Uppsala - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

Det var snabba puckar! Nu slipper jag kanske riva upp benen! Hinner testa den tidigast imorgon, återkommer med svar :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Byggaren »

GranitWay ligger i slänten nedanför en GC-väg, man måste ge sig ut i slutningen i det höga gräset, omöjlig för rullstolsburna att ta. Vintertid är den inte skojj för någon att ta.
Inkluderaa GC_vägen ovanför så blir den lite enklare att ta :)
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Spix »

Byggaren wrote:GranitWay ligger i slänten nedanför en GC-väg, man måste ge sig ut i slutningen i det höga gräset, omöjlig för rullstolsburna att ta. Vintertid är den inte skojj för någon att ta.
Inkluderaa GC_vägen ovanför så blir den lite enklare att ta :)
Justerad med viss tvekan. Det verkar ju inte vara ett ställe där det är någon större risk för förstörda gräsmattor, och jag är ganska restriktiv till att justera zoner enbart av bekvämlighetsskäl. Men edftersom flera av de intilliggande zonerna verkar ganska svårtagna så kan det väl vara på sin plats att denna är lite lättare.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

En fågel viskade till mig att ITGZone är en vattenzon. Mig veterligen har de inte anlagt någon sjö nära stan här...
BigBadWolf säger sig ha fått vattenmedalj för den också.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

Fixad. Tack
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Ememel »

StarDust wrote:En fågel viskade till mig att ITGZone är en vattenzon. Mig veterligen har de inte anlagt någon sjö nära stan här...
BigBadWolf säger sig ha fått vattenmedalj för den också.
Pip
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
LagOOn
Posts: 4
Joined: 02 Aug 2013 01:20
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by LagOOn »

Igår när jag tog Finlandsfärja så hade jag publik, första ggn EVER jag ser en människa runt den byggnaden. (de va dessutom 4.)

Då påpekades att de var trötta på cykelspåren i gräset och massa folk vid deras "lunchtillhåll", noterbart är ju att jag tar den oftast vid 11 tiden på dagen, då är det aldrig nån där. men jaja.

Tänkte då om de finns möjlighet att flytta den bara 5-10 talet meter närmare vägen/parkeringen.
Alternativt forma den som en triangel runt den busken till vänster om existerade zon?

Vet ej om fler blivit tillsagda, men då vad det såg ut som, var fastighetsskötaren som sa till så ville jag iaf lägga in en notis här.
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Spix »

LagOOn wrote:Igår när jag tog Finlandsfärja så hade jag publik, första ggn EVER jag ser en människa runt den byggnaden. (de va dessutom 4.)

Då påpekades att de var trötta på cykelspåren i gräset och massa folk vid deras "lunchtillhåll", noterbart är ju att jag tar den oftast vid 11 tiden på dagen, då är det aldrig nån där. men jaja.

Tänkte då om de finns möjlighet att flytta den bara 5-10 talet meter närmare vägen/parkeringen.
Alternativt forma den som en triangel runt den busken till vänster om existerade zon?

Vet ej om fler blivit tillsagda, men då vad det såg ut som, var fastighetsskötaren som sa till så ville jag iaf lägga in en notis här.
Hmm, det såg ju ut som att den var fullt tagbar från cykelvägen så jag förstår inte varför cykelspår i gräset skulle bli ett stort problem där. Hur som helst så sträckte jag ut zonen över den lilla triangeln väster om huset , så nu bör det absolut gå att ta den utan att utan att dra ut cykeln på gräsmattan. Och dessutom kanske det blir lite skyddsavstånd till lunchande fastighetsskötare :)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

Nu vet jag inte hur den såg ut innan ändringen, för jag vill minnas att den redan ändrats en gång tidigare pga av att man behövde forcera buskare eller cykla genom gräsmattan för att ta zonen. Den nuvarande placeringen bör iaf fungera väldigt bra!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
LagOOn
Posts: 4
Joined: 02 Aug 2013 01:20
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by LagOOn »

Tack. Nu funkar det galant. Och gubben har tom hälsat på mig, så han verkar gladare. :)
Locked

Return to “Uppsala”