Zon i Berthåga?

Moderator: Zonemakers

In_da_Shadow
Posts: 73
Joined: 03 Jan 2015 15:15
Country: Sweden

Zon i Berthåga?

Post by In_da_Shadow »

Varför inga zoner I Västra Berthåga? , hittade en bra plats på en smal allmänning med en gångstig på furufalsvägen. La förslag i appen
Screenshot_20181102-081501.jpeg
Screenshot_20181102-081501.jpeg (71.39 KiB) Viewed 5420 times
Skickat från min H8324 via Tapatalk


Last edited by In_da_Shadow on 02 Nov 2018 10:02, edited 1 time in total.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Zon i Berthåga?

Post by embeoo »

Varför vet jag inte men om det där är en gångstig/traktorväg så blir det på alla sätt bättre om zonen täcker den också. Din första lektion i zonmakeri :)
In_da_Shadow
Posts: 73
Joined: 03 Jan 2015 15:15
Country: Sweden

Re: Zon i Berthåga?

Post by In_da_Shadow »

Det som ser ut som en traktorväg är en privat uppfart till en villa, Din lektion blir att inte lägga zoner på villatomter. [emoji2]

Remsan är en smal allmänning mellan två tomter, en stig fortsätter in i skogen och ansluter till gångvägen längre in.
embeoo wrote:Varför vet jag inte men om det där är en gångstig/traktorväg så blir det på alla sätt bättre om zonen täcker den också. Din första lektion i zonmakeri :)
Skickat från min H8324 via Tapatalk

User avatar
edjur
Posts: 36
Joined: 21 Mar 2014 20:31
Country: Sweden

Re: Zon i Berthåga?

Post by edjur »

Det var en väldigt smal allmänning, tror det skulle riskera störa grannarna med en zon där, dessutom såg jag ingen stig på den gräsmattan när jag kollade läget igår. Det finns däremot en utmärkt gång- och cykelväg lite längre österut där en z skulle passa bättre. Det är GC-banan som går in i skogen i fortsättningen på Berthågavägen. Tror det också finns zonförslag drygt 200 meter in i skogen på samma GC-väg. :D
User avatar
Florenskan
Posts: 23
Joined: 08 Mar 2014 10:26
Country: Sweden

Re: Zon i Berthåga?

Post by Florenskan »

Bild från Edjur
IMG_0184.jpg
IMG_0184.jpg (688.62 KiB) Viewed 5400 times
In_da_Shadow
Posts: 73
Joined: 03 Jan 2015 15:15
Country: Sweden

Re: Zon i Berthåga?

Post by In_da_Shadow »

edjur wrote:Det var en väldigt smal allmänning, tror det skulle riskera störa grannarna med en zon där, dessutom såg jag ingen stig på den gräsmattan när jag kollade läget igår. Det finns däremot en utmärkt gång- och cykelväg lite längre österut där en z skulle passa bättre. Det är GC-banan som går in i skogen i fortsättningen på Berthågavägen. Tror det också finns zonförslag drygt 200 meter in i skogen på samma GC-väg. :D
Det har du rätt i den är smal , det finns en stig men den är risig. Gångbanan där du föreslår är ett bra alternativ.

Skickat från min H8324 via Tapatalk

embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Zon i Berthåga?

Post by embeoo »

Om det där är en uppfart så lär den väl inte vara mer privat än resten av allmänningen när det inte är staket eller någonting, något servitut eller så. Men om den går till ett hus så är det väl stor risk att hela gräsmattan uppfattas som privat. (Svarat i allmänna drag, jag har inte uppsala och fördelningen för nästa period är inte gjord än).
In_da_Shadow
Posts: 73
Joined: 03 Jan 2015 15:15
Country: Sweden

Re: Zon i Berthåga?

Post by In_da_Shadow »

Det är staket mot bägge tomterna, men det är som sagt smalt där

Skickat från min H8324 via Tapatalk


In_da_Shadow
Posts: 73
Joined: 03 Jan 2015 15:15
Country: Sweden

Re: Zon i Berthåga?

Post by In_da_Shadow »

Nya försök i Berthåga
Bertzone laggd I appen

Precis där gångvägen börjar vid korsningen furufalsvägen berthågavägen ImageImage

Skickat från min H8324 via Tapatalk



User avatar
Kygni
Posts: 12
Joined: 05 Jun 2016 12:12
Country: Sweden
Location: Hundfjället/Tandådalen 2018-12-29 19:30

Re: Zon i Berthåga?

Post by Kygni »

Jag håller med, Uppsala är ganska zonglest för sin aktivitet. Uppsalas högpoängsområden som till exempel Berthåga, graneberg, sunnersta och gottsunda skulle behöva fler zoner

https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... 4_Turf.jpg

Den där dagen behövdes det verkligen :)
Post Reply

Return to “Uppsala”