Enköping

Moderator: Zonemakers

Post Reply
thelinkan
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2015 12:37
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by thelinkan »

Något jag märkte när jag förra månaden var ner till Bredsand och tog zoner där var att det blev en lång tom-sträcka hem. Lite samma sak med Haga slott. En eller två zoner på "alternativ" väg skulle vara bra.

I Bredsand kanske längs Farleden, så kan man ta campingen på väg ut och sen svänga upp Farleden på vägen hem. Visst är det fortfarande långt kvar efter Farleden, men ett par zoner till gör resan värd det.

För Haga skulle det nog passa med att ha något ut mot 55:an, och sen runt korsningen 55:an-Kungsgatan och in.

Jag har inga konkreta förslag just nu, utan ville höra om folk tycker det är en bra idé först.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by Fridays »

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Har gjort lite förslag på zoner i Enköping eftersom det blir nya turfare och då passar det bra med några nya zoner.
thelinkan
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2015 12:37
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by thelinkan »

Turfaktiviteten i Enköping har ökat rätt rejält på de senaste månaderna och det kan bli riktigt trångt i centrum. Tyvärr är det få zoner i ytterkanten av Enköping, så här är mina förslag till zoner som skulle ge lite mer incitament att ta andra rundor än mitt i smeten bland alla andra. Det är naturligtvis kul med mycket aktivitet, men när i princip allt är låst så är det inte lika skoj.

Bredsand
Har idag några få zoner med en ritigt lång tomsträcka på väg tillbaka. Med ytterligare några zoner, där det blir som en vändslinga längst ner så blir det både några fler zoner och en kortare tomsträcka.
Image

Nordvästra Enköping
Här skulle det passa bra med en runda som kommer lite utanför själva stan.
Image

Sysdvästra Enköping/Haga
Ned mot Haga är det väldigt långa sträckor utan zoner, och en löjligt lång tomsträcka tillbaka.
Image

Östra Enköping
Här har det byggts en del nytt sedan googles satelitkarotr. Skulle knyta ihop zonen vid golfklubben med Bender och ge en bra cykelrunda runt Annelund.
Image
thelinkan
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2015 12:37
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by thelinkan »

Tom en söndag förmiddag är det tjockt med turfare och mest bara blockade zoner i Enköping

Image
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Enköping

Post by Spix »

Kul med den aktiviteten och jag ser behovet av lite påfyllning. Enköping ska få en översyn inom kort.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by Fridays »

Zoner
Zoner
image.jpg (362.87 KiB) Viewed 3413 times
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by Fridays »

Det finns en cykelväg mellan Hummelsta och Enköping som är så tråkig sträcka att cykla men några zoner skulle göra det bättre. Här ovanför är några förslag.
thelinkan
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2015 12:37
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by thelinkan »

Trevligt med några nya zoner. Några takes ska jag försöka hinna med innan reseten.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by Fridays »

image.jpg
image.jpg (479.52 KiB) Viewed 3343 times
Här är några förslag i Annelundområdet där det skulle vara bra med några zoner eftersom vi är så många som turfar i Enköping så behövs det zoner i ytterkanterna av Enköping som i Gånsta, Bergvreten, Bredsand, Annelund och fler ställen.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by Fridays »

Nu när det har kommit nya turfare på sista tiden så behövs det några nya zoner i Enköping i ytterkanterna och någon mer i stan. Ibland brukar det vara 7st ute och då är det trångt och allt är blockat. Så lite nya zoner vore bra.
Post Reply

Return to “Uppsala”