Uppsala - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

StarDust wrote:Det händer ju saker här så jag kör på med några till!

KaboZone - Utöka så den täcker hela gräsmattan. I smalaste laget och får ofta GPS-strul.

Updoom - 119 m höga torn gör den svår att ta ibland. Att en kupol finns på andra sidan gör det inte lättare. Sträck ut zonen i sydlig och västlig riktning.

GroveZone - Lite för smal. Sträck ut den några meter österut. En naturlig gräns är staketet till fårhagen.

ObserveraMig - Varför bytte den ens namn från ObserveMe??? Zonen flyttades dessutom av ingen anledning alls och ligger nu på ett ställe som förstör flödet för Turfare. Flytta tillbaka den till dess gamla ställe, kring det gula huset till norr. Detta är dessutom en utav de äldsta zonerna i Uppsala och höll episk klass. Dess zoner ska ju inte flyttas på eller byta namn...

Tack på förhand! :)
Jisses vilken kass GPS du måste ha Stardust, dags att köpa en ny telefon! ;)

Håller med om att GroveZone gärna får utökas i östlig riktning så att den täcker in cykel/gång-stigen..
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Spix »

Tack för rapporten StarDust, jag ska gå igenom den under dagen. :-)
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Spix »

Nu har jag pillat lite på några av zonerna. Se nedan.
StarDust wrote:Det händer ju saker här så jag kör på med några till!

KaboZone - Utöka så den täcker hela gräsmattan. I smalaste laget och får ofta GPS-strul.
Hela gräsmattan var kanske att ta i, men den är ca tio meter bredare nu i alla fall.

Updoom - 119 m höga torn gör den svår att ta ibland. Att en kupol finns på andra sidan gör det inte lättare. Sträck ut zonen i sydlig och västlig riktning.
Förstorad i båda riktningarna.

GroveZone - Lite för smal. Sträck ut den några meter österut. En naturlig gräns är staketet till fårhagen.
Flyttad ned mot staketet och något förstorad.


ObserveraMig - Varför bytte den ens namn från ObserveMe??? Zonen flyttades dessutom av ingen anledning alls och ligger nu på ett ställe som förstör flödet för Turfare. Flytta tillbaka den till dess gamla ställe, kring det gula huset till norr. Detta är dessutom en utav de äldsta zonerna i Uppsala och höll episk klass. Dess zoner ska ju inte flyttas på eller byta namn...
Enligt SunYour flyttades den för att ge plats åt fler zoner i området. Det är inget fel på platsen den ligger på nu såvitt jag kan se, och angående orsaken till flytten så litar jag på SY:s omdömme i det fallet så jag låter den ligga kvar där den är. Men jag kan kompromissa lite och ändra tillbaka namnet i alla fall :)

Tack på förhand! :)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

Spix wrote:Nu har jag pillat lite på några av zonerna. Se nedan.
StarDust wrote:Det händer ju saker här så jag kör på med några till!

KaboZone - Utöka så den täcker hela gräsmattan. I smalaste laget och får ofta GPS-strul.
Hela gräsmattan var kanske att ta i, men den är ca tio meter bredare nu i alla fall.

Updoom - 119 m höga torn gör den svår att ta ibland. Att en kupol finns på andra sidan gör det inte lättare. Sträck ut zonen i sydlig och västlig riktning.
Förstorad i båda riktningarna.

GroveZone - Lite för smal. Sträck ut den några meter österut. En naturlig gräns är staketet till fårhagen.
Flyttad ned mot staketet och något förstorad.


ObserveraMig - Varför bytte den ens namn från ObserveMe??? Zonen flyttades dessutom av ingen anledning alls och ligger nu på ett ställe som förstör flödet för Turfare. Flytta tillbaka den till dess gamla ställe, kring det gula huset till norr. Detta är dessutom en utav de äldsta zonerna i Uppsala och höll episk klass. Dess zoner ska ju inte flyttas på eller byta namn...
Enligt SunYour flyttades den för att ge plats åt fler zoner i området. Det är inget fel på platsen den ligger på nu såvitt jag kan se, och angående orsaken till flytten så litar jag på SY:s omdömme i det fallet så jag låter den ligga kvar där den är. Men jag kan kompromissa lite och ändra tillbaka namnet i alla fall :)

Tack på förhand! :)
UpDoom blev helt perfekt!

