Uppsala - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Spix »

Marrrs wrote:CrossMeadow skulle jag gärna se flyttad bort från dagiset en bit. Dessutom går ett stängsel längs linjen med träd. Det är idag svårt att ta zonen på utsidan av stängslet, som omgärdar Korsängsskolans grönytor.
Det var med viss tvekan jag la zonen där med tanke på den närliggande skolan, men just där jag placerde zonen är det, enligt streetview, en öppning i staketet och en asfaltsplan/cykelparkering som kändes ganska neutral och inte jättenära själva skolan och dess rastområden. Dagiset tyckte jag låg på ganska tryggt avstånd.
På platsen du föreslår verkar staketet sakna öppning (men streetviewbilderna är tre år gamla så du får rätta mig om jag har fel) vilket inte känns helt bra. Jag har gjort en liten justering vid dess befintliga plats och dragit ut den över cykelväg och buskar så den bör gå att ta utifrån. Du får prova och se om det känns ok.
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Marrrs »

Tack för fixen, det ser bra ut. Jag såg väl lite skum ut när jag vankade av och an längs stängslet för personal/föräldrar glodde på mig i morse. Om z är lätt att ta är det nog inga problem.
8-)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

Upptäckte en liten felstavning bland åkrarna. GalmaBörje ska nog heta GamlaBörje.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Fook
Posts: 6
Joined: 12 Dec 2012 01:42
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Fook »

UrbanGeeks wrote:LiljeZone är en zon som aldrig känns riktigt bra att ta. Den ligger på en BRF's gräsmatta, och kan med nöd och näppe tas från vissa punkter på grusgången om man står så långt ut mot gräsmattan som möjligt.

Kanske går det att bara flytta upp den på andra sidan huset, eller till triangeln längst upp på Liljegatan.

Instämmer. Dessutom så såg det ut som de har påbörjat ett staket för att hägna in gräsmattan också. Om det beror på turfare eller inte är svårt att veta, men man kanske ska tolka det som att det inte är så poppis med folk som springer (cyklar) in på gräsmattan på gården.
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

Fook wrote:
UrbanGeeks wrote:LiljeZone är en zon som aldrig känns riktigt bra att ta. Den ligger på en BRF's gräsmatta, och kan med nöd och näppe tas från vissa punkter på grusgången om man står så långt ut mot gräsmattan som möjligt.

Kanske går det att bara flytta upp den på andra sidan huset, eller till triangeln längst upp på Liljegatan.

Instämmer. Dessutom så såg det ut som de har påbörjat ett staket för att hägna in gräsmattan också. Om det beror på turfare eller inte är svårt att veta, men man kanske ska tolka det som att det inte är så poppis med folk som springer (cyklar) in på gräsmattan på gården.
Pinnarna har stått där i flera år, så något staket är det nog inte på gång. Men att dom sitter där betyder ju att dom inte vill ha folk som kör upp på gräsmattan.
Man borde kunna utöka zonen mot huset så att man kan stå på grusgången utan att behöva trassla en massa.

Mitt förslag är att man utökar zonen med den blå arean i bilden.
brf_gräsmatta.jpg
brf_gräsmatta.jpg (60.08 KiB) Viewed 5333 times
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Spix »

UrbanGeeks wrote: Instämmer. Dessutom så såg det ut som de har påbörjat ett staket för att hägna in gräsmattan också. Om det beror på turfare eller inte är svårt att veta, men man kanske ska tolka det som att det inte är så poppis med folk som springer (cyklar) in på gräsmattan på gården.

Pinnarna har stått där i flera år, så något staket är det nog inte på gång. Men att dom sitter där betyder ju att dom inte vill ha folk som kör upp på gräsmattan.
Man borde kunna utöka zonen mot huset så att man kan stå på grusgången utan att behöva trassla en massa.

Mitt förslag är att man utökar zonen med den blå arean i bilden.
brf_gräsmatta.jpg
Så får det bli. Fixat!
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

Zonen SävjaZone har en felaktig position 59.819913, 17.697134 , se APIet på http://api.turfgame.com/v3/zones/s%C3%A4vjazone . Borde ligga mer väster ut i zonen.
sävjazone.jpeg
sävjazone.jpeg (40.62 KiB) Viewed 5301 times
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Spix »

UrbanGeeks wrote:Zonen SävjaZone har en felaktig position 59.819913, 17.697134 , se APIet på http://api.turfgame.com/v3/zones/s%C3%A4vjazone . Borde ligga mer väster ut i zonen.
Jag gjorde en minimal justering av zonen och sparade om den. Får hoppas att det löser problemet.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

Jag börjar bli riktigt trött på TennisView... Min GPS säger att jag står på tennisbanan varenda gång ända tills jag klivit in i den allra djupaste slyn i träddungen som innehåller kanske inte brännässlor men nog är det något som bränns där allt.
Jag föreslår att man inkluderar tennisbanan väster om zonen, inte för att man ska ta den därifrån men för att signalen studsar dit. Förläng gärna även den söderut så den angränsar till den andra tennisbanan.
Alternativt, flytta ut den på cykelvägen men då förlorar den lite av sin charm, att man måste kliva av cykeln. Det är inte en gräsmatta som tar stryk där direkt, det går en stig där och plätten används för diverse bråte från tennisbanor (domarstol, bänkar etc) så jag rekommenderar den förstnämnda ändringen.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Spix »

StarDust wrote:Jag börjar bli riktigt trött på TennisView... Min GPS säger att jag står på tennisbanan varenda gång ända tills jag klivit in i den allra djupaste slyn i träddungen som innehåller kanske inte brännässlor men nog är det något som bränns där allt.
Jag föreslår att man inkluderar tennisbanan väster om zonen, inte för att man ska ta den därifrån men för att signalen studsar dit. Förläng gärna även den söderut så den angränsar till den andra tennisbanan.
Alternativt, flytta ut den på cykelvägen men då förlorar den lite av sin charm, att man måste kliva av cykeln. Det är inte en gräsmatta som tar stryk där direkt, det går en stig där och plätten används för diverse bråte från tennisbanor (domarstol, bänkar etc) så jag rekommenderar den förstnämnda ändringen.
Jag breddade zonen en bit in över tennisbanan. Hoppas det är tillräckligt.
Locked

Return to “Uppsala”