Nyköping

Moderator: Zonemakers

BRFC
Posts: 3
Joined: 24 Mar 2012 20:31
Country: Sweden

Nyköping

Post by BRFC »

Nyköping börjar bli allt mer aktivt och några fler zoner skulle inte skada. Jag skickade in tre förslag för några dagar sedan...
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Nyköping

Post by Blabert »

BRFC wrote:Nyköping börjar bli allt mer aktivt och några fler zoner skulle inte skada. Jag skickade in tre förslag för några dagar sedan...
Fyra nya att leka med :-)
Image
BRFC
Posts: 3
Joined: 24 Mar 2012 20:31
Country: Sweden

Re: Nyköping

Post by BRFC »

Blabert wrote:
BRFC wrote:Nyköping börjar bli allt mer aktivt och några fler zoner skulle inte skada. Jag skickade in tre förslag för några dagar sedan...
Fyra nya att leka med :-)
Tjusigt!
pie-or-paj
Posts: 28
Joined: 27 Mar 2012 15:26
Country: Sweden

Re: Nyköping

Post by pie-or-paj »

Jag tycker zonen "Newwell" inte är helt optimal då man måsta ta sig ut på gräsmattan där det växer lite blommor och så. Käns inte direkt schysst mot de som försöker sköta den.
Jag tycker att den ena kanten ska dras ut närmare rondellen (gärna med en knäck på kanten så dte blir en femhörning) så att man kan ta den från grusgången.

Sen skulle det ju alltid vara kul med ännu fler zoner ;)
Jag tycker iaf. att en längst ut på piren skulle vara bra, det är förbjudet att cyckla på piren vilket gör att det kommer ta en liten stund att ta zonen även fast det är enkelt att ta sig dit.
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Nyköping

Post by Blabert »

pie-or-paj wrote:Jag tycker zonen "Newwell" inte är helt optimal då man måsta ta sig ut på gräsmattan där det växer lite blommor och så. Käns inte direkt schysst mot de som försöker sköta den.
Jag tycker att den ena kanten ska dras ut närmare rondellen (gärna med en knäck på kanten så dte blir en femhörning) så att man kan ta den från grusgången.

Sen skulle det ju alltid vara kul med ännu fler zoner ;)
Jag tycker iaf. att en längst ut på piren skulle vara bra, det är förbjudet att cyckla på piren vilket gör att det kommer ta en liten stund att ta zonen även fast det är enkelt att ta sig dit.
Nja, om det inte finns en nyplanerad prisbelönad blomrabatt får den ligga kvar. Har tagit den flera gånger, är ju bara en vanlig gräsmatta mer eller mindre.

Det var en lång pir, hoppas zonen smakar :-)
Image
pie-or-paj
Posts: 28
Joined: 27 Mar 2012 15:26
Country: Sweden

Re: Nyköping

Post by pie-or-paj »

Blabert wrote: Nja, om det inte finns en nyplanerad prisbelönad blomrabatt får den ligga kvar. Har tagit den flera gånger, är ju bara en vanlig gräsmatta mer eller mindre.

Det var en lång pir, hoppas zonen smakar :-)
Nja bara lite småblommor som växer lite "villt" ingen rabatt. Kanske är lite känslig bara :)

Kul!
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Nyköping

Post by Blabert »

pie-or-paj wrote:
Blabert wrote: Nja, om det inte finns en nyplanerad prisbelönad blomrabatt får den ligga kvar. Har tagit den flera gånger, är ju bara en vanlig gräsmatta mer eller mindre.

Det var en lång pir, hoppas zonen smakar :-)
Nja bara lite småblommor som växer lite "villt" ingen rabatt. Kanske är lite känslig bara :)

Kul!
Så länge man inte kör in med cykel/moped/ bil etc är det nog helt lugnt :-)
Image
xorken
Posts: 10
Joined: 07 May 2012 22:16
Country: Sweden

Re: Nyköping

Post by xorken »

Hej!

Turfar mycket i nyköping, och skulle tycka att det var en bra idé om det fanns lite zoner mer västerut i stan. Har skickat in 3 förslag runtom i området högbrunn och ett förslag vid en allmän kohage lite sydväst i staden, Linnbacke.
Tycker att zonerna som finns i dagsläget är jättebra, men skulle vara roligt om det fanns lite mer västerut. Som det ser ut nu så finns det zoner mellan centrum och en bit österut.

Tack annars för en sjukt bra spelidé!
Image
Samsung Galaxy S3 - Nyköping
xorken
Posts: 10
Joined: 07 May 2012 22:16
Country: Sweden

Re: Nyköping

Post by xorken »

Finns det några speciellt kriterier som behöver uppnås innan vi får nya zoner i nyköping?
Image
Samsung Galaxy S3 - Nyköping
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nyköping

Post by StarDust »

Fler utspridda zonförslag vore bra. Men nu har ni något att bita i!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Södermanland”