Zonförslag Strängnäs

Moderator: Zonemakers

Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Zonförslag Strängnäs

Post by Wallen »

bozzze wrote:Jag tycker fortfarande vi kunde få lite fler zoner i Strängnäs :roll:
Katrineholm med ungefär samma invånarantal har ju MÅNGA fler.
Jag skickade in förslag på 2 st till,, En på Tosteröbron (finns bra gångbana där) och en lite norr
om Strängnäs, vid Tynäsvägen. Hoppas ni tar in dom ;) ;)
Just nu är ni 2 turfare (+ett par till som varit på besök och tagit enstaka zoner) i Strängnäs och ni har 19 zoner. Lyckas du få några till att börja turfa så kan det bli fler zoner utan tvekan men just nu ser jag inte att det finns underlag för fler zoner med gällande riktlinjer.
Tips är att ta de 2 gula zoner som finns och sen försöka få fler att börja turfa.
mistel

Re: Zonförslag Strängnäs

Post by mistel »

Jag har nu testat turfing under vinter, men eftersom det inte finns många zoner i strängnäs är det inte så intressant längre. Ägde alla zoner i strängnäs, mariefred och nykvarn en månad och kom högts 3:e i sörmland. Omöjligt att få bättre position med så få zoner i hemmastad. Att få 20, fick jag ta alla i strängnäs plus åka 50km till Flen att nå denna medal.
Situation med turfing är likadant som den andra gps-gamen hade 10 år sen: utan, burkar finns inte deltagare. Ge 50 zoner till strängnäs-mariefred och Etuna/Nyköpings cachare blir tvungen att åka hit att få den månadliga kronan.som idag faller är automatisk. Vi som inte bo där är chanslösa att tävla i turfing.

Den andra GPS gamen fick just 2 milj. deltagare. tack för att antalet burkar explorerade up 3-4 år sen och nu det finns burk i varje by att hämta.

Annars är turfing intressant, men för stadcentraliserad och inte mycket att ge till småstad eller till dom som bo i landet.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Zonförslag Strängnäs

Post by Wallen »

Det är inte mig du skall övertyga då jag gärna hade lagt fler zoner. Jag försöker bara hålla mig till de riktlinjer som finns och gärna tänja lite på dom ibland för att det inte skall vara zonerna som sätter gränsen för turfande. Ni har dock så lite aktivitet när ni inte är fler turfare i Strängnäs att jag inte kan tänja mer på gränserna där. Men som sagt få några till att börja turfa så fixar jag med glädje fler zoner.
Vill du få en diskussion om fler zoner på mindre orter utan många turfare så föreslår jag att du skriver i spelrelaterat och förklarar hur du tänker. Får du med tillräckligt många i dina tankebanor så kanske det kan bli ändring av riktlinjerna, vem vet.... jag gillar mycket zoner då det är grunden för det som driver aktivitet motsvarande casher i GC vilket i sin tur ger hur mycket turf kan växa. Men som sagt vill du få fler att läsa och få diskussion så skriv på rätt ställe.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Zonförslag Strängnäs

Post by wanwa »

Raderat meddelande
Last edited by wanwa on 13 Mar 2013 19:23, edited 1 time in total.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Zonförslag Strängnäs

Post by Wallen »

OT och vill du ha svar så starta en tråd där ämnet passar bättre då det är en generell diskussion om turf riktlinjer för zoner.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Zonförslag Strängnäs

Post by wanwa »

@Wallen

Ok, tack ändå. Tog bort meddelandet istället.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Zonförslag Strängnäs

Post by Dacop »

wanwa wrote:@Wallen

Ok, tack ändå. Tog bort meddelandet istället.
Nu hann jag läsa ditt meddelande innan det försvann och tycker att frågedelen var perfekt som start för den tråd som Wallen efterlyste.

Förlåt för offtopic.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Zonförslag Strängnäs

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 18:52, edited 1 time in total.
bozzze
Posts: 4
Joined: 16 Sep 2012 17:34
Country: Sweden

Re: Zonförslag Strängnäs

Post by bozzze »

Javisst wanwa, vi ska kämpa hårt :D men nu har det kommit lite fler zoner i Snäs,, tackar ! Vi har väl
23 st nu. Men just nu är det lite motigt att ge sig ut, så jäkla kallt, blåsigt å halt :( Men det ska väl
bli ändring på det. Jag går runt för det mesta när jag turfar nu, vad gör du mistel ?
Bor en mil utanför stan, så jag tar bilen in till centrum, å går därifrån. Lagom avstånd i Snäs :)
Men måste ta det LITE försiktigt nu i halkan, jag är ju iaf 60+

Kör hårt, vi kanske möts nån dag i stan.
User avatar
sovtruten
Posts: 14
Joined: 12 Jun 2013 23:56
Country: Sweden

Re: Zonförslag Strängnäs

Post by sovtruten »

är det flera zoner på g? eller ska jag skicka in några?
Post Reply

Return to “Södermanland”