Uppsala - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

wanwa wrote:Som sagt, jag kan leva med att zonen ser ut sådär och att någon till största sannolikhet (i min värld/uppfattning) kommer göra som man redan gjort igen.
Vill ni tro att det är traktorspår eller att några "volvo-ungar" som varit i farten så får ni tro det. Jag tror (som ni förstår) annorlunda.
**Kortad text*
Tack för att ni tog er tid. Nu skiter jag i denna zonen. :)

Edit: Kortade texten, läs här om ni vill/orkar.
Jag var där i lördags och tittade på bilspåren du syftade på och kollade noga efter om de vågat stanna i zonen eller bara åkt förbi. Fanns inga tecken på att nån stannat till. Vem hade vågat det? Mycket tveksamt om de kommit loss. Hade det varit en turfate hade de nog åkt in på cykelbanan i zonen istället.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

SunYour wrote:Tack för rapporten, den är flyttad sydöst, återkom gärna med rapport.
Zonen funkar bra nu och kan inte längre nås från bilvägen.
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

Så var det dags att ta Portalen, dvs springa runt 10 minuter och försöka lura GPSen att placera en på rätt position. Placeringen av den zonen så nära ett högt hus är inget bra. Pratade om den med Byggaren som också upplevde problem att ta den.

Det skulle vara bättre att flytta den öster ut till cykelbanan på andra sidan Vattholmavägen, eller väster ut till cykelvägen som förbinder Portalgatan med cykelbanan utmed järnvägen.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Byggaren »

Ja, Portalen strulade en hel del idag, brukar funka någorlunda men det är ofta problem, gör den antingen bredare eller flytta den till nån av dom positioner UrbanGeeks föreslog.

MosqueZone vill jag felanmäla då den ligger kan i kant med cykelvägar, och själva zonen består av en ofta mycket blöt och lerig gräsyta. Justera den så att nån av GC-vägarna inkluderas.
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Vaktarn »

kan skriva under på att portalen är en stor källa till förtvivlan men tycker den ska hållas inom "portal"området. flytt tjugo-trettio meter rakt västerut t ex med samma zonform så ligger den på cykelväg utan höga hus så tätt inpå men snart ett "gröna huset" man kan titta på under t o
telefon: hero | vaktar: Uppsala
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Vaktarn »

när jag ändå är här kan jag passa på att gnälla lite över Sunshine som jag stört mig så smått på i två år. den ligger på en tråkig gräsplätt precis bredvid en parkering vilket förstås inte är något ovanligt i t ex ett industriområde men här förhindrar den med sin närvaro potentiellt mycket vackra zoner dels i parken, som är uppfräschad och fin och stor(nog åt två zoner nästan;)),och dels i fårhagarna mot gränby centrum till.
namnet får dock gärna vara kvar, får alltid någon trevlig sunshinelåt i huvudet när jag tar den.
telefon: hero | vaktar: Uppsala
Rälsbussen
Posts: 47
Joined: 16 May 2012 21:25
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Rälsbussen »

Campus park är numera en parkeringsplats!

Image

Vart den bör flyttas är oklart då det är väldig ont om "bilfria" platser just där....
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

Loket wrote:Campus park är numera en parkeringsplats!

Image

Vart den bör flyttas är oklart då det är väldig ont om "bilfria" platser just där....

Ja är det inte fantastiskt att zonnamnet passar lika bra för en parkering som en park.. ;)
Det går ju för övrigt att ta zonen från den del av "parken" som är kvar mellan parkeringen och huset, om man inte vill vistas på parkeringen.
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by BLUES40T5 »

wanwa wrote:Som sagt, jag kan leva med att zonen ser ut sådär och att någon till största sannolikhet (i min värld/uppfattning) kommer göra som man redan gjort igen.
Vill ni tro att det är traktorspår eller att några "volvo-ungar" som varit i farten så får ni tro det. Jag tror (som ni förstår) annorlunda.
**Kortad text*
Tack för att ni tog er tid. Nu skiter jag i denna zonen. :)

Edit: Kortade texten, läs här om ni vill/orkar.
(läses med lite glimt i ögat)

varför antar du att det skulle vara "volvo-ungar"....kan ju lika bra vara vilket bilmärke som helst..

ja jag kör volvo...men skulle aldrig falla mig in att köra in i ngn zon så....och jag har tagit denna z 2-3grr och då parkat bilen på vägen....för skulle jag köra ner där..då hade jag med all säkerhet fastnat där (som det såg ut på bilden ), och varför köra på odlade ytor...(sunt förnuft gäller) sen så hade bilen blivit smutsig...and i not like it... ;)

Tycker det e lite lätt att dömma att det skulle vara en "bilturfare" som vart i farten.så fort det är spår i ngn z,. kan ha varit vad som helst som sagt...som kört där.....visst..busungar...fyllestyrning...mm..

Ser ju inte kul ut i vissa z med cykelspår heller......

Ahhh...nu har jag skrivit av mig lite......men som sagt...lätt att anta att det skulle vara just bilturfare......turfa lugnt där ute turfers... hur ni än gör....sunt förnuft 8-) 8-) 8-)
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Byggaren »

Snälla, använd denna tråden till felanmälningar, inget annat plz...
Locked

Return to “Uppsala”