Södermanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
mangeriksson

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by mangeriksson »

Wanwa borde du inte vara ute och ta alla dina "moddade" zoner nu?
Du har ju inte varit ute på flera dagar?


Vill man ha bilfritt i en stad så borde man lägga zoner mitt ute i skogen och på åkrar :)

btw jag föjer alla trafik regler och kör ej på cykelbanor som påstås.

Sluta med att skriva falska anklagelser

Jag lägger mig inte i hur du vill ändra ditten och datten på alla zoner men det måste ju ta resurser och tid på sånt som är viktigare.

Jag är inte med för att få motion jag tycker bara att det är roligt att "fånga" zoner.


Bara för att jag inte svarar dig i chatten eller på forumet betyder det inte att jag inte är engagerad...

mvh

mangeriksson aka "Taxiturfarn"

Ha en bra natt ;)
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Wallen »

Fortsätt du fånga zoner Mange för den aktiviteten mår Katrineholm bra av. Och är det några specifika zonändringar du ej håller med om så får du gärna dela med dig och ge din syn på saken.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 24 Sep 2013 22:56, edited 1 time in total.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 24 Sep 2013 22:48, edited 1 time in total.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by wanwa »

Kan ju lika gärna ta felanmälan/rapport på Nävertorp nu med en gång - så kanske vi kan få höra mangerikssons åsikter om den.

Nävertorp <-- Klicka
Översiktsbild (Rapport/Felanmälan)

@Wallen
Om något är oklart med själva rapporten så får du fråga. Det är lite svårt att beskriva hela området med en bild. (Kan tillägga att zonen ligger vid dagis/skolområde.)

Tillägg:
Eller om ni vill uppmuntra till motorturfande och skapa en "bilzon" så kan man lösa det såhär:

Bild (Nävertorp/Bilturf)

(Kunde inte få med detta "förslag" på översiktsbilden - Sen är det ju inte är något jag önskar kommer ske.)

Edit: Tillägg
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Wallen »

Nävertorp - Vad menar du med BIG NO NO? Ligger zonen inom förskoleområde alternativt skolgård eller utanför? Vad jag kan se så ligger zonen visserligen i ett område med skola och förskola men den ligger på en gång/cykelväg som passerar området och borde ur den synvinkeln inte vara några problem. Det är heller inte vad jag kan se någon lekplats vid zonen även om jag kan tänka mig att många barn rör sig i närheten av zonen. Då zonen trots allt ligger på en gång/cykelväg så flyttar jag helst inte zonen bara för att någon bilåkande turfare eventuellt misskött sig (fast i detta fall kanske taxi faktiskt har tillstånd att köra där) för då skulle man kunna flytta några tusen andra zoner av samma anledning och då får vi antingen lägga alla zoner i otillgänglig terräng eller på parkeringsplatser och jag skulle inte gilla någon av de alternativen.
Om jag istället skulle modda zonen enligt blå ruta så ser jag inte att det är så mycket att vinna för om man trots allt tagit steget att köra in där med bil så är väl inte steget så stort att köra ut lite med hjulen i gräset för att ta zonen vilket skulle medföra slitage på gräsmatta i onödan.
Mao ligger zonen kvar om inte annan info kommer fram.


Vad gäller er "lilla" diskussion så hoppas jag att ni kan ta det internt mellan er i pm om mange bara skapar ett forum konto alternativt att ni tar det i en separat tråd så vi kan hålla oss till felanmälningar i denna tråd. Jag låter dock era inlägg ligga kvar än så länge men kommer ta bort nya (eller redigera och ta bort delar av nya) om de inte har med felanmälningar att göra. Jag har gärna högt i tak i diskussioner men jag vill att vi håller oss till ämnet i respektive tråd.

Turf on
Wallen
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 24 Sep 2013 22:57, edited 1 time in total.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Wallen »

Jag funderar tills imorgon... men posta du det sista gänget så tittar jag på det imorgon också.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 24 Sep 2013 22:57, edited 1 time in total.
Fiastia
Posts: 3
Joined: 08 Jan 2013 12:44
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Fiastia »

SkogsborgPark: Då jag vet att det skett en rad inbrott i klassrummen som ligger närmast denna skogsdunge så tycker jag det kan väcka onödig misstanke om man ska "smyga runt" ännu längre in i skogen.
StationCat: Tycker det skulle vara finare att placera zonen i parken (orange markering enligt wanwa). (Jag har faktisk "offrat" ett zonförslag där en gång.)
För övrigt tycker jag inte att man måste ändra på "alla" zoner i stan och jag tycker inte att namnet på zonerna har en så stor roll.
Mvh Fiastia
Locked

Return to “Södermanland”