Alternativ möjliggör runda

Moderator: Zonemakers

Cissiliana
Posts: 18
Joined: 01 May 2019 06:57
Country: Sweden

Alternativ möjliggör runda

Post by Cissiliana »

Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Alternativ möjliggör runda

Post by Munin »

Den slingan behövs!
Cissiliana
Posts: 18
Joined: 01 May 2019 06:57
Country: Sweden

Re: Alternativ möjliggör runda

Post by Cissiliana »

Andra halvan av slingan hade inga uppenbara zonplaceringar så där kan man lika bra ta på bilvägen med jämna mellanrum. Från Pendlarn kan man också ta sig åter till Storvreta på två andra vägar varav den mindre grusvägen som mynnar i zoon "BigPower" är bommad för bilar.
Cissiliana
Posts: 18
Joined: 01 May 2019 06:57
Country: Sweden

Re: Alternativ möjliggör runda

Post by Cissiliana »

Jag kan också tillägga att det inte går att komma fram till zon StenochSånt utan att ta sig just ut på Vattholmavägen
wsnurr
Zonemaker
Posts: 121
Joined: 31 Jan 2013 19:25
Country: Sweden

Re: Alternativ möjliggör runda

Post by wsnurr »

Kom gärna med namnförslag på zonerna :)
Cissiliana
Posts: 18
Joined: 01 May 2019 06:57
Country: Sweden

Re: Alternativ möjliggör runda

Post by Cissiliana »

Det ska jag. Tack för att du uppmärksammade mig på denna fråga HogSquare, hade missat den.
Cissiliana
Posts: 18
Joined: 01 May 2019 06:57
Country: Sweden

Re: Alternativ möjliggör runda

Post by Cissiliana »

Namnförslag: först stod det helt stilla sen släppte fördämmningen och nu har jag kokat ner det till två olika spår som också är just de som Hogsquare föreslog mig.

Att spinna vidare på Storvretas zoner Ja, Nej och Kanske med t.ex. Nja, Eventuellt, Möjligen, Jodå, Okidoki, Nix, Nähej, Näpp, Jajemensan, Kanhända, Troligtvis...

Eller ord från min andra älskade hobby; sömnad.
Fiffikus, Björntråd, Sylan, Overlock, Husqvarna, Raksöm, Ottobre, KnyppladSpets, Sprättare, Snedslå, Pressarfoten Quiltlinjal, Ångstrykjärn, Limpenna,  Sömsmån,  Nåldyna, Måttabell, Strykbrädan, Mellanlägget, Smockresåren osv. Man kan även tänka sig olika tygsorter. Jag fyller gärna på med fler vid behov.
Cissiliana
Posts: 18
Joined: 01 May 2019 06:57
Country: Sweden

Re: Alternativ möjliggör runda

Post by Cissiliana »

Nu har jag även cyklat den alternativa blå rutten för att spana potentiella zonplaceringar men det fanns inga uppenbara utöver vad man kan ana från kartan direkt. Här är det asfalterad bilväg som är återvändsgränd för bilar då tunneln i norr bara tar cyklar och fotgängare.
Attachments
20200315_062429.jpg
20200315_062429.jpg (985.19 KiB) Viewed 6719 times
mumsige
Posts: 2
Joined: 06 Sep 2015 11:39
Country: Sweden

Re: Alternativ möjliggör runda

Post by mumsige »

Med turfrunda i Storvreta kommer jag utöka man domäner. Vore toppen om Cicilianas förslag hörsammas!
allinug
Posts: 43
Joined: 11 Aug 2019 21:11
Country: Sweden

Re: Alternativ möjliggör runda

Post by allinug »

Det här är absolut en runda som gör det roligare att göra en lite längre sväng utanför stans "trängsel". Fler såna behövs!
Post Reply

Return to “Uppsala”