KaboZone kunde ha sträckts ut så den angränsar vägen men klart väl godkänt!

GroveZone angränsar nu två stigar och inte stängslet österut, men det är lite större och den har inte flyttats som jag förfärade mig över att du skrev innan jag kollade så det är klart godkänt! Flytta och utöka är mycket stora skillnader, du får inte skrämmas så :D

Det är synd att den episka zonen ObserveMe aldrig verkar få uppnå sin ursprungliga position... Jag har tittat närmre på kartan och en flytt till originalpositionen (1) skulle ge upphov till en möjlig zonplacering (2) i framtiden. Läget är perfekt för en zon vid (2), lite klurigare då man måste ta sig genom en grind (helt offentlig plats) för att ta den. Bifogar street view över grinden: http://goo.gl/maps/WErbM
och karta över mina tankegångar nedan:

Image

Är det för att jag anmälde den för sent som den inte får komma hem? Skulle jag gjort som Västeråsarna med SkullHill och tjatat mig tillbaka zonplaceringen redan vid början? Jag får väl ta på mig det då jag var relativt inaktiv när denna katastrof hände och blev helt förbryllad över den första flytten och gråtfärdig över den andra. Flytta tillbaka den stackars zonen hem till där den ska vara. Det är ju en av originalzonerna trots allt... :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

Är det något som Uppsala behöver, så är det inte ett tätare cenrtum i alla fall. Det är nog det tätaste turf har att erbjuda för tillfället, så jag kan inte rekommendera att knöka in en zon vid position 2.

ObserveMe flyttades för att ge en bättre zontäthet pga omkringliggande zoner, och det är ju inte fråga om någon drastisk flytt ut i skogen direkt..
När jag tog Rackarn, så tyckte jag dock att den låg lite för mycket på gräsmattan och för lite på cykelstigen, dvs borde knuffas mer åt norr med kanske 10 meter.
Dock tycker jag fortfarande att nuvarande position på ObserveMe är en betydligt bättre plats än originalplatsen, just med tanke på närheten till gamla observariet i parkens hjärta! Snarare borde den knuffas så den ligger mitt framför gaveln på huset istället om man ska vara petig ;-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Byggaren »

Eftersom det är inget fel på zonen ifråga kan vi väll lämna den diskussionen i denna tråd. Och ägna oss åt riktiga felanmälningar ?
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

SunYour wrote:Är det något som Uppsala behöver, så är det inte ett tätare cenrtum i alla fall. Det är nog det tätaste turf har att erbjuda för tillfället, så jag kan inte rekommendera att knöka in en zon vid position 2.
Inte nu nej, men i framtiden när det är turfare överallt så kan man ju alltid fundera på att utöka "centrum".

Mitt förslag verkar ogillas även av folk från hemtrakten så jag får väl ge mig. Mycket tråkigt att ObserveMe inte kommer att hitta hem, men zonen har ju iallafall vunnit kampen om sitt namn!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Byggaren »

Nåja. Jag gillar heller inte Observemes nya position. Men accepterar att zonmakarna får rodda lite själva ibland. Håller alltså med SD i sak om att flytta till allt position närmre den gamla positionen. Men vill inte egentligen lägga mig i småsaker. Tycker dock att vi kanske kan lämna den diskussionen till förmån för verkliga felanmälningar.
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Spix »

Blir det aktuellt med förtätning av Uppsala längre fram så för ditt förslag hög prio SD. tills dess får ObserveMe ligga kvar där den ligger. Kan vi släppa detta nu och gå vidare? :-)
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Marrrs »

CrossMeadow skulle jag gärna se flyttad bort från dagiset en bit. Dessutom går ett stängsel längs linjen med träd. Det är idag svårt att ta zonen på utsidan av stängslet, som omgärdar Korsängsskolans grönytor.
Attachments
cmz.jpg
cmz.jpg (70.19 KiB) Viewed 5502 times
8-)
Locked

Return to “Uppsala”