Ny zonutläggare Januari-April 2015

Moderator: Zonemakers

User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Ny zonutläggare Januari-April 2015

Post by Kingslayer »

Hej och hallå,

Jag är er zonutläggare under perioden Januari-April 2015. Jag har sett ropen från Enköping och kan instämma i att det finns fog för några zoner till där. Även Uppsala kan räkna med lite nya. Kommer att åtgärdas senare. Om ni har goda idéer om nya zoner, posta gärna här. Jag vill gärna höra om vackra/intressanta platser i länet som för stunden saknar zoner. Jag stöder också landsbygdsturf, men det ska finnas ett visst underlag för nya zonutläggningar i utmarken :-)

/Kingslayer
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Ny zonutläggare Januari-April 2015

Post by farbrorP »

Trevligt med zonläggare som inte är rädda för att identifiera sig. :)
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Ny zonutläggare Januari-April 2015

Post by Marrrs »

Härligt Kingslayer!
8-)
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Ny zonutläggare Januari-April 2015

Post by bocklingen »

Välkommen virtuellt till oss! :)
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
KaptenHaddock
Posts: 1
Joined: 28 Dec 2013 17:58
Country: Sweden

Re: Ny zonutläggare Januari-April 2015

Post by KaptenHaddock »

Hej Kingslayer! Jag älskar Turf och har cyklat runt i Uppsala ett år nu. Använder iPhone 4S och stöter ibland på problem. De zoner som ligger nära höga hus eller under träd brukar vara svårare att ta. När jag tar tex: RollingStone vid SGU, Svalstjärtar, KonstigKonst, Rödmossen, Samaritzone, GeringDing, Tornpasset, TigerWoods så är det svårt att komma in i zonen fast jag står i den. Alternativt att jag kommer in i den, står still i den, men enligt appen så går jag ur den. Antar att det är svårare för GPSen att lokalisera min telefon i dessa fall. Oklart om det beror på att jag har en gammal telefon eller nåt, men om nya zoner inte hamnar på liknande ställen så vore jag extra nöjd! Tack för uppmärksamheten!
Stefan
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Ny zonutläggare Januari-April 2015

Post by Kingslayer »

iPhone? Är du säker på att du håller den rätt :D

Nej, nu var jag oförskämd. Om det är ett konsistent problem med GPS-mottagningen på vissa zoner (hör gärna med andra i chatten) så lägg issues på, dem, vi kan i bland utöka storleken lite vilket kan vara precis vad som behövs. Ibland går det dock bara inte.

http://issues.turfgame.com
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Ny zonutläggare Januari-April 2015

Post by bocklingen »

Har du wi-fi avslagen? Ibland hjälper det för mig... (iPhone 5C)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Ny zonutläggare Januari-April 2015

Post by Byggaren »

Ingen av ovan nämda zoner brukar ge mig problem i någon större utsträckning. Det handlar som vanligt om tillfälligheter, modell på tel. Finns inget skäl att justera någon zon.
User avatar
Hogsquare
Posts: 74
Joined: 31 Mar 2013 18:09
Country: Sweden

Re: Ny zonutläggare Januari-April 2015

Post by Hogsquare »

Hej Kingslayer!
Tack för din lyhördhet både när det gäller issues (flyttningar och namnbyte) samt zonförslag!

Ser fram emot att besöka alla de nya zonerna varteftersom, särskilt de mulleartade Koffsan och Arnöhuvud.
Pinan ska jag ta när de inte jobbar i bergtäkten. Jag har fått rapport om att det finns ganska stora sprängskärvor (tunga och vassa som stenyxor, ett par dm långa) långt utanför deras inhägnad, vilket tyder på att täckningen vid sprängning är otillfredsställande och att det är rent livsfarligt att besöka omgivande skog under tider då sprängning sker. Zonen skulle för turfarnas väl och ve kunna flyttas rakt söderut till den befintliga skogsbilvägen. Platsen är fortfarande svåråtkomlig. Skogen mellan den forna järnvägsbanken och zonen (såväl nu som om zonen flyttas till skogsbilvägen) är mycket svårcyklad. Det är tät granskog som har ett nätverk av vattenfyllda diken som bitvis är så breda att man enbart med svårighet kan ta sig över. Pågående skogsavverkning bjuder också på ett lerbälte i traktorhjulspår. Turfare som tar zonen den vägen får åtskilligt med granbarr och kvistar innanför kragen och extra tunga skor och leriga byxor. För att inte tala om hur cykeln skulle kunna se ut. Bär man med sig cykel, ja då blir det en riktig pina :mrgreen:

Hälsningar
HogSquare
Order of Aquamen Member. 2nd holder of Gröneborg (formerly GreenFortress)
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Ny zonutläggare Januari-April 2015

Post by Kingslayer »

Dom där två ska vara svåra, men inte farliga. Pinan flyttad 100 meter bort från spränggropen. Gör gärna en issue nästa gång.
Post Reply

Return to “Uppsala”