Värmland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Värmland - Felanmälan

Post by Spix »

Tackar för snabb insats :)

Fyller på med lite andra önskvärda justeringar:

BabordZone: Flytta gärna ut över stigen längst ut på udden.

OrrholmsZone: Bredda över cykelvägen.

EggPark: Flytta upp lite från att bara ligga över gräsmattan till att täcka torget framför byggnaden.

KarlUni: Kan gärna breddas liiite västerut så den täcker grusgången lite mer.

FluteParkZone: Dra ut över cykelväg.

SteepSlope: Kan vara lite svår att hamna rätt med GPS:en ibland bland alla träd, och backen ner i skogen är brant. Bredda eller flytta gärna lite norrut så den täcker cykelbanan bättre.

BodySwampZone: Dra ut den lite norrut över cykelvägen.

RapidNoseZone: Bredda över cykelväg.

RudsYardZone: Dra ut den lite över cykelvägen i någon av riktningarna. Helst söderut om jag får bestämma :)

RudsLakeZone: Dra ut över cykelväg.

GraveWatch: Denna är lite för smal och det är svårt med GPS:en ibland. Den får gärna breddas lite åt både norr och söder. Det finns iaf någon meter att ta av åt båda hållen.

Pondbeach : Skulle kunna täcka cykelbanan lite bättre.

Hammarö: Denna ligger på en kvartersfotbollsplan som ofta är väldigt blöt, och det har blivit en del fula cykelspår på gräsmattan där. Den kanske skulla passa bättre en bit notrrut, ovanför vändplatsen vid cykelövergången över järnvägen. Namnet är också väldigt konstigt. Hammarö är en egen kommun söder om Karlstad och har inte särskilt mycket med denna zon att göra förrutom att Hammaröleden går förbi strax brevid. Stadsdelen heter Herrhagen.

MarieMountain: Den upptrampade stig man ser på sattelitbilderna är numera en asfalterad gång och runt den är det nyplanterat. Det vore bra om zonen täckte den gången lite bättre.

KarlCathedral: Här hoppar GPS:en ofta hej vilt när man försöker ta zonen. Bredda den gärna lite och kanske även dra ner den söderut utefter gången på båda sidor om den norra utstickande delan av kyrkan.

RåtorpZone: Ligger på en fotbollsplan. Det har aldrig varit något problem att springa ner och ta den när jag varit där, men den kanske kan flyttas en bit norrut så man inte behöver gå in så långt på planen.

SkårePark: Dra ut över cykelbanan.

VåxnäsZone: Om man flyttar den här tio meter söderut så hamnar den mitt på en kulle och då känns dess placering ute på gräset mer motiverad. Jus nu ligger den bara mitt på gräsmattan vid foten av en kulle.

HultsbergZone: Dra ut över cykelbanan.

UncleRuben: Dra ut över cykelbanan
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Värmland - Felanmälan

Post by Wallen »

BabordZone: Flytta gärna ut över stigen längst ut på udden.
Flyttad

OrrholmsZone: Bredda över cykelvägen.
Breddad

EggPark: Flytta upp lite från att bara ligga över gräsmattan till att täcka torget framför byggnaden.
Flyttad

KarlUni: Kan gärna breddas liiite västerut så den täcker grusgången lite mer.
Breddad

FluteParkZone: Dra ut över cykelväg.
Breddad

SteepSlope: Kan vara lite svår att hamna rätt med GPS:en ibland bland alla träd, och backen ner i skogen är brant. Bredda eller flytta gärna lite norrut så den täcker cykelbanan bättre.
Breddad

BodySwampZone: Dra ut den lite norrut över cykelvägen.
Dragen åt norr

RapidNoseZone: Bredda över cykelväg.
Breddad

RudsYardZone: Dra ut den lite över cykelvägen i någon av riktningarna. Helst söderut om jag får bestämma :)
Zonen nu större och täcker cykelväg bättre

RudsLakeZone: Dra ut över cykelväg.
Zonen nu större och täcker cykelväg bättre

GraveWatch: Denna är lite för smal och det är svårt med GPS:en ibland. Den får gärna breddas lite åt både norr och söder. Det finns iaf någon meter att ta av åt båda hållen.
Zonen nu större

Pondbeach : Skulle kunna täcka cykelbanan lite bättre.
Zonen breddad

Hammarö: Denna ligger på en kvartersfotbollsplan som ofta är väldigt blöt, och det har blivit en del fula cykelspår på gräsmattan där. Den kanske skulla passa bättre en bit notrrut, ovanför vändplatsen vid cykelövergången över järnvägen. Namnet är också väldigt konstigt. Hammarö är en egen kommun söder om Karlstad och har inte särskilt mycket med denna zon att göra förrutom att Hammaröleden går förbi strax brevid. Stadsdelen heter Herrhagen.
Flyttad och bytt namn till Herrhagzonen

MarieMountain: Den upptrampade stig man ser på sattelitbilderna är numera en asfalterad gång och runt den är det nyplanterat. Det vore bra om zonen täckte den gången lite bättre.
Zonen breddad

KarlCathedral: Här hoppar GPS:en ofta hej vilt när man försöker ta zonen. Bredda den gärna lite och kanske även dra ner den söderut utefter gången på båda sidor om den norra utstickande delan av kyrkan.
Zonen nu större men inga stora modifieringar

RåtorpZone: Ligger på en fotbollsplan. Det har aldrig varit något problem att springa ner och ta den när jag varit där, men den kanske kan flyttas en bit norrut så man inte behöver gå in så långt på planen.
Zonen bredare år öster. Såg ut som man kunde komma in där hyfsat smidigt...om det inte är snö...

