Katrineholm

Moderator: Zonemakers

wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by wanwa »

1 och 6 vore jättebra och om 2 slinker med vore det en mycket trevlig bonus. ;)
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Katrineholm

Post by Shitty »

One can only do so much, potten e va den e å inget ja kan påverka... :/

Men först de två där ja tyckte d såg ut att behövas å två lovade jag (eju för varmt å sova om nätterna nu ändå, så vadå sovmorgon om helgerna...? ;) )

Tog mig lite konstnärlig frihet me det ena namnet, tyckte ja va fyndig :)

Hoppas det är lite plåster på såren i torkan (både bildligt å zonmässigt), uppmanar samtidigt till issues om nåt gnager, inom rimliga ramar ska ja försöka hjälpa er!

Turf on! // Shitty
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by wanwa »

Hur ska man tolka det Shitty, att vi har fått två zoner och ska vara nöjda med dem eller att vi kommer få två till inom snar tid?

:)
TheMadMats
Posts: 18
Joined: 13 Sep 2013 19:45
Country: Norway

Re: Katrineholm

Post by TheMadMats »

Jag tolkar det som att om man går upp tidigt på lördag eller söndag så kan man få två "first time take" [emoji3]

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Katrineholm

Post by Shitty »

MadMats har greppat d, have fun ;)
TheMadMats
Posts: 18
Joined: 13 Sep 2013 19:45
Country: Norway

Re: Katrineholm

Post by TheMadMats »

Dags att väcka liv i den här tråden igen. Vi har fått en zon sen förra sommaren i Katrineholm. Aktiviteten har ökat enormt i Katrineholm. Det måste komma till nya zoner i ytterområdena för att locka bort turfarna från centrum och gärna utvidga områdena. Det finns många bra förslag redan.
smusk
Posts: 2
Joined: 08 Jan 2020 11:30
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by smusk »

Jag har turfat lite till och från i några år och nu tycker jag det är extra roligt när jag även har börjat cykla runt. Känns som att det är väldigt sällan det publiceras nya zoner i K-holm och det vore kul med en del nya då det även finns vissa områden där det är väldigt tomt.

Satt och funderade på vart det skulle passa in nya zoner och fick en del idéer. Här kommer mina förslag på zoner i Katrineholm...

https://imgur.com/a/lYFcAFD

1. Ännu en zon runt Duveholmssjön. Zonerna som finns runt sjön tas inte så ofta eftersom att de ligger lite off och ganska långt ifrån andra zoner. Denna zon samt nummer 8 tror jag skulle göra att fler skulle besöka zonerna som redan finns här och det är en väldigt fin runda runt sjön så lite fler zoner här skulle inte skada. Denna skulle kunna heta nått med spång eftersom det finns spångar här..

2. Det vore trevligt med en zon runt lekparken vid Backavägen. Det är ett trevligt och mysigt ställe med en lekpark och en liten fotbollsplan :) Skulle kunna heta typ "Backalek" eller liknande..

3. En zon vid Trolle träsk vore skoj! Jag tror inte att den skulle bli tagen så himla ofta eftersom att den skulle ligga väldigt ensam där men det skulle ju självklart gå att lägga en till zon i skogen :) Väldigt fin plats! Skulle kunna heta "Trolle träsk"

4. Jag tycker att det är jättekonstigt att det knappt finns några zoner i Laggarhultsskogarna! Det är stora skogar med väldigt bra motionsspår så 2 eller 3 zoner längs med spåret skulle inte alls vara fel!

5. En zon skulle passa bra här i Talltullen tycker jag :) Det skulle göra det tätare med zonerna här..

6. En bro-zon här på Norr vore verkligen inte fel!

7. Här i Värmbol skulle det inte heller vara fel med en bro-zon..

8. Här vore det perfekt med en zon. Mitt i den lilla korsningen. Här möts grusvägarna runt sjön. Denna zon samt nummer 1 skulle nog göra så att fler skulle gå eller cykla den här rundan och därmed skulle de 2 zonerna som redan finns runt sjön bli populärare. Skulle kunna heta typ "Duveholmssjön"

9. En zon vid den nybyggda Hinderbanan vid duveholmshallen. Jag tycker det vore perfekt med en zon här. Då kan man kombinera styrketräning med turfing. ;) Skulle kunna heta typ "DuveParkour".

10 o 11. Ytterligare zoner i Nävertorp skulle inte skada.. Här är det ganska tomt på zoner och jag tycker dem jag ritade ut skulle passa ganska bra!

12. Ännu en bro-zon nere vid svartbäcken vore skoj. Väldigt fint här och härligt att promenera här. Skulle det finnas ytterligare en zon här vore det ännu roligare.
raz
Posts: 39
Joined: 19 Mar 2011 23:52

Re: Katrineholm

Post by raz »

Smusk: Ingen respons från crew? Förstår om du tröttnat.
Post Reply

Return to “Södermanland”