Uppsala - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
Rälsbussen
Posts: 47
Joined: 16 May 2012 21:25
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Rälsbussen »

UrbanGeeks wrote:
Loket wrote:Campus park är numera en parkeringsplats!

Image

Vart den bör flyttas är oklart då det är väldig ont om "bilfria" platser just där....

Ja är det inte fantastiskt att zonnamnet passar lika bra för en parkering som en park.. ;)
Det går ju för övrigt att ta zonen från den del av "parken" som är kvar mellan parkeringen och huset, om man inte vill vistas på parkeringen.
Självklart kan man det, tänkte iofs på att den är numera ligger "bilvänligt".
För min del får den gärna va kvar, ville bara upplysa zonemakers om detta!
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Ememel »

Tre av zonerna längs med Hågaån är tveksamma.
Slingret går att ta från norra sidan, men bara om man står i "torr" åbotten. Om man ska kunna ta den norrifrån behöver den göras större i nordlig och västlig riktning. Jag skulle vara för en sådan lösning. Fler åzoner på bägge bankar!

Den andra zonen är TurfPåFältet, som jag även den tog norrifrån. Problemet är att man måste klättra över taggtråd (direkt följt av en brant backe) eller ha tur med GPSen. Skulle gärna se den täcka även stigen som den i princip nuddar nu.

Längre söderut återfinns HågaHäng som i mitt tycke gärna får gå lite längre i öst-västlig riktning. Som det är nu är den (nästan) bara på en smal bro, och Hågadalen kan vara riktigt trafikerat av friluftare av och till.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

Byggaren wrote:Ja, Portalen strulade en hel del idag, brukar funka någorlunda men det är ofta problem, gör den antingen bredare eller flytta den till nån av dom positioner UrbanGeeks föreslog.

MosqueZone vill jag felanmäla då den ligger kan i kant med cykelvägar, och själva zonen består av en ofta mycket blöt och lerig gräsyta. Justera den så att nån av GC-vägarna inkluderas.
Portalen flyttad intill järnvägen nu

Mosque är en orginalzon från 2010 så, den blev bara lite justerad så den nu täcker cykelvägen
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

Ememel wrote:Tre av zonerna längs med Hågaån är tveksamma.
Slingret går att ta från norra sidan, men bara om man står i "torr" åbotten. Om man ska kunna ta den norrifrån behöver den göras större i nordlig och västlig riktning. Jag skulle vara för en sådan lösning. Fler åzoner på bägge bankar!

Den andra zonen är TurfPåFältet, som jag även den tog norrifrån. Problemet är att man måste klättra över taggtråd (direkt följt av en brant backe) eller ha tur med GPSen. Skulle gärna se den täcka även stigen som den i princip nuddar nu.

Längre söderut återfinns HågaHäng som i mitt tycke gärna får gå lite längre i öst-västlig riktning. Som det är nu är den (nästan) bara på en smal bro, och Hågadalen kan vara riktigt trafikerat av friluftare av och till.
Dessa tre är det ju lite friluftskaraktär på. Slingret är medvetet bara en liiiten bjudning att ta den norrifrån, och vill man försöka, så får man ta sig omaket, därav formen.

TurfPåFältet och HågaHäng blev lite större, men samma sak där medturf på fältet att det inte är tänkt som någon räserzon. håga häng är ju tänkt att man ska stå på själva bron och ta den...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

Jag måste bara säga att jag förstår mig inte på zoner som sträcker sig precis över vägen såsom TurfPåFältet gör med bara någon enslig meters överlappning när zonen i sig är 75 meter lång. Tanken med zonernas storlek är att de ska vara lätta att ta och om man kommer på vägen utnyttjar man knappast hela zonens yta för att ta zonen. Jag är en turfare som använder en mobil med sämre gps och i vissa fall skulle jag behöva gå in i ån när en zon ser ut så här. Ta bort vägen helt eller gör om zonen helt. Det gäller många zoner med detta förskräckliga utseende.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

När jag ändå är i gnälläge ( :D ) så kan jag påpeka att vissa zoner behöver korrigeras.

IceZone - Aningen för liten och helt och hållet på gräsmatta trots omkringliggande cykelvägar. Med min GPS har jag ibland behövt gå ut på bilvägen för att ta zonen.

TunaBackar - Området inuti zonen är lite för liten, gör zonen större eller mindre extravagant.

OakVillage - Zonen ligger mitt på gräsmattan, flytta ut till cykelvägen, gärna med mer än någon meters överlappning.

ArosField - Ytterligare en zon mitt på en gräsmatta. Som syns även från satellitbilden är vägen avstängd av bommar. Förläng zonen ut så att den inkluderar vägen. Snåla inte påutdragandet, vissa kan ha svårigheter med GPSen och måste isf ändå in på gräsmattan.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Rälsbussen
Posts: 47
Joined: 16 May 2012 21:25
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Rälsbussen »

Ja jag håller med Stardust, varför hålla på att behöva ta cykeln ut på gräsmattan 2M från cykelvägen för att ta zonen.
Ger inget mer motion, ingen mer svårighetsgrad bara förstörda gräsmattor!
Då turf ökar mer och mer så börjar det nog bli mer och mer aktuellt att man lägger zonerna på cykelbanor och inte gräsmattor då det tillslut kommer att reta upp folket i BRF eller motsv till den grad att det blir negativ reklam för turf.
Ser som sagt ingen som helst anledning att behöva lägga en Zon på gräsmattan.
Luckybajen är också en zon mitt på en gräsmatta mitt i ett radhus/villaområde...
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Blabert »

StarDust wrote:När jag ändå är i gnälläge ( :D ) så kan jag påpeka att vissa zoner behöver korrigeras.

IceZone - Aningen för liten och helt och hållet på gräsmatta trots omkringliggande cykelvägar. Med min GPS har jag ibland behövt gå ut på bilvägen för att ta zonen.

TunaBackar - Området inuti zonen är lite för liten, gör zonen större eller mindre extravagant.

OakVillage - Zonen ligger mitt på gräsmattan, flytta ut till cykelvägen, gärna med mer än någon meters överlappning.

ArosField - Ytterligare en zon mitt på en gräsmatta. Som syns även från satellitbilden är vägen avstängd av bommar. Förläng zonen ut så att den inkluderar vägen. Snåla inte påutdragandet, vissa kan ha svårigheter med GPSen och måste isf ändå in på gräsmattan.

Fixat, utom Tunabackar som rimligtvis faller under specialfall vad det gäller zonstorlek. Dessutom är den bra mycket större än många andra specialfall.
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

Åh, vad härligt!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

Det händer ju saker här så jag kör på med några till!

KaboZone - Utöka så den täcker hela gräsmattan. I smalaste laget och får ofta GPS-strul.

Updoom - 119 m höga torn gör den svår att ta ibland. Att en kupol finns på andra sidan gör det inte lättare. Sträck ut zonen i sydlig och västlig riktning.

GroveZone - Lite för smal. Sträck ut den några meter österut. En naturlig gräns är staketet till fårhagen.

ObserveraMig - Varför bytte den ens namn från ObserveMe??? Zonen flyttades dessutom av ingen anledning alls och ligger nu på ett ställe som förstör flödet för Turfare. Flytta tillbaka den till dess gamla ställe, kring det gula huset till norr. Detta är dessutom en utav de äldsta zonerna i Uppsala och höll episk klass. Dess zoner ska ju inte flyttas på eller byta namn...

Tack på förhand! :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Locked

Return to “Uppsala”