SkårePark: Dra ut över cykelbanan.
Cykelbana nu i zonen

VåxnäsZone: Om man flyttar den här tio meter söderut så hamnar den mitt på en kulle och då känns dess placering ute på gräset mer motiverad. Jus nu ligger den bara mitt på gräsmattan vid foten av en kulle.
Hoppas flytten prickade in toppen bättre...

HultsbergZone: Dra ut över cykelbanan.
Mer cykelbana i zonen nu

UncleRuben: Dra ut över cykelbanan
Mer cykelbana i zonen nu

And that's all :D
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Värmland - Felanmälan

Post by Spix »

Perfekt. Stort tack Wallen. Det blev en lång runda igår och jag är väldigt nöjd med de flyttade zonerna. Alla kändes som en rejäl förbättring. Nu blir mitt nästa mål att lobba för de hål i Karlstads turf-karta som måste fyllas ;-)
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Värmland - Felanmälan

Post by Wallen »

Spix wrote:Perfekt. Stort tack Wallen. Det blev en lång runda igår och jag är väldigt nöjd med de flyttade zonerna. Alla kändes som en rejäl förbättring. Nu blir mitt nästa mål att lobba för de hål i Karlstads turf-karta som måste fyllas ;-)
Varsegod :)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Värmland - Felanmälan

Post by StarDust »

I sann SunYour listanda.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Värmland - Felanmälan

Post by Spix »

Två zoner i Karlstad som jag skulle vilja se än namnändring på är JetZone och PreemZone. Båda är namngivna efter närliggande mackar vilket känns lite fantasilöst och dessutom ger onödig reklam.

JetZone har en historia som Iamhawk beskriver i ett gammalt inlägg i Ack värmeland du sköna-tråden:
Skogsdungen där Jetzone ligger i karlstad kallas för kärleksdungen för att militärerna tog med sina flickvänner dit när de hade permis för 100 år sen. Så man kan ju bara gissa vad som försegår i tältet..! :D
Så varför inte bara kalla zonen för Kärleksdungen? :)

Preemzone ligger mittemot ett litet åttkantigt hus som heter just Åttkanten och som har en lång historia. Bland annat användes det i många år som kontor av Thore Skogman. http://varmland.konstframjandet.se/kontakt/attkanten/
Borde kanske döpas om till Åttkanten, eller något annat lämpligt som anspelar på huset och dess historia.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Värmland - Felanmälan

Post by Wallen »

Tack för rapporten och kan inte annat än att hålla med
Jetzone heter nu Kärleksdungen istället
Preemzone heter nu ThoresÅtta och blev på gott och ont lite mindre för att sätta fokuset på det åttkantiga huset bättre. Funderade på att flytta zonen över vägen också men lät bli då man ser huset fint från zonen nu.
TimB
Posts: 5
Joined: 18 Aug 2013 12:33
Country: Sweden

Re: Värmland - Felanmälan

Post by TimB »

DejeSkolbad should be moved from where it is in the middle of the school to where the swimming pool is = my X on the picture if it shows up... :oops:

[img]<="turf-1.jpg"%20width="188"%20height="193"%20border="0"%20alt="turf-1.jpg%20-%2016081%20Bytes">[/img]
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Värmland - Felanmälan

Post by Wallen »

TimB wrote:DejeSkolbad should be moved from where it is in the middle of the school to where the swimming pool is = my X on the picture if it shows up... :oops:

[img]<="turf-1.jpg"%20width="188"%20height="193"%20border="0"%20alt="turf-1.jpg%20-%2016081%20Bytes">[/img]
Vet ju inte på vilket sätt du tyckte det var bäst att fixa zonen så jag flyttade den...
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Värmland - Felanmälan

Post by Wallen »

Kära Värmlänningar. Nu är det dags att uppgradera zonrapporteringssystemet! Vi flyttar härmed från forumet till: http://issues.turfgame.com. Detta gör vi för att vi vill samla alla felrapporter på ett ställe och för att göra själva rapporteringen smidigare och tydligare för alla. Man kommer att kunna prenumerera på regioner för att hålla koll på de ställen man vill.


Länken till felrapportering av zoner är http://issues.turfgame.com/zones där man börjar med att välja zon. Om man vill så kan man lägga på namnet på zonen i adressen själv, t.ex. http://issues.turfgame.com/zones/KingBed

Nu avslutar vi detta långa kapitel och låser tråden. Frågor om issue trackern kan besvaras i viewtopic.php?f=42&t=3382
Locked

Return to “Värmland”