verkar vara ett väldigt bra förslag. Jag ska försöka ta mig runt Flaten själv snart och en zon som denna låter som den skulle öka utmaningen och intresset runt Flaten ytterligare.

Jag har en fråga till er som har varit runt och tagit zonerna runt Flaten. Klarar man det med en hybridcykel med ganska tunna däck eller måste man ha en MTB? Eller kanske medför cykel bara problem och det bästa är istället gå/jogga runt?
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Shitty »

Järntorget är nog tyvärr uteslutet, iaf för nu.
Men d e bra ni håller hoppet uppe ;)
#3 och en i koloniområdet är dock inte alls omögligt, ska fnula på´t.

Stället Bäckagubben föreslår e klockrent. Å som sagt, d kommer...

Inte tagit de nya men så vitt ja förstår ska de ligga på vägen, så inga problem.
Alla de gamla e coolers förutom MyraDrevet å Motorviken som kan va lite bökiga, båda dock tagna medelst hybridcykel med ganska tunna däck :)
Cekt
Posts: 23
Joined: 15 Jan 2011 13:12

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Cekt »

Ytterligare förslag, nu i Högdalen där det finns en tydlig lucka. Ger tre förslag (blå rektanglar) på placering av ny zon längs med cykelvägen genom/bakom industriområdet.
Attachments
Screen Shot 2017-09-22 at 11.36.42.png
Screen Shot 2017-09-22 at 11.36.42.png (873.54 KiB) Viewed 4768 times
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Shitty »

Mkt hål där i krokarna, Cekt.
Nåt kommer, framöver. :)
Mr__Noodle
Posts: 36
Joined: 22 May 2016 12:24
Country: Sweden

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Mr__Noodle »

Puffar för tidigare zonförslag för ny zon på Enskedefältet

viewtopic.php?f=83&t=5724

Den långa Bägersta Byväg i Enskedefältet behöver en zon. Den korsas av en cykelväg i öst-västlig riktning och vid cykelbanan kan en zon läggas. Zonen Dragoland är drygt 280 meter bort och Stralsund drygt 300 meter bort.

Mellan lokalgatan Bägersta Byväg och den större Sockenvägen går en cykelväg som från Enskedefältet leder till en busshållplats och till Enskede Rackethall och sedan vidare mot Årsta Östra Industriområde.
Lämpligt zonnamn kan vara Rackethallen
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Shitty »

^ Ja har sett den, i sinom tid så.. :)
Cekt
Posts: 23
Joined: 15 Jan 2011 13:12

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Cekt »

Shitty wrote: 23 Sep 2017 09:48 Mkt hål där i krokarna, Cekt.
Nåt kommer, framöver. :)
Det gillas. <3
frameworks
Posts: 3
Joined: 28 Sep 2017 11:00
Country: Sweden

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by frameworks »

Lite förslag i Bromsten

1) https://en.wikipedia.org/wiki/Fascinate

K-Märkt Graffiti-vägg i Bromsten, lite nära BrakeExplorer men det kanske går ändå :)

2) Stridsberga
2MbmFxs - Imgur.jpg
2MbmFxs - Imgur.jpg (134.44 KiB) Viewed 4729 times
5nDjcIN - Imgur.jpg
5nDjcIN - Imgur.jpg (203.65 KiB) Viewed 4729 times
640px-Bromsten_Fascinate_målad_1989.jpg
640px-Bromsten_Fascinate_målad_1989.jpg (66.91 KiB) Viewed 4729 times
Post Reply

Return to “Stockholm”