Zoner Kristinehamn

Moderator: Zonemakers

DerFalkmacht
Posts: 2
Joined: 11 Sep 2012 16:57
Country: Sweden

Zoner Kristinehamn

Post by DerFalkmacht »

Tjenare!

I Kristinehamn har vi för tillfället 11 zoner, detta funkade helt okey när vi var ca 2 personer som var aktiva. Dock har vi nu fått lite tillskott i turffamiljen här i stan och ja tror vi räknade till ca 5-6 aktiva turfare. Var ute igår och turfade lite när två andra kom ut o började köra, kul tänkte jag, då kanske man kan dra ihop en hel del poäng! Men så var inte fallet, alla zoner blev snabbt blockerade och då var det bara att vänta, bortemot 10 minuter vid varje zon. Det kändes väldigt snabbt meningslöst och jag begav mig hemåt.

Detta är bara ett exempel på ett tillfälle när vi önskat att vi hade mer zoner.

Här har vi ett par förslag till zoner i "övre halvan" av vår kära stad

Image

1. "Railwaypark", en park som alla i staden känner till och som faktiskt är ganska fin, vore en utmärkt zon!

2. "Cinema", parkeringen utanför biografen här i staden

3. "BroPark", en parkering i Brogårdsområdet

Image

4. "TriGrass", gräsmatta för att binda ihop allt lite bättre

5. "Hembygdsgard", fint område vid vår hembygdsgård

6. "Oxlyckan", slutet av en välkänd pulkabacke

7. "MaxiPark", parkeringen utanför vårt Maxi

Fler zoner är vad vi behöver just nu, det är en sak som är säker. Vi har dessutom en riktigt fin skärgård som man säkerligen skulle kunna lägga ut ett par zoner i om det vore bättre än de jag nyss föreslagit, det kvittar nästan vart de är nu känns det som, bara vi får ett par fler zoner.
K-S
Posts: 2
Joined: 11 Sep 2012 18:24
Country: Sweden

Re: Zoner Kristinehamn

Post by K-S »

Hej!

Jag har Turfat ett tag nu i Kristinehamn samt lite smått i Karlstad när tillfälle har fåtts. Vi har tyvärr inte varit så många är i Kristinehamn men nu äntligen har det kommit lite aktiva spelare hit. Jag trodde det skulle bli jättekul men det visade sig att det inte blev så bra ändå tyvärr.
Skulle dra ut och Turfa igår men det fanns knappt en enda zon som inte hade 10min+ blocktid vilket ledde till ett evigt väntande tills man blev allt för uttråkat och åkte hem igen. Som tur är finns det en väldigt lätt lösning till det här och det är att lägga till fler zoner här.
Min kompis har redan givit några förslag av den "övre" delen av stan och jag har några förslag för den "mellersta" samt den "nedre" delen av stan.

http://i.imgur.com/Flvt8.jpg (Bilden är för bred för att visa i forumet)

1. "KristineCafe", En zon för att binda ihop den vänstra nedre halvan med den övre vänstra halvan. Ligger även bredvid ett välkänt café i stan som är värt ett besök.

2. "WaterSide", Ytterligare ett förslag till en zon för att binda ihop den vänstra halvan.

3. "KBAB", Även detta ett förslag för att binda ihop zonerna lite.

4. "Sodermalm", En fin liten dunge mitt bland alla bostäder och andra hus.

Image

1. "Parkinglot"
2. "Bjorkvallen"
Dessa zoner är till för att göra det lite mer värt att kämpa sig upp hit vilket är utmattande som i sin tur gör så att de två nuvarande zonerna gärna lämnas av spelare.

3. "Uphill", Denna zon är ett försök till att binda ihop de två nuvarande zoner som syns på bilden med resten av zonerna i K-hamn.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner Kristinehamn

Post by StarDust »

Två personer om Kristinehamn med 50 minuters mellanrum. Känns som ni gaddat ihop er ;D
Parkeringszoner kommer att nekas direkt av mig, vi försöker undvika bilturfzoner i den mån vi kan, inte alltid möjligt dock.
Jag ska titta på Kristinehamn när jag kommer hem.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
DerFalkmacht
Posts: 2
Joined: 11 Sep 2012 16:57
Country: Sweden

Re: Zoner Kristinehamn

Post by DerFalkmacht »

Hehe det är möjligt att vi har ;)

Ah okey, det var jag inte medveten om :/ kan kolla upp lite andra ställen om det behövs :)
K-S
Posts: 2
Joined: 11 Sep 2012 18:24
Country: Sweden

Re: Zoner Kristinehamn

Post by K-S »

Hej, vill bara tacka för de nya zonerna! :D
Väldigt snabb respons måste jag säga! Riktigt bra!

En härlig ny tur för att inviga alla zoner blev det ^^
Tror Khamn blev en väldigt mycket roligare turf-stad :)
tjejen

Re: Zoner Kristinehamn

Post by tjejen »

Snälla snälla snälla, skulle vilja ha mer zoner i Kristinehamn. 22 stycken är för lite för Kristinehamn tycker jag :(. Mer mot villastaden hade vart suveränt, samt skärgården. Skulle bli evigt tacksam om jag kunde få det i julklapp :). God jul! :P
tjejen5

Re: Zoner Kristinehamn

Post by tjejen5 »

Tack för det nya reviret vid Picasso, glöm inte Kristinehamn utan bomba oss gärna med revir . Hoppade upp och ner i soffan när jag såg en ny gul prick på kartan. Ni är för Goa :)!! I fortsättningen önskar jag mer revir på vägen ut till Picasso så man har något som motiverar en att gå ändå ut dit. Och ja, vart som helst. Tack söta ni :-D
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zoner Kristinehamn

Post by Maqqan »

Hej.

Efter ett besök i Kristinehamn i helgen har jag lite synpunkter och förslag enligt bifogad karta.

De zoner jag tycker ska flyttas snarast:
- KristineVård
- CemeteryRing
- StenstaZon
- Björklundbron

Zoner som jag förslagit flytt av men som kan diskuteras:
- Trädgårdsbron
- GolfersSquare

Se förklaringar och mina övriga förslag i bifogad karta, de zoner jag placerat i skogen får gärna någon som är bosatt i Kristinehamn uttrycka sig om.

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... 40WgvD0m7Y
Last edited by Maqqan on 25 Mar 2014 16:30, edited 2 times in total.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner Kristinehamn

Post by Byggaren »

Maqqan wrote:Hej.

Efter ett besök i Kristinehamn i helgen har jag lite synpunkter och förslag enligt bifogad karta.

De zoner jag tycker ska flyttas snarast:
- KristineVård
- CemeteryRing
- StenstaZon

Zon som jag förslagit flytt av men som kan diskuteras:
- Trädgårdsbron

Se förklaringar och mina övriga förslag i bifogad karta, de zoner jag placerat i skogen får gärna någon som är bosatt i Kristinehamn uttrycka sig om.

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... 40WgvD0m7Y
felanmälan av zoner göres på: http://www.issues.turfgame.com, gör anmälan för resp zon så ska jag ta mig en titt på dom.

annars så tackar jag för förslagen, ska titta på dom inom kort :)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zoner Kristinehamn

Post by Maqqan »

Byggaren wrote: felanmälan av zoner göres på: http://www.issues.turfgame.com, gör anmälan för resp zon så ska jag ta mig en titt på dom.

annars så tackar jag för förslagen, ska titta på dom inom kort :)
Done
Post Reply

Return to “Värmland”