Södermanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 24 Sep 2013 22:59, edited 1 time in total.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Wallen »

wanwa wrote: Ny felanmälan: FlenStation
Egentligen så gör det väl kanske inte jättemycket att zonen är en bilzon - men då policyn ändå verkar vara att man helst ska behöva gå ut ur bilen för att ta zoner så testar jag att felanmäla (ge förbättringsförslag på) FlenStation.
Zonen känns med nuvarande läge och utformning nästan skapt för bilisten.
Jag har gjort en skiss som borde förklara varför man kan tolka det så:

FlenStation - Felanmälan/Förbättringsförslag

Röda X = parkeringsfickor
Grönt X = cykelställ
Röd streckning = färdvägar för bilar
Grön streckning = färdvägar för motionärer

Någonstans inom grön markering borde zonen ligga om man vill att bilisten ska parkera bilen och gå 25-200 meter.

Om något är otydligt så är det bara fråga. Tack på förhand.

Btw, se gärna över Flen och ge de boende där en anledning till att börja Turfa. Tre zoner (plus den som ligger avsides) känns för lite för att väcka något eventuellt intresse lokalt. Tänk även på att med lite fler zoner så kanske det kan tänkas att turfare från Eskilstuna, Katrineholm, Stängnäs, Mariefred, Gnesta och Nyköping tar bussen/tåget dit och tar en motionsrunda då Flen ligger ganska exakt mitt i Södermanland.
Eller att tänk att man faktiskt som Flensbo/Flensturfare skulle kunna cykla till Malmköping (cirka 15km) eller till Sköldinge (cirka 13km) om man bara hade lite fler zoner på hemmaplan som höll en sysselsatt.
Hmm, det känns som att det finns flera argument för att skapa några fler zoner än de 3 (+1) som finns i dagsläget. Med typ 5-10 zoner så skulle man ju kunna tänka sig att bilturfare faktiskt väljer att ställa bilen och gå en runda. Jag själv har tagit de tre zonerna en gång och då parkerade jag bilen på två ställen (nere i närheten av TenBananas och uppe vid torget/stationen) då jag inte tyckte att det fanns någon vettig runda att gå utan att behöva gå samma vägar fram och tillbaka - vilket kändes tråkigt.
Nåväl, Flens sak är inte min. Dvs, ej viktigt för mig att det blir fler zoner i Flen - men nuvarande uppsättning zoner känns lite skralt och mest skapt för förbipasserande bilister (såsom jag själv var vid det tillfället jag tog zonerna) - eller kanske "värre" (?) - för "PPH-turfarna/knarkarna". ;)


Det viktiga var dock felanmälan. Ha det gott. :)
Jag flyttade zonen lite västerut. Och om någon timme så kan turfarna i Flen och eventuella förbipasserande turfare avnjuta någon zon mer än tidigare.

Tack för felanmälan, jag kunde spara in en del hörn på den zonen :)
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by TBIT »

Jag vill felammäla NyMcDz i Nyköping.

Dels har vi ingen anledning att göra reklam för McDonalds, som huserar i lokalen precis sydväst om zonen, och dels så kunde zonen även täcka den intilliggande cykelvägen.

Mitt förslag är att flytta zonen till cykelvägen mellan McDonalds och Max och ge den namnet BurgerChoice.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Wallen »

TBIT wrote:Jag vill felammäla NyMcDz i Nyköping.

Dels har vi ingen anledning att göra reklam för McDonalds, som huserar i lokalen precis sydväst om zonen, och dels så kunde zonen även täcka den intilliggande cykelvägen.

Mitt förslag är att flytta zonen till cykelvägen mellan McDonalds och Max och ge den namnet BurgerChoice.
Håller helt med dig om detta så zonen är flyttad och har bytt namn till BurgerChoice
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by TBIT »

Wallen wrote:Håller helt med dig om detta så zonen är flyttad och har bytt namn till BurgerChoice
Exakt den placeringen jag tänkte mig! :D
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by wanwa »

PortBridge borde verkligen inkludera "rätt" bro - dvs cykel-/gångvägsbron söder om zonen, enligt mig. (Och jag tolkade det som att Nyköpingsturfarna tänkte detsamma efter samtal med en av dem.)
Gör dock inget om nuvarande bro fortfarande är innanför zonhörnen. (Tror jag.)

Alltså, inkludera båda broarna där - såvida inte the locals föreslår flytt.

Tack på förhand.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by TBIT »

wanwa wrote:PortBridge borde verkligen inkludera "rätt" bro - dvs cykel-/gångvägsbron söder om zonen, enligt mig. (Och jag tolkade det som att Nyköpingsturfarna tänkte detsamma efter samtal med en av dem.)
Gör dock inget om nuvarande bro fortfarande är innanför zonhörnen. (Tror jag.)

Alltså, inkludera båda broarna där - såvida inte the locals föreslår flytt.

Tack på förhand.
Stort medhåll, även om jag bara tagit zonen en gång och aldrig kommer att ta den igen!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Wallen »

wanwa wrote:PortBridge borde verkligen inkludera "rätt" bro - dvs cykel-/gångvägsbron söder om zonen, enligt mig. (Och jag tolkade det som att Nyköpingsturfarna tänkte detsamma efter samtal med en av dem.)
Gör dock inget om nuvarande bro fortfarande är innanför zonhörnen. (Tror jag.)

Alltså, inkludera båda broarna där - såvida inte the locals föreslår flytt.

Tack på förhand.
Fixade så att zonen nu är större :)
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by wanwa »

Wallen wrote: Fixade så att zonen nu är större :)
Toppen. :)
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by wanwa »

Jaha, here we go... **världens kortaste felanmälan**

Värmbolsudden - borde flyttas/göras om. (Finns bättre platser med samma upplevelser typ.)

Edit: Tog bort tidigare låååånga felanmäla då den tyvärr inte gjorde någon nytta och följaktligen bara "spoilar" zonen.
Last edited by wanwa on 16 Jun 2013 16:47, edited 1 time in total.
Locked

Return to “Södermanland”