Värmland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Värmland - Felanmälan

Post by Arias »

Kära Upplänningar. Nu är det dags att uppgradera zonrapporteringssystemet! Vi flyttar härmed från forumet till: http://issues.turfgame.com. Detta gör vi för att vi vill samla alla felrapporter på ett ställe och för att göra själva rapporteringen smidigare och tydligare för alla. Man kommer att kunna prenumerera på regioner för att hålla koll på de ställen man vill.


Länken till felrapportering av zoner är http://issues.turfgame.com/zones där man börjar med att välja zon. Om man vill så kan man lägga på namnet på zonen i adressen själv, t.ex. http://issues.turfgame.com/zones/KingBed

Nu avslutar vi detta långa kapitel och låser tråden. Frågor om issue trackern kan besvaras i viewtopic.php?f=42&t=3382
Image
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Värmland

Post by Kajowi »

Ja, då var det dags. Nu kommer även lite påpekanden ifrån Värmland.

Det gäller MineAisleZone.
Zonen är ny, kanske en vecka gammal, och har redan tagits vid några tillfällen. :roll:

Problemet är att den till stor den ligger på privat mark, inte till fullo, men till stor del.

Den är teoretiskt tagbar, men problem nr 2 är att övrig terräng runt om är mycket svårframkomlig, farlig för ytterkläder, och det är svårt att avgöra när man kliver in på privat område.

En mindre omplacering av zonen skulle göra markägarna gladare, samt turfarnas kläder och ordval vid zonbesöket vackrare. 8-)
MineAisleZone.jpg
MineAisleZone.jpg (143.1 KiB) Viewed 5889 times
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
iamhwk
Posts: 12
Joined: 24 Nov 2011 20:33
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Värmland

Post by iamhwk »

Kajowi wrote:Ja, då var det dags. Nu kommer även lite påpekanden ifrån Värmland.

Det gäller MineAisleZone.
Zonen är ny, kanske en vecka gammal, och har redan tagits vid några tillfällen. :roll:

Problemet är att den till stor den ligger på privat mark, inte till fullo, men till stor del.

Den är teoretiskt tagbar, men problem nr 2 är att övrig terräng runt om är mycket svårframkomlig, farlig för ytterkläder, och det är svårt att avgöra när man kliver in på privat område.

En mindre omplacering av zonen skulle göra markägarna gladare, samt turfarnas kläder och ordval vid zonbesöket vackrare. 8-)
MineAisleZone.jpg

Jag instämmer till fullo Kajowi. Samtliga gånger jag har besökt denna zon så jag har mer eller mindre förväntat mig vrål och hyttande nävar från markägaren. Detta har dock inte inträffat Än, men det känns som en tidsfråga. :geek:

Att området har fått en zon är bara trevligt eftersom det är tämligen glest mellan dem i denna del av staden. Så en liten flytt skulle inte skada.
Mobil: SGS2 // Galaxy Tab 8" Stad: Karlstad
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Värmland

Post by Blabert »

Kajowi wrote:Ja, då var det dags. Nu kommer även lite påpekanden ifrån Värmland.

Det gäller MineAisleZone.
Zonen är ny, kanske en vecka gammal, och har redan tagits vid några tillfällen. :roll:

Problemet är att den till stor den ligger på privat mark, inte till fullo, men till stor del.

Den är teoretiskt tagbar, men problem nr 2 är att övrig terräng runt om är mycket svårframkomlig, farlig för ytterkläder, och det är svårt att avgöra när man kliver in på privat område.

En mindre omplacering av zonen skulle göra markägarna gladare, samt turfarnas kläder och ordval vid zonbesöket vackrare. 8-)
MineAisleZone.jpg
Tack för bifogad karta, mycket lättare för oss att ändra zoner då :-) Svärande trashankar till Turfare är det för få av, så den kommer fortsatt vara svår att ta... I alla fall enligt din karta Kajowi, är ju möjligt att du luras ;-) Men jag får säkert anledning att ta mig till Karlstad framöver och kontrollera zonen på plats :-)
Image
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Värmland

Post by Kajowi »

Blabert wrote:
Tack för bifogad karta, mycket lättare för oss att ändra zoner då :-) Svärande trashankar till Turfare är det för få av, så den kommer fortsatt vara svår att ta... I alla fall enligt din karta Kajowi, är ju möjligt att du luras ;-) Men jag får säkert anledning att ta mig till Karlstad framöver och kontrollera zonen på plats :-)
De senaste gångerna jag varit där har jag blivit tvungen att gå 5m in i trädgården innan jag kommit in i zonen... :?

Är inte längre så säker på om jag ritat de gränserna rätt, men du är i alla fall varmt välkommen att undersöka!
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
iamhwk
Posts: 12
Joined: 24 Nov 2011 20:33
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Värmland

Post by iamhwk »

Kajowi wrote:
Blabert wrote:
Tack för bifogad karta, mycket lättare för oss att ändra zoner då :-) Svärande trashankar till Turfare är det för få av, så den kommer fortsatt vara svår att ta... I alla fall enligt din karta Kajowi, är ju möjligt att du luras ;-) Men jag får säkert anledning att ta mig till Karlstad framöver och kontrollera zonen på plats :-)
De senaste gångerna jag varit där har jag blivit tvungen att gå 5m in i trädgården innan jag kommit in i zonen... :?

Är inte längre så säker på om jag ritat de gränserna rätt, men du är i alla fall varmt välkommen att undersöka!

Är inte zonen flyttade några meter norrut nu?
Mobil: SGS2 // Galaxy Tab 8" Stad: Karlstad
Image
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Värmland

Post by Kajowi »

iamhwk wrote:

Är inte zonen flyttade några meter norrut nu?

Nej men ser man på! :o

Blir det första till o undersökas med nya v.08! 8-)
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
PythOn
Posts: 1
Joined: 05 Apr 2012 13:47
Country: Sweden

Re: Värmland

Post by PythOn »

"SchoolSoccer" samt "CurvedPath" i Kristinehamn ligger båda innanför inhägnade områden och är under dagtid uteplats för dagis/förskola. Att ha turfare springande där dagtid är antagligen mindre populärt bland både föreståndare och föräldrar.

Så en flytt av ovan nämnda områden skulle vara uppskattat.

Karta med områdena utplacerade:
http://i43.tinypic.com/205pb0l.jpg

Tack på förhand.
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Värmland

Post by Spix »

LänsmansZone är numera inhägnad och håller på att grävas upp. Om jag fatta rätt ska det byggas en ny skolbyggnad på platsen. Man kan fortfarande ta zonen genom att kliva in i buskarna som vetter mot cykelvägen (nordöst). Där finns det inget staket ännu. Men jag tror inte det uppskattas att man springer in där. Det vore bra om zonen kunde flyttas något.
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Värmland

Post by Kajowi »

En av grundreglerna i zonutläggning är att zoner inte får placeras på någon byggnad.

Så har dock skett i fallet LeafbergZone
Mer än halva zonen är byggnad.


Då byggnaden är cirkelformad, och ganska hög, försvinner stor del av GPS-täckningen. :(

Ett alternativ kan vara att flytta zonen.

Image
Själv röstar jag för att förstora den, längst med långsidan. :idea:
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
Locked

Return to “Värmland”