Eskilstuna

Moderator: Zonemakers

Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Eskilstuna

Post by Goose72 »

Skulle lätt ta eskilstuna snabbare om jag haft en cykel, än om när jag tog zonerna med bil (som jag gjort alla ggr utom en då det blev en promenad...det tog tiiiid). Men det var innan det gödslades med zoner förvisso, nu ligger ju lite fler ut i kanten.
Enda zonen man kan ta med bil utan o kliva ur, är ju den på parkeringen. Nu svarar jag iofs enbart för mig, tomten tar säkert alla innifrån bilen ;)
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by rage »

Stonescape: Sickhill zonen är lite fel... den borde vara mitt på berget. Den är bredvid och tanken var ju att man skulle kunna se den fina vyn hela Eskilstuna därifrån. Kan du justera det här?

Jag cyklar oftast när jag är ute och turfar, men det händer ibland att jag tar med mig jyckarna på turfing turen. Det går inte så fort för att det finns folk och bilar att akta sig för när man är ute på dagen. Hinner tyvärr inte så mycket turfande på kvällen pga. Sambon inte gillar att jag jagar prickar på en karta hela dagen :? Försöker därför vara diskret med mitt turfande.
Vill ju få kondition, men vill inte slita ut mig allt för mycket. Hade sträckt en muskel i knät när jag turfade i Västerås och kunde inte cykla på flera dagar.
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by rage »

Jag har varit på zon scouting idag och sett flera bra ställen där det borde finnas zoner. Alla mina zonförslag är tyvärr slut nu så jag antar att jag får vänta och se om någon zon blir godkänd igen. Hoppas ivrigt... :lol:
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by rage »

Hmm... det har blivit väldigt mycket aktivitet i Eskilstuna på senaste tiden och det vore önskvärt att få flera zoner snart igen.
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Eskilstuna

Post by Thunell »

Eskilstuna har i dagsläget 266 tagningar på sina 26 zoner och ligger därmed inte särskilt högt vad gäller aktivitet(10,23takes/zon). Jag skulle säga att de zoner som finns räcker till väl just nu då det finns andra ställen där aktiviteten är bra mycket högre.

Jag har ju dessutom zoner kvar där som jag haft i drygt 4 dygn så du har zoner att ta ändå.
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by rage »

Thunell wrote:Eskilstuna har i dagsläget 266 tagningar på sina 26 zoner och ligger därmed inte särskilt högt vad gäller aktivitet(10,23takes/zon). Jag skulle säga att de zoner som finns räcker till väl just nu då det finns andra ställen där aktiviteten är bra mycket högre.

Jag har ju dessutom zoner kvar där som jag haft i drygt 4 dygn så du har zoner att ta ändå.
Du har zoner på den delen av stan som inte har så mycket aktivitet... däremot norra delen av stan behöver massor med nya zoner för att dom byter hela tiden ägare. Spridningen är delad åt fel håll. Järnvägen är en slags barriär.

Motorvägen i norr gör att flera åker förbi och tar zoner och skulle säga att ShiftingZone Årbyzone och Oarfoot börjar vara väldigt aktivt bytta zoner.
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Eskilstuna

Post by Thunell »

rage wrote:
Thunell wrote:Eskilstuna har i dagsläget 266 tagningar på sina 26 zoner och ligger därmed inte särskilt högt vad gäller aktivitet(10,23takes/zon). Jag skulle säga att de zoner som finns räcker till väl just nu då det finns andra ställen där aktiviteten är bra mycket högre.

Jag har ju dessutom zoner kvar där som jag haft i drygt 4 dygn så du har zoner att ta ändå.
Du har zoner på den delen av stan som inte har så mycket aktivitet... däremot norra delen av stan behöver massor med nya zoner för att dom byter hela tiden ägare. Spridningen är delad åt fel håll. Järnvägen är en slags barriär.

Motorvägen i norr gör att flera åker förbi och tar zoner och skulle säga att ShiftingZone Årbyzone och Oarfoot börjar vara väldigt aktivt bytta zoner.
Det är inte så svårt att ta sig under järnvägen, och tycker du att det behövs fler zoner i norra e-tuna kan du/ni få upp statistiken för hela stan genom att inte bara hålla er till 5-6zoner. Jag tycker man ska börja med de som finns innan man tjatar om mer.
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Eskilstuna

Post by Goose72 »

Thunell +1 :)
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by rage »

Bara för det där ska jag ta alla nästan alla zonerna idag... :twisted:
förutom vatten zonen och den som är i skogen långt borta i södra delen.
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by rage »

Det blev lite ändring i planerna fick punktering så fick nöja mig med att lämna 4 zoner södra E-tuna... Thunell har inga zoner i E-tuna.
Post Reply

Return to “Södermanland”