BÅLSTA

Moderator: Zonemakers

BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

BÅLSTA

Post by BLUES40T5 »

Försker igen med nåra förslag på nya z....nu då det tillkommit ca 4-5st nya turfare här ute...så kan det vara roligt med nya z oxå.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 9h7tNi0uSc


(nya förslag är gulmarkerade)

Mvh BLUES
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: BÅLSTA

Post by Kingslayer »

Väntar till fairyn har kört nästa söndag. Verkar vara lagom många zoner för aktiviteten förra månaden, men ser ut som den kanske blir bättre denna månad?
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: BÅLSTA

Post by BLUES40T5 »

Oki...men vad baserar sig "aktiviteten" på då.....el vad man ska säga?..känns ju som det är mer aktivitet här än i grillby och örsundsbro, (5-6nya resp 12nya)....och där kan det ju vara uppemot ngn vecka el så innan ngn z blir tagen,,,medans här blir z tagna i stort sett dagligen.....jaja...lite som jag känner iaf...vi får vänta och se då.. ;)

BLUES
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: BÅLSTA

Post by Kingslayer »

Aktiviteten baseras på antal take-overs under omgången och antal unika turfare som tagit dem. Utifrån det sätts värdet på zonerna nästa omgång. Ni har många +2 och flera +1 zoner som visar att ni hade låg eller mycket låg aktivitet på dem förra omgången. I Örsundsbro och Grillby var aktiviteten inte det avgörande för nya zoner, det saknades helt enkelt zoner nog att köra vettiga rundor. Det problemet har inte ni. Jag säger inte att det är uteslutet att ni får nya zoner när nästa omgång startas om en vecka, men då skall det till mer aktivitet under denna omgång på framför allt era +1 zoner, men gärna också +2 zonerna så de stiger i värde.

Det är svårt att motivera nya zoner på en ort som har +1 zoner och samtidigt så många zoner som ni har. Det vet jag själv eftersom jag bor på en ort som har det denna omgång (men verkligen inte nästa) ;)
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: BÅLSTA

Post by BLUES40T5 »

Tack för ditt svar iaf...det som sker det sker...vi håller väl tummarna då.. ;) tror jag lägger av med z förslag framöver...alldeles för olika i bedömningarna gällande aktivet bla..enl min mening. men nu är detta slut diskuterat här iaf.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig söndag och happy turfing där ute ;))

BLUES
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: BÅLSTA

Post by Kingslayer »

Se där. Markant ökad aktivitet. Ny zoner kommer senare som utlovat.
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: BÅLSTA

Post by BLUES40T5 »

Då väntar vi med spänning då... "thumbs up"

+1 :))
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: BÅLSTA

Post by BLUES40T5 »

Då får man buga och bocka för detta z regn.... testrunda har körts på alla nya z...och självklart togs ju alla dem andra z oxå ;)
blev kanon...tackar :D :D

BLUES 8-) 8-)
konsulten7
Posts: 1
Joined: 07 Apr 2015 09:02
Country: Sweden

Re: BÅLSTA

Post by konsulten7 »

Härligt med nya zoner !!!

Har 2 frågor.

PPH ökade ju markant , görs denna förändring vid varje månads reset ?
och
Det stog i Turf appen att dina zoner är godkända , ser ett par zoner som är väldigt nära mina 3 förslag men inte riktigt , är det dessa ? eller kommer det upp bara som ett allmänt meddelande vid nya zoner inom närområdet till förslagen ?

Mvh
Konsulten7
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: BÅLSTA

Post by Marrrs »

PPH räknas om varje omgång beroende av aktivitet. Det räcker att ditt förslag ligger inom 200 m från den zon som läggs ut för att du ska få mail. Alltså kan flera få mail för samma zon. Turf on!
8-)
Post Reply

Return to “Uppsala”