Zoner Kristinehamn

Moderator: Zonemakers

KaPah75

Re: Zoner Kristinehamn

Post by KaPah75 »

Hej, Har just sett ett bra förslag här på att utöka Kristinehamns zoner söderut, jag skulle vilja slå ett slag för norrut med (inte istället för, alltså). lämnade tre förslag via appen förra omgången och två (lyckades lämna samma zon 2ggr) denna. som jag i förlängningen vill använda för att skapa en "slinga" med zoner från dagens 2 enda zoner norr om E18 upp runt golfbanan och ner via kolonilotterna och industriområdet tillbaka ner till centrala Kristinehamn. i förlängningen skulle man även kunna gå österut och koppla samman denna slinga med zonen vid Mcdonalds. finns det nåt intresse för nåt sånt hos er som turfar här i Kristinehamn? är det nått som vår Zonemaker skulle kunna tänka sig?
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner Kristinehamn

Post by Byggaren »

KaPah75 wrote:Hej, Har just sett ett bra förslag här på att utöka Kristinehamns zoner söderut, jag skulle vilja slå ett slag för norrut med (inte istället för, alltså). lämnade tre förslag via appen förra omgången och två (lyckades lämna samma zon 2ggr) denna. som jag i förlängningen vill använda för att skapa en "slinga" med zoner från dagens 2 enda zoner norr om E18 upp runt golfbanan och ner via kolonilotterna och industriområdet tillbaka ner till centrala Kristinehamn. i förlängningen skulle man även kunna gå österut och koppla samman denna slinga med zonen vid Mcdonalds. finns det nåt intresse för nåt sånt hos er som turfar här i Kristinehamn? är det nått som vår Zonemaker skulle kunna tänka sig?
Jodå varför inte. Jag bygger ju enligt era önskemål, till stor del iaf. :-)
KaPah75

Re: Zoner Kristinehamn

Post by KaPah75 »

Va bra :-) !
vore ju kul att höra lite kommentarer från övriga deltagare här i Kristinehamn, men jag tror att om man satte ut några zoner så att det "lönade" sig så skulle folk komma. det finns ju en del riktigt fina platser här. plus att det för turfmotioneraren är en ganska bra löp/cykelväg. nackdelen är ju att man måste korsa 26:an 2-3 ggr och järnvägen 1ggr (vid en järnvägsövergång dock utan ljus och automatiska bommar). jag försökte göra en jpg karta hur jag tänkt mig men lyckades inte lägga upp den här i forumet tyvärr.
vad vill du se BYGGAREN från min sida för att detta skulle bli verklighet?
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zoner Kristinehamn

Post by Maqqan »

Jag har lagt in lite förslag på flytt av existerande zoner i länkad karta, ni som bor i Kristinehamn får gärna flika in och ge åsikter innan jag lägger en issue på dem.

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... 40WgvD0m7Y

Zoner:
MillPond
Ödezon
OxLuck
GolfersSquare
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner Kristinehamn

Post by Byggaren »

KaPah75 wrote:Va bra :-) !
vore ju kul att höra lite kommentarer från övriga deltagare här i Kristinehamn, men jag tror att om man satte ut några zoner så att det "lönade" sig så skulle folk komma. det finns ju en del riktigt fina platser här. plus att det för turfmotioneraren är en ganska bra löp/cykelväg. nackdelen är ju att man måste korsa 26:an 2-3 ggr och järnvägen 1ggr (vid en järnvägsövergång dock utan ljus och automatiska bommar). jag försökte göra en jpg karta hur jag tänkt mig men lyckades inte lägga upp den här i forumet tyvärr.
vad vill du se BYGGAREN från min sida för att detta skulle bli verklighet?
Oj, ursäkta sent svar, jo det jag vill se är som du redan försökt med, är kartor med dina förslag på, gärna med motiveringar. funkar inte det så får förslagen i appen duga, du kan lägga 3 per månad. sen får du skriva motiveringar här i forumet och beskriva vilket förslag det handlar om (platsen) Att bara säga att man lagt förslag duger inte då det finns cirka 150 förslag i kristinehamn... :)
acoe
Posts: 2
Joined: 17 Jan 2015 16:54
Country: Sweden

Re: Zoner Kristinehamn

Post by acoe »

Zonruttsförslag
Zonruttsförslag
2015-01-13-21-41-34.jpg (46.3 KiB) Viewed 4924 times
Hej alla turfare.
Jag har förslag på ett nytt "pärlband" av zoner här i Kristinehamn.
Förslaget är minst 10 zoner ( för att kunna ta snabba eager weasel) på cykel/gångvägen ifrån Ålkärr (norra Kristinehamn) mot Gustavsvik.
Denna placering är "bilfri" och mycket nära E18, så den kan användas av många.
Se bilden för ruttbeskrivning.
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Zoner Kristinehamn

Post by bocklingen »

Du kommer väl ihåg att det ska vara minst 200 meter mellan zonerna...?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
NamelessGuy
Posts: 15
Joined: 04 Jan 2015 15:34
Country: Sweden

Re: Zoner Kristinehamn

Post by NamelessGuy »

acoe wrote:
2015-01-13-21-41-34.jpg
Hej alla turfare.
Jag har förslag på ett nytt "pärlband" av zoner här i Kristinehamn.
Förslaget är minst 10 zoner ( för att kunna ta snabba eager weasel) på cykel/gångvägen ifrån Ålkärr (norra Kristinehamn) mot Gustavsvik.
Denna placering är "bilfri" och mycket nära E18, så den kan användas av många.
Se bilden för ruttbeskrivning.
Förstör ju själva grejen med att försöka få medaljen? :p
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Zoner Kristinehamn

Post by Velocipedryttaren »

acoe wrote:
2015-01-13-21-41-34.jpg
Hej alla turfare.
Jag har förslag på ett nytt "pärlband" av zoner här i Kristinehamn.
Förslaget är minst 10 zoner ( för att kunna ta snabba eager weasel) på cykel/gångvägen ifrån Ålkärr (norra Kristinehamn) mot Gustavsvik.
Denna placering är "bilfri" och mycket nära E18, så den kan användas av många.
Se bilden för ruttbeskrivning.
Det har önskats "pärlband" för men ingen har fått något vad jag vet, man måste ju förtjäna det ;) Ett par zoner på den sträckan kan det nog bli men sen måste dom jobbas upp i pph för att dom få sällskap av fler.
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Zoner Kristinehamn

Post by Vintentina »

Finns ett ganska fint pärlband från Sandgrundsudden och in längs pråmkanalen i Karlstad, där tog jag min Iller utan nån som helst stress, så jag bör kunna kapa ett par minuter på den rätt tid på dygnet. Bävern tog jag av misstag nån timme tidigare med början på gamla flygplatsen.
Post Reply

Return to “Värmland”