Haninge förslag jan-18

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Haninge förslag jan-18

Post by ~sisyfos~ »

Vi håller tummarna för ökad zonbudet :idea: nuvarande zm-period då det var en 50% färre :shock: nya zoner den gångna perioden jämfört med den innan.

Förlagen nedan är får att täcka igen hål där det turfas som mest i Haninge och på så sätt ta bort de givna spåren.
Image

1. LiseMountain (300m norr om Ramgrenen) :arrow: utlagd 18maj-18
Förslaget ligger på GC-bana som går från Lisebergsvägen genom ett skogsparti
Image

2. BigDog (ca 350m nordväst om BlackVillage)
Förslaget ligger på GC-bana bredvid Stora hundensgatan
Image

3. BigBear (ca 350m sydväst om Vädurenskors)
Förslaget ligger på en GC-bana vid Stora Björnens gata
Image

4. FredrikaBremer (ca 250m nordväst om TorvaIPZone)
Förslaget ligger på GC-bana mellan Fredrika Bremer gymnasiet och Torvalla sporthall
Image

5. VikingSchool (ca 250m söder om OlofPark)
Förslaget ligger vid nybyggda upplysta sittplatser som ligger vid Vikingaskolan (utanför skolans område).
Image Image

6. Li (ca 250m sydväst om OlofPark)
Förslaget ligger på GC-bana vid ett konstverk av Jonas Nobel. Konstverket är ett av tre verk som ligger längs denna GC-bana som skildrar Haninges geologiska historia. Just detta verk ska skildra markens ständiga rörelse.
Image

7. HaningeMoske (ca 300m väster om Slätmossen)
Förslaget ligger på GC-banan vid Haninges moské
Image

8. Söderbymalm (ca 350m väster om Under73an)
Förslaget ligger på GC-bana som går längs Södernymalmsvägen
Image

9. TwinFire (ca 280m sydost om Under73an)
Förslaget ligger i en backe på GC-bana som går längs Tvillingarnasgata i Brandbergen
Image

10. SouthCroft (ca 250m sydväst om FrodoZone)
Förslaget ligger på GC-bana som går längs Söderbytorpsgatan och binder ihop Vendelsömalm och Handen.
Image

:arrow: Självklart finns alla förslag på min Google karta https://drive.google.com/open?id=1Hvde5 ... sp=sharing :roll:
Last edited by ~sisyfos~ on 18 May 2018 18:44, edited 1 time in total.
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Re: Haninge förslag jan-18

Post by ~sisyfos~ »

:shock: över tre månader sen en ny zon såg dagens ljus i Haninge :roll: , håller fortfarande hoppet uppe :mrgreen:
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Re: Haninge förslag jan-18

Post by ~sisyfos~ »

:roll: tror att zonläggningen har gått tillbaka till gamla tråktiden :cry:
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Haninge förslag jan-18

Post by Maqqan »

~sisyfos~ wrote: 26 Apr 2018 14:20 :roll: tror att zonläggningen har gått tillbaka till gamla tråktiden :cry:

Det finns risk för att denna zonmakarperiod blir lite tråkig. Vanligtvis brukar vi få välja kommuner vid lottningen och kan välja de kommuner som intresserar oss. Denna gång lottades det ut utan en chans att välja. Jag har själv 35 kommuner utspridda över hela Sverige och känner jag har svårt att ha koll på alla områden när det är så himla utspritt, vanligtvis brukar man kunna hålla sig inom 4, 5 regioner.
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Re: Haninge förslag jan-18

Post by ~sisyfos~ »

:idea: Såg på FB att det är ny zm period så jag bumpar Haningetråden och håller tummar och tår att det blir fler än två :cry: nya denna period :?:
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Haninge förslag jan-18

Post by embeoo »

Antalet bestäms inte av zonmakaren själv, det är redan satt. Haninge bedömdes uppenbarligen som rätt välbyggt med avseende på population/yta/aktivitet. Stockholm fick också bara 2. Just saying.

Och med långa listor/stora kartor med förslag, varav något kanske har realiserats, skulle jag lyfta fram exakt ett (1) förslag som du tycker är det mest behövda/bästa just nu.

(jag har inte Haninge)
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Re: Haninge förslag jan-18

Post by ~sisyfos~ »

jo, jag vet sen tidigare att det finns en zonbudget, jag får börja stödköpa gurkor för att få upp Haninges budget :mrgreen: . Det känns inte population/yta/aktivitet appliceras i alla kommuner verken i Stockholms regionen och framförallt inte ute i landet. Senaste 6 månaderna har det på flera ställen kommit 5-6 zoner på mindre orter på liten yta som har en liten population och extrem låg turfaktivitet.

Det svårt att veta hur många förslag vi ska lägga när vi inte vet zonbudgeten :?: Allra helst skulle jag vilja lägga ännu fler förslag :idea: , tex på cykellederna Nynäsleden/Kustlinjen för att skapa en turfväg mellan Tungelsta och Nynäshamn och på grusvägarna (ej bil) öster om Tyresta NP för att skapa en ny turfväg mellan Haninge och Tyresö. Men vågar inte lägga dessa förslag, för det blir ganska värdelöst om det kommer för få zoner längs lederna.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Haninge förslag jan-18

Post by embeoo »

De som har fått mer sista omgången är de som ansetts ligga och släpa enligt vilken värdering man nu använder. Alltså inte bara att de har hög aktivitet just nu. Jag känner inte till värderingen, men gissningsvis viktas befolkningsmängd upp jämfört med tidigare.

Ok, aktuell zonmakare kanske ser att du vill få in en koppling där. Om det inte finns budget i nuläget så kanske du ändå ska fundera på en specifik zon istf en singel på den sträckan?
Post Reply

Return to “Stockholm”