Eskilstuna

Moderator: Zonemakers

User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Eskilstuna

Post by Bombina »

Abarth wrote:Även om jag tycker att det principiellt ska vara fritt fram att bilturfa tycker jag inte att zonerna ska kunna gå att ta utan att åtminstone kliva ur bilen.

Kommer därför med följande förslag i Eskilstuna:

Customzone: Flytta till bron över till Munktellstaden, direkt norr om nuvarande placering.
Gasbridge: Flytta till någon av gräsytorna i anslutning till bron.
Vårgärde: Flytta in den sydliga spetsen. Använd gärna bollplanen.
Jagrullar: Använd någon annan gräsyta i närheten.
Mariakyrka: Flytta till gräsytan diagonalt över korsningen.
Hällby IP: Flytta in längre norrut.
Granebovägen: Flytta ut på stora åkern/ängen åt sydost.
Skogsleden: Flytta upp i skogsbacken.
Gredzone: Är för nära vägen, dra in kanterna.
Newsmithzone: Flytta in på bollplanen rakt över gatan åt sydväst.
Monastery: Flytta till kyrkoparken nordost om kyrkan istället.
Clusterzone: Dra in kanterna.
Gamlatågbanan: Flytta västerut närmare de tre huskropparna.
Jag kommer titta på samtliga zoner och se om något kan göras för att förbättra dom.
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Eskilstuna

Post by Bombina »

Bombina wrote:
Abarth wrote:Även om jag tycker att det principiellt ska vara fritt fram att bilturfa tycker jag inte att zonerna ska kunna gå att ta utan att åtminstone kliva ur bilen.

Kommer därför med följande förslag i Eskilstuna:

Customzone: Flytta till bron över till Munktellstaden, direkt norr om nuvarande placering.
Gasbridge: Flytta till någon av gräsytorna i anslutning till bron.
Vårgärde: Flytta in den sydliga spetsen. Använd gärna bollplanen.
Jagrullar: Använd någon annan gräsyta i närheten.
Mariakyrka: Flytta till gräsytan diagonalt över korsningen.
Hällby IP: Flytta in längre norrut.
Granebovägen: Flytta ut på stora åkern/ängen åt sydost.

Gredzone: Är för nära vägen, dra in kanterna.
Newsmithzone: Flytta in på bollplanen rakt över gatan åt sydväst.
Monastery: Flytta till kyrkoparken nordost om kyrkan istället.
Clusterzone: Dra in kanterna.
Gamlatågbanan: Flytta västerut närmare de tre huskropparna.
Jag kommer titta på samtliga zoner och se om något kan göras för att förbättra dom.
Abarth
Posts: 3
Joined: 21 Apr 2014 15:50
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by Abarth »

Bombina wrote:Jag kommer titta på samtliga zoner och se om något kan göras för att förbättra dom.
Bra och snabbt jobbat! :-)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by SunYour »

Ja, min bedömning av zonerna i Eskilstuna efter att ha besökt åtm 70-80% av dem relativt nyligen var att det är väldigt många som är i behov av förbättring... En genomgång av samtliga zoner är aldrig fel att göra då och då...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by SunYour »

tomtebloss wrote:Zoner bör inte ligga på enbart på gräsmattor om det finns gång/cykelbana precis bredvid. Om de inte ligger som tex ÅrbyZone eller BalstaFält.
Nu tog jag BalstaFält i mörkret strax före midnatt senast, och det kändes som en felplacerad zon av det äldre snittet, ute på en fotbollsplan utan något spännande i zonen (Att jämföra med tex AntSlope som ligger på en kulle där en jättemyra i trä sått tills den ruttnade)

Jag såg mig inte om så mycket utan cyklade av gräsmattan så fort det gick, kanske missade något uppenbart? :-)

Gårdskälet var ju en annan mysko zon, mitt bland schaktmassor... men fick förklaringen att det ska bland annat bli en Biltemabutik i zonen... Bättre att urinvånarna felanmäler, de kanske gillar att gå runt där :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Eskilstuna

Post by tomtebloss »

Ja, riktigt dåligt exempel. BalstaFält täcker så klart in i andra kategorier för att felanmäla.
Abarth
Posts: 3
Joined: 21 Apr 2014 15:50
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by Abarth »

Vore det inte en bra idé att försöka binda ihop zoner som ligger lite avsides i syfte att få fler att besöka dem?

Både zonerna i Ärla och även Sofieberghill skulle få betydligt fler besök om det fanns zoner på vägen dit och därifrån? Till exempel i Sundbyholm, Kjula, Hällberga, Stenkvista osv.

Nog för att det bra att förtäta inne i städerna men för att få upp antalet besök utanför städerna så behövs nya zoner som länkar ihop.
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Eskilstuna

Post by Bombina »

Abarth wrote:Vore det inte en bra idé att försöka binda ihop zoner som ligger lite avsides i syfte att få fler att besöka dem?

Både zonerna i Ärla och även Sofieberghill skulle få betydligt fler besök om det fanns zoner på vägen dit och därifrån? Till exempel i Sundbyholm, Kjula, Hällberga, Stenkvista osv.

Nog för att det bra att förtäta inne i städerna men för att få upp antalet besök utanför städerna så behövs nya zoner som länkar ihop.
Det kommer så småningom ;)
rakel
Posts: 44
Joined: 08 Feb 2014 02:55
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by rakel »

Var på picknickutflykt idag med grabben, och vi tycker båda att det bör finnas en zon på Dansberget, öster om Hållsta i utanför Eskilstuna. Zonförslag är lagt i samma namn. Sörmlandsleden leder dit genom barrskog till en stor öppen mossbeklädd plan bergshäll. Som namnet antyder har det dansats här. Det går att ta med cykeln men den får lyftas över några stenpartier. Men värt en zon för den som vill komma ut i naturen och "bara vara" vid en zon ett tag. Om man sedan fortsätter leden får man en fortsatt trevlig fin tur i skogen :-)
Om ZM vill ha bilder så har jag några :-)
rakel
Posts: 44
Joined: 08 Feb 2014 02:55
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by rakel »

Har under en lång tid funderat, klurat och åkt runt för att finna unika vackra speciella platser att ha zoner på. Här är en karta med de speciellt utmärkta med en stjärna, men även andra förslag är lagda sedan länge. Ska försöka hitta ett sätt att lägga ut bilder från stjärnmärkta platser, annars finns de även på mitt instagram, Velocipedbruttan, taggade med turfgame. Jobbar vidare..... Hoppas det fungerar att lägga ut länken till min googlekarta.

https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... j1g-ucl4kU
Post Reply

Return to “Södermanland”