Tyresö förslag

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Tyresö förslag

Post by ~sisyfos~ »

Här kommer fem zonförslag i Tyresö, de två första är helt nya och de tre andra är från äldre trådar i forumet som jag vill lyfta fram.

1. Hanviken (dryga 300m norr om OldCapeRoad) :arrow: utlagd 21sep
Förslaget är för att bygga ihop en turfväg mellan Fornudden och Skrubba. Förslaget ligger på GC-bana vid Dreviken. Kan zonen göras stor och dras ned mot vattnet så kan den också tas vid paddling och skridskoåkning.
Image Image


2. Björkbacken (ca 400m väster om Bollzone)
Förslaget ligger på GC-bana i ett bostadsområde nära Tyresö centrum där det är relativt zon glest.
Image

3. GammalStröm (ca 400m väster om OldCurrent)
Förslaget ligger längs en gång/cykelväg i vacker natur och skapar en turfväg mellan zonerna OldCurrent och Långfältet
Image

4. LongseaSide (ca 200m sydväst om OldCurrent) :arrow: utlagd 19nov
Förslaget ligger längs en gång/cykelväg i vacker natur. Skulle skapa en ytterligare turfväg mellan Tyresö och Haninge. Svårt att se vägen på Googlekartan så jag har även lagt förslaget i appen.
Image

:arrow: Förslag 3 och 4 skulle också skapa en vettig turfväg runt Långsjön.

5. WättingegårdV (ca 200m väster om Musseplätten) :arrow: utlagd 28maj
Cykelbanan Wättingegårdsväg som går igenom hela Tyresö har fått ett par nya zoner senaste året men det saknas (minst) en på den södra delen. De närmsta zonerna ligger på en helt annan höjd nivå.
Image

:roll: Jupp förslagen finns med på Googlekartan:
https://drive.google.com/open?id=1Hvde5 ... sp=sharing
Last edited by ~sisyfos~ on 02 Jul 2018 12:02, edited 3 times in total.
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Tyresö förslag

Post by captHaddock »

Verkligen bra att du är så aktiv!

Om jag endast skulle få välja ett av dina förslag ovan skulle jag gå för nummer 1. Hanviken. I det området behövs verkligen en till zon och du har ju hittat en utmärkt plats! 4. LongseaSide skulle vara min andra favorit.

Jag kollade lite på din googlekarta och såg också BollKapell som jag fastnade för. Den gillar jag skarpt och det skulle dessutom bli en holyzon i Tyresö vilket skulle vara trevligt! Hoppas den lyfts upp av flera.

Till sist önskar jag själv en zon vid huvudingången till Tyresö C. Tycker en sån plats förtjänar en zon och det skulle antagligen kunna bli en hel del action här och en bra PPH-zon. Bollzon ligger ganska nära fågelvägen över centrumet men det är verkligen inte raka vägen genom centrumet för att gå mellan zonerna och det är definitivt inte effektiv turfing så jag ser inget problem att de skulle hamna ganska nära varandra fågelvägen.
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Tyresö förslag

Post by Shitty »

Håller med er båda!
+1
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Re: Tyresö förslag

Post by ~sisyfos~ »

Runt Tyresö centrum är det relativt zonglest :o och för råda brist på det så föreslår jag två nya zoner. En på centrumtorget och en på Tyresö stadspark. Nu ligger Bollzone mitt i mellan dessa zoner så avståndet blir under 200m fågelvägen, men verkliga transport avståndet blir betydligt längre. Ett annat alternativ är att flytta Bollzone till centrumtorget.
Image

Befintliga Bollzone
Image

:idea: Förslagen: :idea:

:arrow: TyStadspark :arrow: utlagd 1juli
https://www.temagruppen.se/projekt/tyreso-stadspark/
Image

:arrow: TyresöC :arrow: utlagd 1juli
Image
Last edited by ~sisyfos~ on 02 Jul 2018 12:05, edited 1 time in total.
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Tyresö förslag

Post by Shitty »

Klockrena zoner båda två, ingen flytt!
Den norra, på torget den sidan centrum, potentiell turfpub i olearys, biograf etc... ;)
Den södra skulle gott kunna få toucha wättinge gårdsväg i sydväst, da main gc-stråk i kommunen...

Bra förslag, Sisyfos (som vanligt)
User avatar
mrsalem
Posts: 18
Joined: 09 May 2017 19:21
Country: Sweden

Re: Tyresö förslag

Post by mrsalem »

Jag springer runt kaktusen/Lindalen på Lunchjogg. Det är över 1 km på 2 ställen mellan zonerna. Inga bilder på zonerna, utan mer bara en känslan av områden

Jag ritade en bild snabbt för att illustrera hur mycket som saknas.

Image
User avatar
mrsalem
Posts: 18
Joined: 09 May 2017 19:21
Country: Sweden

Re: Tyresö förslag

Post by mrsalem »

Det blev några zoner till vilket gjorde rundan lite lättare. Här pekar jag ut fortsatta hål :)

Image
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Tyresö förslag

Post by captHaddock »

~sisyfos~ wrote: 08 Nov 2017 14:42 Runt Tyresö centrum är det relativt zonglest :o och för råda brist på det så föreslår jag två nya zoner. En på centrumtorget och en på Tyresö stadspark. Nu ligger Bollzone mitt i mellan dessa zoner så avståndet blir under 200m fågelvägen, men verkliga transport avståndet blir betydligt längre. Ett annat alternativ är att flytta Bollzone till centrumtorget.
Jag håller verkligen med om att centrumtorget borde ha en zon. Tyvärr kan jag inte heller lägga det förslaget i appen men som sisyfos säger så kan man inte nå Bollzone på 200m.
Centrumtorget är en så central plats i Tyresö kommun så det känns märkligt att det inte finns en zon där. Hoppas på ändring snart :P
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Tyresö förslag

Post by Shitty »

Bump!
Våren är i antågande å vi vill ha zoner! ;)
Post Reply

Return to “Stockholm”