Stockholms kommun, sep-dec-17

Moderator: Zonemakers

User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Shitty »

Fascinerande! ;)
Egentligen väl nära men kanske kunde gå då BrakeExplorer ser bänglig ut, vilken är föredragen attackroute upp på berget?
Och finns det verkligen plats för en z vid målningen?

#2, Stridsberga ser d ljusare ut för, även om den är tråkigare som sådan...
frameworks
Posts: 3
Joined: 28 Sep 2017 11:00
Country: Sweden

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by frameworks »

Fascinate ska bli mittpunkten i en park (enligt wiki, men vet inte när det kan ske), så borde finnas plats. Har inte tagit Brake än, då det var relativt mörkt när jag var där sist...

Kan dubbelkolla snart :)
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Shitty »

Oh, såpass.
Ja, gör gärna d.
Men låter ju som zon där kanske gör sig bättre först när parken e på plats då, i området som stort finns d ju gott om hål tho....
frameworks
Posts: 3
Joined: 28 Sep 2017 11:00
Country: Sweden

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by frameworks »

Just nu ligger Fascinate bakom ett stängsel och verkar restaureras så kanske ska avvakta tills det händer något i området :) Såg ingen klar väg från det hållet upp mot BrakeExplorer
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Shitty »

*Thumbs up
Mr__Noodle
Posts: 36
Joined: 22 May 2016 12:24
Country: Sweden

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Mr__Noodle »

Stureby behöver fler zoner, kända profiler som Nucleus, Bäckagubben och Logout får tappert dela på de zoner som finns.

På Tussmötevägen 278 ligger en märklig liten bokhandel, "Antikvariat Tusse". En liten kiosk med böcker där det är "självservering". Man väljer en bok och lägger 10-20 kronor i ett stuprör som försvinner in i en villaträdgård. Och har man inga pengar så uppmanas man ta en bok utan att betala

Bifogar skärmdump från appen.
På andra sidan Tussmötevägen finns en cykelbana så kanske det är bäst att lägga zonen på den
Attachments
tusse.jpg
tusse.jpg (812.11 KiB) Viewed 4380 times
IMG_4162.jpg
IMG_4162.jpg (90.95 KiB) Viewed 4380 times
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Shitty »

Älskar sånt här!
Zon comin up......
Bäckagubben
Posts: 30
Joined: 09 Aug 2016 10:13
Country: Sweden

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Bäckagubben »

GloPåFlaten blev ju toppen och ett mycket bättre namn än det jag (utan stolthet) förslog.
Detta är min första antagna zonförslag i Stockholm - har tidigare en i Kalmar och den lyckades jag inte heller ta FTT på.
Återkommer straxt med en annan pärla som saknar en Zon.
Bäckagubben
Posts: 30
Joined: 09 Aug 2016 10:13
Country: Sweden

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Bäckagubben »

TORNET
kanske ett knepigt namn på en Zon - men det förefaller som det bara heter så - se bild.
Nåja jag använde mitt sista app-förslag i förra omgången till att förslå en zon på helt fel sida Stan - nämligen Tornet i Bergianska trädgården.
Det är så uppenbart lockande å ändå saknas där en ZON. Om den ruta jag ritade in i appen - uppe på själva Tornberget anses för cykelovänlig så finns en fin grusplan framför "Naturens Hus" som säkert skulle funka den med.
Å ett litet tips: ta inte cykeln mellan Piratbukten och BrunnsPlaya. Du får bära den nästan hela vägen.
Attachments
Tornet.JPG
Tornet.JPG (63.44 KiB) Viewed 4363 times
20170926_Tornet.jpg
20170926_Tornet.jpg (160.86 KiB) Viewed 4363 times
Mr__Noodle
Posts: 36
Joined: 22 May 2016 12:24
Country: Sweden

Re: Stockholms kommun, sep-dec-17

Post by Mr__Noodle »

Puffar för tidigare förslag om zon vid Enskede Kyrka.

Enskede kyrka ligger i korsningen av Björkvägen och Kyrklunden. Den ligger på en liten höjd och kring den ett litet skogsområde, Kyrklunden. Närmaste zoner är Maggan och Plantskolan

På gräsytorna kring Björkvägen och Kyrklunden finns plats för en zon. Bör väl då anses som "Holy"
Kyrkan är drygt 100 år gammal och ligger mitt bland villorna. Björkvägen är en av de äldsta bebyggda gatorna och här finns flera villor från åren 1907-1909. Gamla Enskede är klassat som riksintresse för kulturmiljövården.

viewtopic.php?f=83&t=5734
Post Reply

Return to “Stockholm”