Södermanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Thunell »

wanwa wrote:Innan ni gör om systemet för felanmälningar till det andra (imo skitsystemet) så tänkte jag passa på att försöka hinna med några felanmälningar/förbättringsförslag.
Ingen stress att fixa.

Eskilstuna
Finns en hel del zoner med konstigheter där, men det allra konstigaste är väl att inte ens ZM:s som med jämna mellanrum besöker zonerna orkar felanmäla (eller ändra) zonerna.
Om nu zonmakare är där och tar zonerna med jämna mellanrum kan man väl snarare undra om det faktiskt är några direkta fel på dem? Inte heller någon lokal turfare har tagit sig för att felanmäla...

Att zonerna ligger bredvid lekparker ses i de flesta fall som ok, men är som så mycket annat upp till zonmakarna. Jag ser inte heller några problem med de zoner du listat då jag aldrig sett någon leka vid dem, och man kan dessutom stå en bra bit ifrån lekparken och ändå ta zonen.

De zoner som bara ligger på gräs kan självklart moddas för att täcka gång/cykelbanor. Jag personligen har dock i princip bara tagit RinmanZone på senare tid, och det är väl egentligen bara den som är i behov av flytt för att undvika "gräsnöteri".

Angående zonnamn så är det inget jag tänker på när jag turfar, men då är det ju bra att du gör det!

Summa summarum kan väl allt ses som förbättringsförslag, snarare än felanmälningar, och sånt har inte jag prioriterat för en ort jag bara besöker någon gång i månaden.

Mvh
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Wallen »

Vill bara säga att jag läst men då inget är akut och jag har ont om tid de närmsta dagarna set jag över allt ordentligt om ett par dagar.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Dacop »

Ett flertal ändringar och justeringar gjorda i Eskilstuna och Gnesta. Tack för felanmälan!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
m3tr0
Posts: 24
Joined: 17 May 2012 23:17
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by m3tr0 »

Catlibrary i Katrineholm har väl ändrats på tidigare men det är inte ovanligt med gps-strul i den zonen. För ett par dagar sen tog det 10 minuter innan jag kunde ta den och det var det som fick bägaren att rinna över. Annars brukar jag ofta acceptera lite småstrul ibland. Det borde ju gå att göra den större. Kanske även göra så att man kan ta den vid biblioteksingången för att förhindra slitage på gräset (om man nu tar vägen över gräset).

StationCat är också en sådan zon (gps-strul alltså). Bringurf har sagt att han har väldiga problem med gpsn där.

Även Catchurch är lite jobbig för mig pga gps-strul - antagligen för att zonen är så liten och smal.

Även Näverstorg och Köpmangatan till viss del också.

Det är väl höga hus som stör eller nåt.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Dacop »

m3tr0 wrote:Catlibrary i Katrineholm har väl ändrats på tidigare men det är inte ovanligt med gps-strul i den zonen. För ett par dagar sen tog det 10 minuter innan jag kunde ta den och det var det som fick bägaren att rinna över. Annars brukar jag ofta acceptera lite småstrul ibland. Det borde ju gå att göra den större. Kanske även göra så att man kan ta den vid biblioteksingången för att förhindra slitage på gräset (om man nu tar vägen över gräset).

StationCat är också en sådan zon (gps-strul alltså). Bringurf har sagt att han har väldiga problem med gpsn där.

Även Catchurch är lite jobbig för mig pga gps-strul - antagligen för att zonen är så liten och smal.

Även Näverstorg och Köpmangatan till viss del också.

Det är väl höga hus som stör eller nåt.
Catlibrary modifierad enligt önskemål. StationCat något större men inte mycket att ge på där. Catchurch utsträckt en bit. Catsquare något större.

Får se om det räcker så, annars är det bara att höra av sig igen. Tack för felanmälan!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by wanwa »

Usch! för fixandet i Gnesta.
Blä för moddande av fel zoner efter felanmälningar.
Sämst att tråden låses.

Ha det gott. Hej på er.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Dacop »

Kära Sörmlänningar! Nu är det dags att uppgradera zonrapporteringssystemet! Vi flyttar härmed från forumet till: http://issues.turfgame.com. Detta gör vi för att vi vill samla alla felrapporter på ett ställe och för att göra själva rapporteringen smidigare och tydligare för alla inblandade. Man kommer att kunna prenumerera på regioner för att hålla koll på de ställen man vill.

Länken till felrapportering av zoner är http://issues.turfgame.com/zones där man börjar med att välja zon. Om man vill så kan man lägga på namnet på zonen i adressen själv, t.ex. http://issues.turfgame.com/zones/Catlibrary

Nu avslutar vi detta långa kapitel och låser tråden. Frågor om issue trackern kan besvaras i viewtopic.php?f=42&t=3382
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Locked

Return to “Södermanland”