Zonförslag Flottsundskyrkan

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Empressjojo
Posts: 14
Joined: 18 Jun 2016 13:59
Country: Sweden

Zonförslag Flottsundskyrkan

Post by Empressjojo »

Det är lite glest mellan zonerna i södra Uppsala jämfört med resten av Uppsala, så därför tänkte jag föreslå en zon vid Flottsundskyrkan, där det just nu är ett tomrum mellan zonerna.

Image
(Anledningen till att jag har möjlighet till revisit på några zoner just nu är att det är så otroligt halt att folk väntar med att vara ute och cykla och det är lite långt mellan zonerna för att gå-turfa, annars brukar man inte få behålla dem särskilt länge)

Zonen skulle exempelvis kunna ligga på grusgången framför kyrkan.

Image

De närmsta zonerna ligger nere vid stranden, ute på en bro, och uppe högst upp på Sunnersta-åsen ovanför skidbackarna (så det är ingen risk för att det skulle blir "för tätt" mellan zonerna).

Image

Så här ser kyrkan ut framifrån på vintern.

Image


Det är en fin liten plats och en zon där skulle kunna passa fint, och det skulle jämna ut zonfördelningen något.

Med vänliga hälsningar,
EmpressJojo
MrProsse
Posts: 2
Joined: 09 Jun 2017 08:47
Country: Sweden

Re: Zonförslag Flottsundskyrkan

Post by MrProsse »

Bra förslag. Det behöver förtätas lite i södra delarna.

Jag har tidigare lagt ett förslag i appen på en zon på botten av Sunnerstagropen i närheten av grillplatsen. Tillsammans med en zon vid Flottsundskyrkan skulle man kunna få till en mer attraktiv rutt längs den södraste delen av cykelvägen längs ån förbi NedanförÅsen via Sunnerstagropen och vidare till Flottsundskyrkan.
Post Reply

Return to “Uppsala”